۱۰/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۹ شنبه

صبح قزوین نامه جامعه پزشکی قزوین به مجامع بین‌المللی
کد خبر: ۳۶۵۸۳۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۸/۲۱ ساعت: ۹:۴۸ ↗ لینک کوتاه

در حمایت از فلسطین صورت گرفت؛

نامه جامعه پزشکی قزوین به مجامع بین‌المللی

نامه جامعه پزشکی قزوین برای کمک به مردم مظلوم فلسطین به همت خانه مشارکت مردم در سلامت تهیه و به سفارت فلسطین، بهداشت جهانی و سازمان ملل ارسال شد.

نامه جامعه پزشکی قزوین به مجامع بین‌المللی
به گزارش حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین» نامه جامعه پزشکی قزوین برای کمک به مردم مظلوم فلسطین به همت خانه مشارکت مردم در سلامت تهیه و به سفارت فلسطین، بهداشت جهانی و سازمان ملل ارسال شد.

متن نامه به شرح زیر است؛

ریاست محترم بهداشت جهانی جناب
دبیر کل محترم سازمان جهانی بهداشت جناب آقای تدروس ادهانوم

با اهداء سلام و تحیات
احتراما به استحضار میرساند طی سال ۱۳۹۶ هجری شمی برابر با سال ۲۰۱۷ میلادی خانه مشارکت مردم در سلامت که بعنوان پایلوت کشور جمهوری اسلامی ایران فعالیت دارد، میزبان سرکار خانم دکتر دیپا راجان بود که ایشان حسب دعوت وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران به این کشور عزیمت داشتند. در جریان دیدار نامبرده از نحوه فعالیت های خانه مشارکت نسبت به ارائه مدل و طرحی جامع به ایشان اقدام شد که سرکار خام دیپا راجان حسن تائید و تمجید از طرح ارائه شده، بیان نمودند که حتما نسبت به معرفی طرح به سایر کشورهای دیگر جهت اجرا و عملیاتی نمودن آن اقدام می نمایند.
از آنجایی که یکبار دیگر جهان شاهد وقوع یک حادثه ناگوار و جنایت جنگی و البته نسل کشی در منطقه فلسطین اشغالی است، لیکن به نظر می رسد که توجه و مسئولیت آن مرجع محترم و موثر در راستای ورود و رفع این جنایت بزرگ جنگی و البته تاریخی توسط اسرائیل غاصب حائز اهمیت بوده و البته چشم پوشی و غفلت از این حادثه مهم مورد پذیرش هیچ انسانی در عصر حاضر و همچنین آیندگان نخواهد بود. به عبارتی دیگر بر همه انسان های عصر حاضر فارغ از هر دین و مسلکی لازم و ضروری است بر اساس فطرت پاک انسانی و البته با اهتمام و توجه به قوانین بین‌المللی به پشتیبانی و یاری مردم ستمدیده فلسطین بشتابند و با اتخاذ تصمیم موثر و مناسب در اسرع وقت آتش کشتار انسان های بی گناه را در فلسطین خاموش نمایند. لذا با عنایت به مراتب فوق، اعضاء تشکل خانه مشارکت در سلامت با انگیره وافر و البته خارج از ضوابط و چارچوب های پیچیده دولتی آمادگی کافی را دارد با هماهنگی و همکاری آن مرجع محترم و موثر ضمن اعزام به منطقه نسبت به ارائه خدمات لازم درمانی و بهداشتی به حادثه دیدگان و مجروهان اقدام و در صورت نیاز و البته با هماهنگی دولت جمهوری اسلامی ایران نسبت به انتقال مجروحان به کشور ایران جهت درمان و مداد آنان اقدام لازم صورت گیرد.

اتخاذ تصمیم فوری و عاجل در جهت اجرایی شدن این مسئولیت خیر خواهانه که مورد رضایت خداوند متعال خواهد بود، مورد استدعا است. به پیوست برخی مدارک و تصاویر مرتبط نیز تقدیم می گردد.
رونوشت:

۱-ریاست محترم صلیب سرخ جهانی جهت استحضار و صدور دستورات لازم
۲-ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران حضرت آیت الله رئیسی جهت استحضار و صدور دستورات لازم
۳-وزیر محترم بهداشت و آموزش پزشکی جناب آقای دکتر عین اللهی جهت استحضار
۴-ریاست محترم قوه قضائیه جناب حجت السلام محسنی اژه ای جهت استحضار
۵-ریاست مخترم قره مقننه جناب آقای دکتر قالیباف جهت استحضار
۶-وزیر محترم امورخارجه جمهوری اسلامی ایران جناب آقای دکتر حسین امیرعبداللهیان جهت استحضار
۷-وزیر محترم اطلاعات حجت السلام والمسلمین سید اسماعیل خطیب جهت استحضار





انتهای خبر/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان