۰۹/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۸ جمعه

صبح قزوین توزیع ۲ هزار و ۳۴ تن انواع بذر اصلاح شده در استان قزوین
کد خبر: ۳۶۵۷۱۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۸/۱۴ ساعت: ۱۰:۱۴ ↗ لینک کوتاه

مدیر تعاون روستایی استان قزوین خبر داد:

توزیع ۲ هزار و ۳۴ تن انواع بذر اصلاح شده در استان قزوین

مدیر تعاون روستایی استان قزوین گفت: دو هزار و ۳۴ تن انواع بذر اصلاح شده توسط شبکه تعاون روستایی تولید، فرآوری و توزیع شده است.

توزیع ۲ هزار و ۳۴ تن انواع بذر اصلاح شده در استان قزوین

به گزارش حوزه اقتصادی پایگاه خبری-تحلیلی «صبح قزوین» به نقل از روابط‌عمومی تعاون روستایی؛ شهرام رحمانی با اشاره به تولید و توزیع بذر گواهی شده در شرکت‌های تعاون روستایی استان گفت: تاکنون دو هزار و ۳۴ تن انواع بذر اصلاح شده تولید، فرآوری و توزیع شده است.

وی افزود: شبکه تعاون روستایی استان قزوین در راستای کیفی‌سازی بذر پتانسیل و ظرفیت‌های بی نظیری دارد که این امر با کاهش ضرر‌های احتمالی در هنگام برداشت محصول به اقتصاد کشاورزان کمک خواهد کرد.

رحمانی با بیان اینکه بذر گواهی شده در شرکت تعاونی تولید سگزآباد بوئین زهرا تولید و فرآوری می‌شود،گفت: تولید و تکثیر بذور در طبقات مختلف بذری از جمله مادری و گواهی شده توسط تولیدکنندگان بذر زیر نظر کارشناسان انجام می‌شود.

این مسئول یادآور شد: بذر نامرغوب به یکباره باعث افت تناژ در برداشت از مزارع می‌شود و کشاورزان را با زیان‌های جبران ناپذیری مواجه می‌کند.

مدیر تعاون روستایی استان قزوین با اشاره به اهمیت کشت گندم و جو اظهار کرد: کشت این محصولات عظیم‌ترین و مهم‌ترین کشت است و از این رو تعاون روستایی نسبت به تامین بذر مورد نیاز این کشت اقدام کرده است و مشکلی در تامین گندم بذری مورد نیاز کشاورزان وجود نخواهد داشت.

انتهای خبر/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان