۰۹/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۸ جمعه

صبح قزوین گرمخانه‌ شهر قزوین آماده پذیرش از بی‌خانمان‌ها
کد خبر: ۳۶۵۷۰۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۸/۱۴ ساعت: ۱۲:۱۲ ↗ لینک کوتاه

مدیر توسعه خدمات اجتماعی شهرداری قزوین خبر داد:

گرمخانه‌ شهر قزوین آماده پذیرش از بی‌خانمان‌ها

مدیر توسعه خدمات اجتماعی شهرداری قزوین گفت: همزمان با برودت هوا، در گرمخانه‌های شهر بر روی کارتن خواب‌ها، افراد آسیب دیده و سایر افراد نیازمند باز است تا این افراد از خطرهای احتمالی در امان باشند.

گرمخانه‌ شهر قزوین آماده پذیرش از بی‌خانمان‌ها
اسدالله شاه‌محمدی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی «صبح قزوین»؛ با بیان اینکه در شهر قزوین فعلاً یک گرمخانه برای مردان فعال است، اظهار کرد: گرمخانه‌ها نه‌ تنها در فصول سرد سال بلکه در تمام ایام به افراد بی‌خانمان خدمت ارائه می‌دهند.

وی با بیان اینکه به افراد اسکان داده شده خدماتی مانند محل خواب به همراه امکانات سرویس بهداشتی و حمام جهت استحمام و یک وعده شام گرم ارائه می‌شود، گفت: الزامی برای نگهداری دائم افراد در این مکان‌ها نداریم چراکه رسالت گرمخانه نگهداری دائمی نیست.

اسکان 215 نفر در گرمخانه‌ شهرداری قزوین 

مدیر توسعه خدمات اجتماعی شهرداری قزوین با بیان اینکه در ۶ ماهه امسال 215 نفر در گرمخانه شهرداری قزوین اسکان یافتند، تصریح کرد: در حال حاضر گرمخانه‌ قزوین میزبان حداقل ۳۰ بی‌خانمان است که این تعداد در برخی اوقات سال مانند زمستان افزایش می‌یابد.

این مسئول تاکید کرد: امکانات مجموعه مختص افراد در راه مانده و کارتن‌خواب است و تیم‌های گشت این مرکز در صورت مواجه شدن با افراد معتاد و پرخطر آنان را به مکان‌های مخصوص هدایت می‌کنند و اگر فردی معتاد باشد به مرکز میان‌راهی یا شلتر بهزیستی منتقل می‌کنند.
وی افزود: پذیرش در گرمخانه‌ به صورت 24 ساعته است و در تمام فصول سال پذیرش داریم و ورود متقاضی و پذیرش از ساعت ۹ شب و خروج متقاضی ساعت هفت صبح است.

گرمخانه بانوان غیرفعال است 

شاه‌محمدی با ابراز تاسف از غیرفعال بودن گرمخانه بانوان تصریح کرد: البته ناگفته نماند گرمخانه بانوان در سنوات گذشته فعال بود ولی بنا به مشکلات پیش آمده تعطیل شده و به دنبال تجهیز و راه‌اندازی مجدد آن هستیم.

مدیر توسعه خدمات اجتماعی شهرداری قزوین یادآور شد: شهروندان می‌توانند در صورت مواجه شدن با افراد بی‌سرپناه با شماره  ۱۳۷ خدمات شهرداری یا شماره مستقیم ۳۳۳۵۴۰۲۰ به طور ۲۴ساعته به خصوص در فصل سرما، موضوع را اعلام کنند تا نیروهای گشت این افراد را به گرمخانه‌ها منتقل کنند.

گفتنی است گرمخانه برادارن در آدرس «مجتمع ادارات بعد از پمپ گاز نبش بلوار» در حال حاضر فعال است.

این مسئول در پایان تاکید کرد: همچنین هموطنان و افراد خیر نیز می‌توانند کمک‌های نقدی و غیر‌نقدی خور را جهت استفاده افراد کارتن‌خواب و نیازمند تحویل این مرکز نمایند.

انتهای خبر/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان