۲۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۵ شنبه

صبح قزوین پلمب ۱۰۲ واحد مشاور املاک متخلف در استان قزوین
کد خبر: ۳۶۵۶۲۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۸/۸ ساعت: ۱۰:۱۶ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل راه‌وشهرسازی استان قزوین خبر داد:

پلمب ۱۰۲ واحد مشاور املاک متخلف در استان قزوین

مدیرکل راه‌وشهرسازی استان قزوین گفت: در مجموعه گشت‌های مشترک از مشاورین املاک در استان قزوین مبلغ ۱۳ میلیارد و ۷۱۰ میلیون و۵۰ هزار ارزش ریالی جرایم انجام شده که مبلغ هفت میلیارد و ۸۰۹ میلیون و۲۰۰هزار ارزش ریالی وصولی این جرایم بوده است و در مجموع ۱۰۲ واحد متخلف پلمب و اخطار دریافت نمودند.

پلمب ۱۰۲ واحد مشاور املاک متخلف در استان قزوین

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی «صبح قزوین»؛ به نقل از روابط‌عمومی راه‌وشهرسازی استان، سید علی هاشمی پیرامون گشت مشترک بازدید از مشاروین املاک گفت: این اداره کل با همکاری صنعت معدن و تجارت، صنف مشاورین املاک، تعزیزات حکومتی، اتاق اصناف و نیروی انتظامی نسبت به ساماندهی مشاورین املاک و کنترل بازار خارج از شبکه اقدام به بازدید و سرکشی روزانه دارند و در راستای آرامش بازار مسکن و نظارت بر بازار سیاه مسکن و قیمت‌گذاری کاذب در این حوزه بازدید از مشاورین املاک استان قزوین ادامه دارد.

 وی اضافه کرد: با همکاری گشت مشترک در بازدید‌های روزانه در شهر قزوین طی ۷۵ فقره گشت از ۲۲۵ واحد بازدید به عمل آمده است که منجر به تشکیل ۳۶۱ پرونده برای مشاورین متخلف و تعداد ۳۶۴ فقره تخلف صنفی ثبت گردیده است و ۸۹ واحد پلمب و اخطار به پلمب دریافت کرده‌اند.

مدیرکل راه‌وشهرسازی استان قزوین بیان کرد: در تاکستان، آبیک، بوئین‌زهرا، البرز و آوج اقدام به بازدید گشت مشترک شده که در مجموع ۶۲ گشت انجام شده و منجر به بازدید از ۵۰۳ واحد گردیده است که در همین راستا ۱۴۰ پرونده تعزیراتی برای متخلفان تشکیل و ۱۶۹ تخلف صنفی ثبت شده است و همچنین ۱۳ واحد در مجموع در این شهرستان‌ها پلمب شده است.

وی ادامه داد: در مجموعه این گشت‌های مشترک از مشاورین املاک در استان قزوین مبلغ ۱۳ میلیارد و 710 میلیون و۵۰ هزار ارزش ریالی جرایم انجام شده که مبلغ هفت میلیارد و ۸۰۹ میلیون و۲۰۰هزار ارزش ریالی وصولی این جرایم بوده است و در مجموع ۱۰۲ واحد متخلف پلمب و اخطار دریافت نمودند.

 مدیرکل راه‌وشهرسازی استان قزوین اضافه کرد: در شهر قزوین تعداد هزار ۷۷۱ واحد مشاور املاک دارای مجوز فعالیت هستند و ۷۵ واحد صنفی دیگر در حال اخذ مجوز و اخذ مراحل قانونی خود برای دریافت مجوز هستند و مشاور املاکی در شهر‌های قزوین و تاکستان بدون مجوز فعالیت نداریم.

هاشمی در پایان گفت: به تمامی مشاورین املاک اعلام کرده‌ایم باید تمامی قوانین صنفی مشاورین املاک را رعایت و ایجاد بازار سیاه و قیمت‌های کذاب خودداری و غیر این صورت بدون هیچ اغماضی آن واحد متخلف پلمب خواهد شد.

انتهای خبر/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان