۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین ظرفیت‌سازی دولت در کشورهای همسایه برای صادرات
کد خبر: ۳۶۵۶۱۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۸/۷ ساعت: ۲۳:۳۷ ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم قزوین در مجلس عنوان کرد:

ظرفیت‌سازی دولت در کشورهای همسایه برای صادرات

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: خوشبختانه با دیپلماسی خوب دولت سیزدهم هم‌اکنون ارتباط خوبی با کشورهای همسایه و خاورمیانه برقرار شده که بازار آنها باید مورد توجه صادرکنندگان قرار گیرد.

ظرفیت‌سازی دولت در کشورهای همسایه برای صادرات
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری – تحلیلی «صبح قزوین»، فاطمه محمدبیگی در مراسم تجلیل از صادرکنندگان برتر استان قزوین در سال 1401 که شامگاه یکشنبه در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: موضوع رفع تعهدات ارزی و گره زدن خالص صادرات به واردات جزو مشکلات پیش روی صادرکنندگان استان است.
 
وی افزود: یکی دیگر از چالش‌های صادرات عدم شناخت بازار و شناخت کشورهای مخاطب از میزان تولیدات کشور است، ما به عنوان نماینده مجلس جلسات متعددی را برای آشنایی هیات‌های تجاری از محصولات و توان صادراتی در کشورهای مختلف برگزار کردیم.
 
نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: خوشبختانه با دیپلماسی خوب دولت سیزدهم هم‌اکنون ارتباط خوبی با کشورهای همسایه و خاورمیانه برقرار شده که بازار آنها باید مورد توجه صادرکنندگان قرار گیرد.
 
محمدبیگی ادامه داد: اگر روزی زندگی ما را با برجام گره زدند، دولت سیزدهم توانسته یک ظرفیت خوب اقتصادی را بین کشورهای همسایه ایجاد کند.
 
وی رفع تعهدات ارزی و موضوع حمل‌ونقل در حوزه صادرات کالا را از دیگر موانع حوزه صادراتی عنوان کرد و گفت: ما برای رونق در صادرات نیاز به تسهیل حمل‌ونقل داریم که باید به طور جدی از سوی دولت و مجلس پیگیری شود.
 
نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توجه به اهمیت صادرات در مجلس موضوع تعهدات ارزی، رایزن بازرگانی و چندین پیشنهاد خوب در برنامه هفتم به منظور رفع مشکلات حوزه صادرات در دستور کار قرار دارد.
 
وی تاکید کرد: با توجه به نقش صادرات در رشد اقتصادی استان نیاز است رسانه‌ها به عنوان ابزار شناختی و تحلیلی به صورت کاملا تخصصی موضوع صنعت و چالش‌های آن را مورد بررسی قرار دهند.
 
محمدبیگی در پایان گفت: دنیای امروز دنیای ارتباطات است، نمی‌توان بدون پیوست رسانه‌ای و شناساندن ظرفیت‌های صادراتی از طریق رسانه ملی و دیگر وسایل ارتباطات جمعی به رونق صادرات دست یافت.
 
گفتنی است در پایان این مراسم از 34 صادرکننده برتر استان قزوین و سه صادرکننده ملی در سال ۱۴۰۱ تجلیل به عمل آمد.
 
انتهای خبر/2001
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان