۲۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۵ شنبه

صبح قزوین جایگاه پارک علم و فناوری قزوین ارتقاء یافت
کد خبر: ۳۶۵۵۳۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۷/۱۷ ساعت: ۱۵:۲۰ ↗ لینک کوتاه

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین:

جایگاه پارک علم و فناوری قزوین ارتقاء یافت

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین از ارتقاء جایگاه پارک علم و فناوری قزوین از سطح سه به سطح دو خبر داد و گفت: این یک خبر خوب برای جوانان و نخبگان عرصه علم و فناوری استان است که برای وحدت بین صنعت و دانشگاه فعالیت می‌کنند.

جایگاه پارک علم و فناوری قزوین ارتقاء یافت
فاطمه محمدبیگی در گفتگو با خبرنگار علم و فناوری پایگاه خبری_تحلیلی صبح قزوین؛ با اشاره به برگزاری جلسه شورای گسترش آموزش عالی کشور اظهار کرد: خوشبختانه پارک علم و فناوری استان قزوین از سطح سه به سطح دو ارتقاء پیدا کرد که این مهم نشان از تلاش مسئولان پارک علم و فناوری، دانشگاه‌های مادر استان و حمایت مسئولان استانی از این موضوع دارد.

وی افزود: از مسئولان اجرایی و مسئولان وزارت آموزش عالی در این زمینه تشکر می‌کنم، همچنین از همه کسانی که برای ارتقاء کیفیت پژوهشی در حوزه علوم، تحقیقات و فناوری تلاش کردند.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان و نخبگان دانشگاهی، کشاورزی و صنعتی استان قزوین همگی همت کردند تا حوزه دانش بنیان به صورت جهشی وارد عمل شود.

نیازمند تزریق بودجه مناسب در حوزه علم و فناوری استان هستیم

وی عنوان کرد: قطعا حمایت نمایندگان استان و مسئولین ملی در تحقق این موضوع دخیل و مهم است و ارتقاء سطح پارک علم و فناوری استان قزوین یک خبر خوب برای جوانان و نخبگان عرصه علم و فناوری است که برای وحدت بین صنعت و دانشگاه فعالیت می‌کنند.

محمدبیگی تصریح کرد: باید از سازمان برنامه و بودجه بخواهیم تا در برنامه پنجم توسعه برای حمایت از واحدهای علم و فناوری استان‌ها، گسترش پردیس‌ها و پارک‌های علم و فناوری در استان‌های مهمی همچون قزوین که در نقاط استراتژیک جغرافیایی کشور قرار داشته و نقش مهمی در آمایش علمی کشور دارند یک بودجه ویژه در نظر بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین سازمان برنامه و بودجه باید در بودجه سنواتی میزان اعتبارات پارک علم و فناوری را افزایش دهد و در این راستا از وزیر علوم می‌خواهیم تا در جهت ارتقای بودجه پارک علم و فناوری تلاش کنند.

این مسئول عنوان کرد: با توجه به وجود پروژه‌های بزرگی مثل چشمه نور و پردیس‌های جدیدی که در حوزه علم و فناوری استان اضافه خواهد شد و همچنین راه‌اندازی دانشکده داروسازی در استان قزوین، نیازمند تزریق بودجه مناسب و فعالیت جهشی در حوزه علم و فناوری استان هستیم.

نماینده مردم قزوین، ابیک و البرز در مجلس در پایان تاکید کرد: ایران اسلامی آینده روشنی در حوزه علم و فناوری دارد و نسل آینده و جوانان ما باید پرچمدار مرجعیت علمی در کشور، منطقه و جهان باشند.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان