۲۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۴ جمعه

صبح قزوین امکانات کانون‌ پرورشی‌ فکری قزوین پاسخگوی نیاز استان نیست
کد خبر: ۳۶۵۵۰۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۷/۱۵ ساعت: ۱۳:۵۹ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین:

امکانات کانون‌ پرورشی‌ فکری قزوین پاسخگوی نیاز استان نیست

مدیرکل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین گفت: تقریبا یک درصد از دانش‌آموزان استان را می‌توانیم تحت پوشش قرار دهیم چون تعداد مراکز ما با حدود ۸۰ نیروی انسانی متناسب با نیاز یک هزار و ۶۰۰ مدرسه و حدود ۲۵۰ هزار دانش‌آموز با ۱۷ هزار معلم در سطح استان نیست.

امکانات کانون‌ پرورشی‌ فکری قزوین پاسخگوی نیاز استان نیست
به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری_تحلیلی صبح قزوین؛ علی اکبر موسوی در نشست رسانه‌ای هفته ملی کودک که در سالن جلسات کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: کودکی مهمترین و حساس‌ترین دوره زندگی انسان بوده و شکل‌گیری شخصیت انسان در این دوره شروع می‌شود.

وی با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی مدون و منسجم برای کودکان گفت: کشورهای پیشرفته موضوع کودک را در سرلوحه کارهای خود قرار می‌دهند و کودکان از همان کودکی استعدادسنجی شده و برای رشد و شکوفایی استعدادها هدایت می‌شوند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین تصریح کرد: سال گذشته در اغتشاشات کاملا مشخص شد که یک برنامه‌ریزی جدی وجود دارد تا کودکان و نوجوانان ایرانی را درگیر مسائل اجتماعی کنند در حالی که در هیچ جای دنیا کودکان و نوجوانان در این مسائل ورود نمی‌کنند.

این مسئول عنوان کرد: سال گذشته التهابات اجتماعی به داخل مدارس و بین دانش‌آموزان کشیده شد و این نشان می‌دهد که ما یک جامعه عادی و طبیعی نیستیم بلکه دچار یک جنگ ترکیبی هستیم که کودکان و نوجوانان هم بخشی از ماجرا هستند.

موسوی بیان کرد: انیمیشن‌ها و بازی‌های رایانه‌ای یا سایر محصولاتی که تحت عنوان بازی و سرگرمی توسط کشورهای غربی ساخته می‌شوند همه زمینه‌ساز آن هستند تا تغییری در دیدگاه بومی، دینی، ملی و مذهبی کودکان و نوجوانان ما ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: ما به عنوان متولیان کودکان و نوجوانان در کانون پرورش فکری تلاش داریم تا کودکان را از این فضا دور نگه داریم و آنها را با فرهنگ دینی و بومی و محلی آشنا کرده و استعدادهای آنان را در جهت شکوفایی و در راستای فرهنگ معیار سوق دهیم.

فعالیت ۱۶ مرکز ثابت در سطح استان

این مسئول با اشاره به فعالیت ۱۶ مرکز ثابت کانون پرورشی فکری در سطح استان گفت: دو مرکز سیار و یک مرکز پستی هم در حال ارائه خدمات به جامعه مخاطب هستند.

وی افزود: آمار اعضای ما به نسبت دانش‌آموزان استان بسیار کم است و تقریبا یک درصد از دانش‌آموزان استان را می‌توانیم تحت پوشش قرار دهیم چون تعداد مراکز ما با حدود ۸۰ نیروی انسانی متناسب با نیاز یک هزار و ۶۰۰ مدرسه و حدود ۲۵۰ هزار دانش‌آموز با ۱۷ هزار معلم در سطح استان نیست.

عضویت ۸۲۰۰ کودک و نوجوان قزوینی در کانون پرورش فکری

موسوی خاطرنشان کرد: تعداد کل اعضا در استان حدود هشت هزار و ۲۰۰ نفر است و تعداد کتب موجود در کتابخانه‌های کانون ۱۹۱ هزار جلد کتاب می‌باشد که سال گذشته ۶۸ هزار جلد کتاب به اعضا و دانش‌آموزان امانت داده شد.

وی افزود: ۶۸ درصد اعضای کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان را کودک و ۳۲ درصد نوجوان تشکیل می‌دهند و از این اعضا حدود ۶۵ درصد دختر و ۳۵ درصد پسر هستند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین بیان کرد: امسال هفته ملی کودک با شعار «کودکی بهتر، زندگی بهتر» نامگذاری شده و برنامه‌های متعددی برای این هفته در نظر گرفته شده است.

اجرای ۴۰۰ عنوان برنامه در مراکز سطح استان

وی از اجرای حدود ۴۰۰ عنوان برنامه در مراکز سطح استان خبر داد و گفت: دیدار با استاندار با حضور اعضای برگزیده، برگزاری جشن پرواز بادبادک‌ها در بوستان فدک، دیدار با امام جمعه قزوین و ولی فقیه در استان با حضور مربیان بخشی از این برنامه‌هاست.

این مسئول خاطرنشان کرد: به منظور اجرای نمایش در مناطق محروم از تریلی سیار یا نمایش‌خانه سیار استان تهران دعوت کردیم تا به مدت سه روز در شهرستان‌های استان اجرای برنامه داشته باشیم.

وی افزود: بر این اساس ۱۷ مهر ماه در شهرستان بوئین‌زهرا، دانسفهان و شال و ۱۸ مهرماه در تاکستان، اقبالیه و محمدیه و در ۱۹ مهر ماه هم در الوند، مهرگان و آبیک برنامه خواهیم داشت.

موسوی تصریح کرد: دیدار با کودکان بیمار بیمارستان قدس و اجرای برنامه شاد همراه با عیادت از آنان، دیدار با خانواده شهدا، برگزاری فستیوال بازی‌های خلاق با حضور پدران و پسران و مادران و دختران در روز ۱۸ مهر و بازدید از اماکن تاریخی با همکاری میراث فرهنگی از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده برای هفته ملی کودک است.

عضویت رایگان در مراکز کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان

وی از عضویت رایگان در مراکز کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان در روز ۱۶ مهر ماه خبر داد و افزود: برگزاری نمایشگاهی از آثار اعضا، اجرای برنامه ویژه در شیرخوارگاه حلیمه و اجرای برنامه برای کودکان با نیازهای ویژه در کانون از دیگر برنامه‌هاست.

موسوی با اشاره به برگزاری ۲۵۵ کارگاه با عناوین مختلف طی سال گذشته گفت: اولین نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان سال گذشته برگزار شد که با استقبال خوب مخاطبان واقع شد.

توزیع هفت هزار جلد به کتابخانه‌های کانون در سطح استان

وی بیان کرد: برگزاری اولین جشنواره راویان غدیر ویژه گروه سنی ۸ تا ۱۷ ساله و توزیع هفت هزار جلد به کتابخانه‌های کانون در سطح استان و برگزاری گردهمایی کودکان عاشورایی از اقدامات صورت گرفته طی یک سال گذشته است.

این مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به ضعف جدی که در حوزه موسیقی کودکان و نوجوانان و به ویژه کودکان وجود دارد به همین دلیل تصمیم گرفته شد تا کاری جدید در عرصه موسیقی کودکان انجام شود که در این راستا با تلاش همکاران چند کار با محتوای مفاهیم ارزشی و آموزشی تولید شد.

وی خاطرنشان کرد: چندین کنسرت_ نمایش هم از زبان عروسک‌هایی با نام‌های کامی و سامی اجرا شد که با استقبال خوب کودکان مواجه شد که این کار برای اولین بار در کشور در حوزه موسیقی انجام می‌شود.

اختصاص سه میلیارد تومان اعتبار برای احداث مرکز نجوم

موسوی بیان کرد: اجرای کار سایه‌ای با عنوان پروازهای پرپر مربوط به دهه محرم، کسب رتبه نخست قزوین در بخش منطقه‌ای جشنواره قصه گویی و اختصاص سه میلیارد تومان بودجه برای احداث مرکز نجوم که امیدواریم امسال به بهره‌برداری برسد از دیگر اقدامات صورت گرفته طی یکسال گذشته است.

وی در پایان با بیان اینکه حدود پنج میلیارد تومان جذب اعتبار عمرانی در سال جدید داشتیم؛ بیان کرد: طی یکسال گذشته حدود ۵۰ نفر از اعضا و مربیان در جشنواره و مهرواره‌های ملی و بین المللی برگزیده شدند.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان