۲۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۶ یکشنبه

صبح قزوین اتمام پروژه فاضلاب شهری اقبالیه به ۴۰۰ میلیارد اعتبار نیاز دارد
کد خبر: ۳۶۵۴۷۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۷/۱۳ ساعت: ۱۱:۸ ↗ لینک کوتاه

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین:

اتمام پروژه فاضلاب شهری اقبالیه به ۴۰۰ میلیارد اعتبار نیاز دارد

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین با اشاره به اینکه تکمیل پروژه فاضلاب شهری اقبالیه حداقل به ۴۰۰ میلیارد اعتبار نیاز دارد، گفت: تاخیر در تکمیل این پروژه به ضرر منافع مردم است.

اتمام پروژه فاضلاب شهری اقبالیه به ۴۰۰ میلیارد اعتبار نیاز دارد
فاطمه محمدبیگی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با اشاره به برگزاری جلسه بررسی مشکلات فاضلاب شهری اقبالیه اظهار کرد: این پروژه بیش از 10 سال است که مسکوت باقی مانده و حتی در اوایل سال 1399 با پیگیری که داشتم تفاهم‌نامه همکاری بین شهرداری اقبالیه و شرکت آب‌وفاضلاب استان منعقد شد.

وی افزود: متاسفانه در ادامه به دلیلی تغییرات متعدد مدیریتی، اتفاقاتی افتاد که باتوجه به کمبود بودجه نیز اعتبار لازم برای اجرای پروژه تخصیص داده نشد و اغناء نخبگانی برای توجیه به سرانجام رساندن پروژه فاضلاب شهری اقبالیه صورت نگرفت.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین گفت: پروژه به روش «20_80» است؛ یعنی 20 درصد سهم دولت و 80 درصد بخش خصوصی است که در تفاهم‌نامه مورد توجه قرار گرفته بود و این مهم به دلایل مختلفی همچون کرونا و افت اقتصادی بخش خصوصی اجرا نشد.

این مسئول خاطرنشان کرد: امروز در یک جلسه تخصصی با حضور امام جمعه اقبالیه، همکار بنده دکتر لطف‌الله سیاهکلی نماینده مجلس، شهردار و اعضای شورای اسلامی اقبالیه و شورای کشاورزی پروژه فاضلاب شهری اقبالیه مورد بررسی قرار گرفت.

محمدبیگی اذعان کرد: در مجموع به نظر می‌رسد که با روش مردمی‌سازی پروژه‌ها می‌شود این طرح را حل کرد و باتوجه به اینکه دبی آب حاصل از تصفیه فاضلاب در اقبالیه تا حدود 500 متر بر ثانیه برآورد می‌شود، منبع آب پایدار و خوبی برای کشاورزی منطقه باشد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: از طرفی کشاورزان منطقه این نگرانی را دارند که آب مورد نیاز خود را از دست بدهند، بنابراین بهترین راه مشارکت خود کشاورزان است تا بتوانند سهم آب خوبی را در بین کشاورزان منطقه تقسیم کنند.

تمکمیل پروژه فاضلاب شهری اقبالیه با هم‌افزایی دولت، مدیریت شهری و مردم 

محمدبیگی تصریح کرد: امروز آب کالای گران‌بها و ارزشمندتر از گذشته است و مدیریت منابع آبی و ایجاد منابع آب پایدار به ویژه در بخش کشاورزی و تامین اشتغال مردم ساکن اقبالیه که از قدیم به کشاورزی در دشت قزوین می‌پرداختند جزو اولویت‌های ما است.

وی تاکید کرد: بهترین راه این است که دولت و شهرداری و مدیریت شهری اقبالیه پیش‌قدم شوند و سهم خود را اجرا کنند و کشاورزان منطقه هم دلگرم و وارد عرصه شوند؛ قطعا حضور کشاورزان با تنظیم قراردادهای جدید مشارکتی بین دولت، کشاورزان و شهرداری اقبالیه می‌تواند یک راه گشایش بسیار خوب و یک خیر کثیر و ماندگار برای نسل‌های آینده باشد.

این مسئول اذعان کرد: ما این موضوع را با جدیت دنبال کرده و پیشنهاد ما برگزاری جلسات کارشناسی به طور هفتگی است. بدون شک با حمایت مسئولان استان و همراهی مسئولان بومی اقبالیه می‌توانیم بهترین نتیجه‌ها را بگیریم.

محمدبیگی گفت: تاخیر در پروژه‌ای که با 20 میلیارد در دهه گذشته آغاز شد و در حال حاضر حداقل 400 میلیارد اعتبار نیاز دارد به هیچ عنوان جایز نیست چراکه هر گونه تعلل، خسارت‌های زیان‌باری را به منطقه تحمیل خواهد کرد و در نهایت دود آن به چشم اهالی منتطقه خواهد رفت.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین افزود: بدون شک اجازه نمی‌دهیم منافع مردم قربانی سوءمدیریت‌ها و عدم برنامه‌ریزی‌ها و عدم تصمیم‌گیری‌ها شود و محکم و مطمئن این موضوع را دنبال می‌کنیم.

وی در پایان گفت: اگر قرار است بحث تشکیل شرکت سهامی کشاورزی برای کشاورزان در اقبالیه انجام شود باید جهاد کشاورزی هر چه زودتر به این مهم کمک کند و پیوست اجتماعی پروژه انجام شود.

انتهای پیام/ 1300 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان