۲۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۶ یکشنبه

صبح قزوین ۲۵۸ زندانی در قزوین از پابند الکترونیک استفاده می‌کنند
کد خبر: ۳۶۵۳۸۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۷/۸ ساعت: ۱۰:۵۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل زندان‌های استان قزوین:

۲۵۸ زندانی در قزوین از پابند الکترونیک استفاده می‌کنند

مدیرکل زندان‌های استان قزوین گفت: در راستای کاهش جمعیت زندان ۲۵۸ زندانی در استان از پابند الکترونیکی استفاده کرده و سه زندانی نیز از نظام نیمه آزادی بهره‌مند شده‌اند.

۲۵۸ زندانی در قزوین از پابند الکترونیک استفاده می‌کنند
به گزارش حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین؛ به نقل از روابط‌عمومی دادگستری کل استان قزوین فرهاد بهرامی در اولین دوره آموزشی نظارت الکترونیکی «پابند الکترونیکی» اظهار کرد: پابند الکترونیکی یک از ابزارهای نوین و قانونی برای کاهش جمعیت زندان‌ها می‌باشد که علاوه‌بر جلوگیری از افزایش جمعیت زندان به مددجویان این امکان را می‌دهد تا دوران محکومیت خود را در کنار خانواده سپری کنند.

وی ادامه داد: افرادی که از این پابند استفاده می‌کنند به صورت برخط با سامانه های الکترونیکی در مرکز پابند استان رصد می‌شوند تا در صورت خارج شدن از محدوده تعریف شده بلافاصله احضار و از ادامه استفاده از پابند الکترونیکی محروم شوند.

بهرامی افزود: مددجویانی می‌توانند از این امکان بهره‌مند شوند که به جرائم تعزیری از درجه پنج تا هشت «کسانی که به حبس تا پنج سال یا پرداخت جزای نقدی تا مبلغ ۱۸ میلیون تومان» محکوم شده و شرایط لازم را داشته باشند.

وی اضافه کرد: در 6 ماهه نخست سال‌ جاری 258 زندانی در حال استفاده از پابند الکترونیک هستند که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 77 درصد رشد داشته است.

مدیرکل زندان‌های استان قزوین بیان کرد: در سال‌ جاری علاوه‌بر نظارت الکترونیکی بر زندانیان در قید پابند؛ به صورت میدانی نیز از آنان در محل سکونت و اشتغال بازدید به عمل آمده است.

بهرامی با بیان اینکه تا کنون سه نفر از مددجویان از نظام نیمه آزادی بهره‌مند شده‌اند، گفت: در نظام نیمه آزادی محکوم می‌تواند در زمان اجرای حکم حبس فعالیت‌های حرفه‌ای، آموزشی، حرفه‌آموزی، درمانی را در خارج از زندان انجام دهد.

وی تصریح کرد: مددجویانی که به حبس تعزیری درجه پنج الی هفت محکوم شده، شاکی آنها گذشت کرده باشد و به انجام یک فعالیت شغلی، آموزشی و حرفه‌ای تعهد دهند در صورت اخذ تامین مناسب می‌توانند از نظام نیمه آزادی استفاده کنند.

گفتنی است از ابتدای تشکیل مرکز پابند الکترونیک در استان بیش از یک هزار و 100 نفر از پابند الکترونیک بهره‌مند شده‌اند.

انتهای خبر/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان