۲۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۷ دوشنبه

صبح قزوین برخورداری روستاهای صعب‌العبور قزوین از نعمت گاز
کد خبر: ۳۶۵۳۵۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۷/۵ ساعت: ۱۳:۷ ↗ لینک کوتاه

در دولت سیزدهم محقق می‌شود؛

برخورداری روستاهای صعب‌العبور قزوین از نعمت گاز

پروژه‌های گازرسانی به روستاهای الموت با پیشرفت ۷۵ درصدی همراه بوده و خدمت‌رسانی در این حوزه با سرعت بالایی اتفاق می‌افتد.

برخورداری روستاهای صعب‌العبور قزوین از نعمت گاز
به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین؛ تور رسانه‌ای بازدید از پروژه‌های گازرسانی به منطقه الموت قزوین با حضور مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین، پیمانکاران پروژه‌ها و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.

علی حجتی‌پور در این بازدید بیان کرد: پروژه گازرسانی الموت از محور آتان و روستای هرانک آغاز شده که در این منطقه، ایستگاهی برای گازرسانی به روستاهای بالادست تعبیه شده‌ است.

وی افزود: تقریباٌ ۳۳ کیلومتر از پروژه در همین منطقه‌ کوهستانی و صعب‌العبور اجرا شده و با توجه به شرایط سخت کوهستانی نیز تدابیری اتخاذ شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین ادامه داد: پروژه محور آتان متشکل از ۶ روستا به نام‌های آتان، طالع، ایلان، کلایه، هنیز و چوثر است و از ۲۵ کیلومتر مسیر طرح، ۲۳ کیلومتر آن انجام شده‌ است.

این مسئول بیان کرد: مجموع شبکه‌های داخلی مسیر ۳۳ کیلومتر است و۹۰ درصد شبکه داخلی این روستا انجام شده‌ است.

حجتی‌پور اظهار کرد: در حال حاضر این طرح از بین ۱۳۳ روستا در ۶۹ روستای استان قزوین افتتاح شده است.

وی خاطرنشان کرد: شروع پروژه از ۲۲ اسفند 1401 بود و به دلیل مصادف بودن با تعطیلات نوروز؛ عملاٌ تاریخ دقیق شروع پروژه از ۲۰ فروردین 1402 بود.

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین تصریح کرد: در این ۶ ماه اجرای طرح گازرسانی، ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌ایم. در حال حاضر هم عملیات در مسیر روستای اتان به طالع و هم طالع به چوثر در حال اجرا است و پیمانکار‌‌ها مشغول به کار هستند.

حجتی‌پور عنوان کرد: خاک‌برداری در کنار جاده‌ها و نطقه‌های کور در حال انجام است که هم جاده تعریض می‌شود و رفاه برای ساکنین منطقه فراهم است و جاده هر چه تمیزتر و مناسبت تر باشد رفت و آمد برای ساکنین آسان‌تر می‌شود.

وی ادامه داد: خاک‌برداری جاده‌هایی که امکان تصادفات جاده‌ای در آن دارد از موضوعات مورد توجه است و با تعریض و برخی از دستورالعمل‌ها سعی در مناسب کردن آن‌ها داریم.

این مسئول، اعتبار لازم برای پروژه را به طور کلی ۳۷ و نیم میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: سرانه هر خانوار ۴۵ میلیون تومان است و این هزینه اکثراٌ برای مجوز‌های طرح است لذا طرح، هزینه‌های بیشتری هم در پی دارد و ممکن است به این هزینه‌ها مقدار زیادی افزوده شود.

وی گفت: مجموع خانوارهای این ۶ روستا به ۶۳۰ خانوار و جمعیتی بالغ‌بر دو هزار و ۵۰۰ نفر می‌رسد اما تعداد علمک گاز به تعداد ۵۲۰ عدد است. ۵۱ روستا هم تا دهه فجر مورد هدف این طرح قرار گرفته‌ است و ۴۳ روستای بالای ۲۰ خانوار در اولویت برنامه گازرسانی است.

مدیرعامل شرکت‌ گاز استان قزوین ابراز کرد: در محور کارندچال که شامل هشت روستا است؛ ۴۵ کیلومتر شبکه‌گذاری و دو کیلومتر خط تغدیه و ۳۸ کیلومتر شبکه است.

وی ادامه داد: در این محور ایستگاهی وجود دارد که پنج هزار متر مکعب بر ساعت است و ۲۱ روستا را تغذیه می‌کند و شرکت «گرم افرین کویر» یکی از پیمانکارهای خوب این ایستگاه است که در کمترین زمان این را ایستگاه ساخته‌ است.

حجتی‌پور ادامه داد: در محور هریف هم پنج روستا واقع شده‌ و از ایستگاه کارنچال یک لوله برگشت خورده‌ است و برای این پنج روستا هم انشعاباتشان نصب شده و در مراحل بعدی قرار‌گرفته‌اند.

این مسئول با اشاره به موانع پروژه گازرسانی بیان کرد: قابل ذکر است که موانعی هم مانند معارضین زمین بر سر راه وجود دارند و اگر این موانع نبود چهار روستا هم در زمان مناسب و سریع گازدار می‌شد.

وی افزود: در این مناطق لوله چهار اینچ فلزی به کار گرفته شده‌ است و مزیت این لوله‌ها انعطاف‌پذیری و مقاومت بیشتر است، و طول عمرشان هم دو برابر لوله‌های فلزی است.

علی حجتی پور در پایان گفت: زمان پایان اجرای طرح عملاٌ پایان سال است اما با توجه به پیشرفت کاری، افزایش نیروی انسانی و امکانات و تمهیدات بهتر و بیشتر که در امسال شاهد آن بودیم امکان سریع‌تر انجام دادن پروژه هم وجود دارد.

انتهای خبر/۲۰۰۵

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان