۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین اتصال ۴۰۲ خانوار روستایی قزوین به اینترنت پرسرعت
کد خبر: ۳۶۵۳۱۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۷/۳ ساعت: ۱۱:۳۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین خبر داد:

اتصال ۴۰۲ خانوار روستایی قزوین به اینترنت پرسرعت

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات از اتصال هفت روستای دیگر استان، به اینترنت پرسرعت نسل سه و چهار تلفن همراه خبر داد و گفت: با اتصال این روستاها که در شهرستان‌های آوج، آبیک، بوئین‌زهرا و قزوین واقع شده، جمعیتی بالغ بر یک‌هزار و ۲۲۴ نفر به اینترنت پرسرعت تلفن همراه دسترسی خواهند داشت.

اتصال ۴۰۲ خانوار روستایی قزوین به اینترنت پرسرعت
به گزارش پایگاه علم و فناوری پایگاه خبری صبح قزوین و به ننقل از روابط‌عمومی اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین؛ حجت‌اله امینی از اتصال هفت روستای دیگر به شبکه ملی اطلاعت خبر داد و گفت: با اتصال این روستاها که در شهرستان‌های آوج، آبیک، بوئین‌زهرا و قزوین واقع شده، جمعیتی بالغ بر یک‌هزار و 224 نفر به اینترنت پرسرعت تلفن همراه دسترسی خواهند داشت.

وی افزود: این اقدامات با حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، از محل اعتبارت دولتی توسعه ارتباطات روستایی «USO» توسط شرکت ارتباطات همراه اول، ایرانسل و مخابرات منطقه قزوین و در راستای توزیع عادلانه امکانات ارتباطی، در جهت توسعه مناطق روستایی، دسترسی به خدمات الکترونیکی دولت در قالب شبکه ملی اطلاعات، خدمات آموزشی و همچنین رونق کسب و کارهای روستایی و غیره انجام می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین گفت: اتصال این هفت روستا به شبکه ملی اطلاعات در آستانه بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی را خوش‌یُمن دانست و بیان کرد: امیدواریم با تلاش مجموعه ارتباطات در استان، تمامی دانش‌آموزان و کادر آموزشی بتوانند از امکانات موجود استفاده بهینه داشته باشند.

امینی بیان کرد: روستای انجیلاق با 117 خانوار و 319 نفر جمعیت، یاستی بُلاغ با 120خانوار و 361 نفر جمعیت، آسیان با 112 خانوار و 379 نفر جمعیت، روستای هَجیب با 31 خانوار و 96 نفر جمعیت، روستای پلنگه با 67 خانوار و 213 نفر جمعیت، خشکنات بالا با 25 خانوار و 74 نفر جمعیت و چوبدر با 47 خانوار و 101 نفر جمعیت، به جمع روستاهای20 خانوار دارای اینترنت پرسرعت اضافه شدند.

وی دسترسی مردم استان قزوین به اینترنت پرسرعت و باکیفیت، به ویژه برای روستائیان را از اهداف مهم وزارت دانست و اظهار کرد: امیدواریم با ادامه تکمیل پروژه‌های ارتباطی، تا پایان سال جاری تمام روستاهای بالای 20 خانوار استان به سرعت به امکانات با کیفیت ارتباطی دسترسی داشته باشند.

انتهای پیام/4006                                                                     

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان