۲۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۴ جمعه

صبح قزوین ۸۰۰ پنل خورشیدی خانگی برای مددجویان قزوینی راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: ۳۶۵۲۳۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۶/۲۸ ساعت: ۹:۱۰ ↗ لینک کوتاه

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان:

۸۰۰ پنل خورشیدی خانگی برای مددجویان قزوینی راه‌اندازی می‌شود

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین گفت: امسال میزان سهم استان از احداث پنل‌های خورشیدی خانگی، ۸۰۰ واحد است که امیدواریم بتوانیم همه آن را کارسازی کنیم.

۸۰۰ پنل خورشیدی خانگی برای مددجویان قزوینی راه‌اندازی می‌شود
علی اصغر کشاورز حسین‌آبادی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین؛ با اشاره به اقدامات کمیته امداد استان قزوین در راستای توانمندسازی و درآمدزایی مددجویان اظهار کرد: نصب نیروگاه‌های خورشیدی خانگی برای مددجویان تحت حمایت این نهاد، با اولویت زنان سرپرست خانوار و با هدف توانمندسازی و ایجاد درآمد پایدار برای آنان اجرا می‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: امسال میزان سهم استان از احداث پنل‌های خورشیدی خانگی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد، ۸۰۰ واحد است که امیدواریم بتوانیم همه آن را کارسازی کنیم.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین تصریح کرد: اجرای این طرح در قالب تفاهم پنج جانبه با ادارات کمیته امداد و بهزیستی استان، سازمان بسیج سازندگی، استانداری قزوین و اداره برق استان در حال انجام است.

*اجرا و راه‌اندازی ۱۱۶ پنل خورشیدی پنج کیلوواتی در سطح استان قزوین

وی خاطرنشان کرد: از سال گذشته به دنبال پیگیری جهت انعقاد قرارداد با شرکت‌های حائز شرایط برای ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی خانگی مددجویان هستیم که متاسفانه نوسانات ارزی هم مشکلاتی را در مسیر تحقق این طرح به وجود آورده است.

کشاورز حسین آبادی درخصوص اقدامات صورت گرفته در پنج ماه ابتدای سال جاری عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون با انعقاد قرارداد با یک شرکت، امکان ایجاد ۶۰ پنل خورشیدی فراهم شده و در حال نصب تجهیزات مورد نیاز در منازل مددجویان شناسایی شده در شهرستان آوج است.

وی خاطرنشان کرد: تا به امروز ۱۱۶ پنل خورشیدی پنج کیلوواتی در سطح استان قزوین نصب شده است و مددجویان کمیته امداد از مزایای این طرح بهره‌مند شدند.

*شناسایی ۹۸۸ خانوار قزوینی جهت اجرای طرح راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی خانگی

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین ابراز کرد: با راه اندازی پنل‌های خورشیدی ۵ کیلوواتی در منازل مددجویان، به طور میانگین هر ۴۵ روز بین پنج تا شش میلیون تومان برای این افراد درآمدزایی می‌شود.

وی با اشاره به فرآیند شناسایی و معرفی مددجویان برای اجرای طرح پنل‌های خورشیدی پنج کیلوواتی خاطرنشان کرد: شناسایی مددجویان جهت اجرای این طرح توسط مددکاران کمیته امداد در روستاها انجام می‌شود که تاکنون بالغ بر ۹۸۸ خانوار روستایی تحت حمایت این نهاد شناسایی شدند که از این تعداد برای ۳۰۰ خانوار کارسازی صورت گرفته و این طرح هم اکنون برای ۶۰ خانوار در حال اجرا است.

*اعطای تسهیلات به مددجویان برای راه‌اندازی پنل خورشیدی

کشاورز حسین آبادی با اشاره به پرداخت تسهیلات به مددجویان جهت استفاده از مزایای راه‌اندازی پنل‌های خورشیدی عنوان کرد: برای راه‌اندازی هر واحد پنل خورشیدی پنج کیلوواتی، تسهیلات ۱۳۰ میلیون تومانی با سود چهار درصد و بازپرداخت هفت ساله به مددجویان متقاضی در این طرح اعطا می‌شود.

وی تاکید کرد: انتظار می‌رود بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات با توجه به درآمدزا بودن طرح، همکاری و تسهیل گری بیشتری به عمل آورند.

این مسئول در پایان در خصوص مزایای اجرای طرح نصب پنل‌های خورشیدی خانگی برای مددجویان گفت: توسعه اجرای طرح‌های احداث نیروگاه‌های خورشیدی پنج کیلو واتی برای مددجویان علاوه بر ایجاد یک منبع درآمدی برای خانواده‌های کم‌برخوردار، مزایای دیگری همچون کاهش آلایندگی محیط زیست و تولید انرژی برق و کمک به دولت را به دنبال دارد.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان