۲۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۷ دوشنبه

صبح قزوین خوش‌یُمنی خرید طلا در چهارشنبه آخر ماه صفر سندیت دینی دارد؟
کد خبر: ۳۶۵۱۵۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۶/۲۲ ساعت: ۱۶:۰ ↗ لینک کوتاه

پاسخ به یک شبهه:

خوش‌یُمنی خرید طلا در چهارشنبه آخر ماه صفر سندیت دینی دارد؟

خوش‌یُمنی خرید طلا در چهارشنبه پایان ماه صفر از آن دست باورهایی است که هیچ پایه و اساس دینی ندارد.

خوش‌یُمنی خرید طلا در چهارشنبه آخر ماه صفر سندیت دینی دارد؟
به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری- تحلیلی صبح قزوین، این روزها اگر صفحات مجازی و برخی پیج‌های طلا فروشی را چک کرده باشید حتما با این مطلب مواجه شدید که «خرید و فروش طلا در چهارشنبه آخر ماه صفر خوش یمن است».

خرافه‌ای که به مدد گسترش فضای مجازی رنگ‌و‌بوی جدیدی به خود گرفته است؛ اگر تا سال‌های گذشته با نزدیک شدن پایان ماه صفر خرافه‌ای با عنوان بشارت، کوبیدن هفت درب مسجد و روشن کردن شمع به منظور اتمام ماه صفر در بین مردم باب بود، چند سالی است با گسترش فضای مجازی برخی موضوعات جدید از جمله خرید طلا و خانه در چهارشنبه آخر ماه صفر به جمع این اعمال خرافی پیوسته است.

 موضوعاتی که به هیچ‌وجه پایه و سند معتبر روایی دینی ندارد، از سوی عالمان دینی هم نهی شده است.

حجت‌الاسلام علی معبودی در گفتگو با خبرنگار صبح قزوین با اشاره به خرافی بودن خوش‌یُمنی خریدوفروش طلا در آخرین چهارشنبه ماه صفر اظهار کرد: متاسفانه برخی از اعمالی که بین مردم باب شده نه تنها سندیت روایی نداشته بلکه به نوعی سوء‌استفاده از نام دین و شریعت و بهره‌برداری مادی است.

 وی با بیان اینکه دین‌داری باید بر پایه عقل و علم باشد، تصریح کرد: در روایتی از امام صادق (ع) نقل شده است كه در روزهای يكم، دوم، ششم، هفتم، نهم، چهاردهم، هجدهم، نوزدهم، بيستم،‌ بيست و دوم، بيست و سوم، بيست و هفتم، بيست و هشتم و بيست و نهم هر ماه قمری، آغاز هر كاری مبارک است، اما به روز خاص و ماه خاصی اشاره نشده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین تاکید کرد: سال‌هاست دشمنان اسلام برای سُست کردن عقاید مردم، این‌گونه موارد را ترویج می‌دهند که سندیت دینی ندارد و از کلام معصوم (ع) نبوده و چیزی جز بدعت نیست.

معبودی در پایان گفت: هرچند برخی روایات عبادات خاصی را برای این روز در نظر گرفته‌اند که آن هم به لحاظ سندیت خیلی اعتباری ندارد، اما موضوع خرید و فروش طلا  در این روز خرافه‌ای بیش نیست.

انتهای خبر/2001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان