۲۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۷ دوشنبه

صبح قزوین اسکان ۱۷ هزار زائر در مواکب اوقاف قزوین
کد خبر: ۳۶۵۱۴۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۶/۲۲ ساعت: ۱۲:۱۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین خبر داد:

اسکان ۱۷ هزار زائر در مواکب اوقاف قزوین

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین از اسکان نزدیک به ۱۷ هزار زائر و توزیع حدود ۲۰۰ هزار پرس غذای گرم در بین زائران با همت دو موکب اوقاف در شهرهای نجف و کربلا خبر داد.

اسکان ۱۷ هزار زائر در مواکب اوقاف قزوین
حجت‌الاسلام‌ سید مصطفی مجیدی در گفتگو با خبرنگار فرهنگ‌وهنر پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین؛ با تشریح فعالیت‌های مواکب اوقاف در اربعین حسینی اظهار کرد:مجموعه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین، دو موکب زیر مجموعه این اداره کل را مدیریت می‌کند که در شهر کربلا با عنوان امامزاده بی‌بی زبیده خاتون (س) و نجف با عنوان موکب سیدالشهدا مستقر بودند.

وی افزود: امسال فعالیت موکب سیدالشهدا در نجف از تاریخ ۹ صفر تا روز اربعین در حوزه‌های مختلف اسکان، پذیرایی و ارائه خدمات عمومی و پزشکی ادامه داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد: با توجه به شدت گرمای هوا در کشور عراق امکانات سرمایشی و تهویه مناسب در فضای پیش‌بینی شده برای اسکان زائران در شهر مقدس نجف تدارک دیده شد.

وی عنوان کرد: در موکب سیدالشهدای نجف روزانه ۱۱ الی ۱۲ هزار پرس غذا در هر وعده ظهر و شب در اختیار زوار اربعینی قرار می‌گرفت و روزانه حدود یک هزار و ۵۰۰ لیتر شربت آبلیموی سرد و همچنین آب سرد و چایی جهت پذیرایی از زائران تهیه و توزیع می‌شد.

مجیدی خاطر نشان کرد: علاوه‌ بر فعالیت‌های مذکور در موکب شهر نجف، خدمات پزشکی، خیاطی، کفاشی و آرایشگری و دیگر خدمات عمومی به مراجعان ارائه شد.

تولید و عرضه روزانه پنج تُن یخ به همت موکب اوقاف قزوین در شهر نجف

وی تصریح کرد: با توجه به شدت هوای گرم به منظور تامین آب مورد نیاز زائران در پیاده‌روی اربعین، کارخانه پرتابل یخ‌سازی در شهر نجف مستقر شد که قادر به تولید روزانه پنج تن یخ بود زیرا یکی از ضروریات مواکب، امسال بحث تامین آب خنک و یخ بود که خوشبختانه علاوه بر تامین نیاز مراجعه کنندگان به موکب سیدالشهدا، سایر مواکب عراقی همجوار هم از این امکان بهره‌مند شدند.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان قزوین بیان کرد: یکی دیگر از امکانات پیش‌بینی شده جهت پذیرایی از زوار برای وعده شب، تجهیز موکب به دستگاه اتوماتیک کباب پزی بود که شبانه حدود چهار هزار سیخ کباب کوبیده سالم تحویل زائران می‌شد.

وی عنوان کرد: راه‌اندازی نانوایی اتوماتیک جهت طبخ نان از دیگر اقدامات صورت گرفته در موکب شهر نجف بود و در مجموع در طول ۱۲ روز خدمت موکب سیدالشهدا خدمات متنوعی به زوار حسینی ارائه شد.

مجیدی ابراز کرد: در موکب شهر کربلا هم روزانه خدمات مختلف اسکان، پذیرایی و توزیع غذای گرم و پخت نان به شرکت کنندگان در پیاده روی اربعین ارائه شد.

وی از اسکان نزدیک به ۱۷ هزار زائر و توزیع حدود ۲۰۰ هزار پرس غذای گرم در بین زائران با همت دو موکب اوقاف خبر داد و عنوان کرد: به طور میانگین در دو موکب شهرهای کربلا و نجف روزانه ۲۰ هزار پرس غذا توزیع می‌شد و قریب یک هزار و ۵۰۰ تا دو هزار نفر در هر شب اسکان داشتند.

این مسئول در پایان عنوان کرد: علاوه بر دو موکب شهر نجف و کربلا، موکب مشترکی با اهالی محترم شریف آباد در سامرا برپا شد؛ ضمن اینکه موکب سیدالشهدای امامزاده محمد طاهر (ع) شهر آوج هم با همت مردم، خیرین، مسئولین شهرستان و کمک موقوفات بقاع متبرکه به ویژه بقعه امامزاده محمد طاهر (ع) این شهر جهت خدمات رسانی به زائران حسینی راه‌اندازی شد.


انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان