۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین اجرای قانون خانه‌های خالی برای مالکینی که املاک خود را در سامانه ثبت نکنند
کد خبر: ۳۶۴۹۵۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۶/۹ ساعت: ۹:۵۷ ↗ لینک کوتاه

نماینده ویژه وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

اجرای قانون خانه‌های خالی برای مالکینی که املاک خود را در سامانه ثبت نکنند

 نماینده ویژه وزارت راه و شهرسازی درجلسه کارگروه کنترل و تنظیم بازار املاک و مستغلات استان قزوین گفت:اگر مردم املاک شان را در سامانه ثبت نکنند مشمول قانون خانه‌های خالی میشوند.

اجرای قانون خانه‌های خالی برای مالکینی که املاک خود را در سامانه ثبت نکنند
به گزارش حوزه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین؛ چهارمین کارگروه کنترل و تنظیم بازار املاک و مستغلات استان قزوین با حضور علیرضا مه‍لی نماینده ویژه وزارت راه و شهرسازی در گروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات و هیات همراه، علی هاشمی مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین و مدیران عضو این کار گروه در سالن جلسات اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین برگزار شد.

مهلی نماینده ویژه وزارت راه و شهرسازی در این نشست گفت: گشت مشترک تعزیرات حکومتی باید از حالت سنتی خارج شده و آمار شناسایی خانه‌های خالی باید اعلام شود و با این گشت شاهد کاهش قیمت و اجاره بها هستیم.

وی بیان کرد: سامانه اجاره بها باید جدی‌تر گرفته شود و باید رایگان شدن کد رهگیری در استان قزوین به همه مردم اطلاع رسانی شود.

این مسئول اضافه کرد: باید به مردم اعلام شود که اگر املاک شان را در سامانه ثبت نکنند مشمول قانون خانه‌های خالی می‌شوند.

مهلی با بیان اینکه آرامش بازار مسکن بازگشته است، گفت: افزایش اجاره بها در تهران ۲۵ درصد و در شهرستان‌ها ۲۰ درصد خواهد بود. 

نماینده ویژه وزارت راه و شهرسازی گفت: هدف از این کار گروه جلوگیری و کاهش تورم و شناسایی خانه‌های خالی جهت کنترل قیمت مسکن در کشور می‌باشد.

وی اضافه کرد: یکی از مهمترین معضلات حوزه مسکن در کشور، سوداگری مشاوران املاک است که این افراد در گرانفروشی مسکن و اجاره‌بها نقش اساسی دارند.

نماینده وزارت راه و شهرسازی بر ادامه گشت مشترک با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و نظارت دقیق بر مشاورین املاک تعزیرات تاکید کرد.

مهلی بیان کرد: نداشتن پروانه کسب، نرخنامه، نداشتن کد رهگیری و عدم صدور فیش رسید کمیسیون وجوه دریافتی و گران‌فروشی در بحث اخذ کمیسیون‌های مصوب استان‌ها عمده تخلفات محرز در بنگاه‌های املاک است.

در ادامه این جلسه یقینی نماینده وزارت راه و شهرسازی در کارگروه تنظیم و‌ کنترل بازار املاک و مستغلات گفت: مزایای این کارگروه جلوگیری از تورم است و در راستای شناسایی املاک خالی و معرفی به امور دارایی تشکیل جلسه می‌دهد.

وی اضافه کرد:از اهداف این کار گروه مباحث ودیعه مسکن ،نهضت ملی مسکن، ازدواج و فرزند آوری و کاهش قیمت‌ مسکن و نظارت دقیق بر عملکرد مشاورین املاک می‌باشد.

در ادامه این جلسه نمایندگان دستگاه‌های اجرایی استان قزوین در این گروه گزارش‌های خود را به نمایندگان ویژه وزارت راه و شهرسازی ارائه نمودند.

انتهای خبر/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان