۱۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۹ یکشنبه

صبح قزوین سکوت مدیران اجرایی در برابر فساد را برنمی‌تابیم
کد خبر: ۳۶۴۹۳۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۶/۷ ساعت: ۲۳:۳۷ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

سکوت مدیران اجرایی در برابر فساد را برنمی‌تابیم

استاندار قزوین گفت: بحث فساد مسئله اصلی استان قزوین است و به دلیل اینکه در گذشته اتفاقاتی در این زمینه رخ داده لذا لازم است حساسیت‌های بیشتری نسبت به این حوزه داشته باشیم.

سکوت مدیران اجرایی در برابر فساد را برنمی‌تابیم
به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین؛ محمدمهدی اعلایی شامگاه «سه‌شنبه» هفت شهریور در شورای اداری استان که با حضور میهمان ویژه، وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات در سالن اجتماعات شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد با بیان اینکه دولت دو سال از عمر خود را پشت سر گذاشته است، اظهار کرد: دولت سیزدهم در کنار امور جاری خود، شرایط ویژه‌ای هم پیش رو داشت که این اقدامات قابل توجه بوده است.

وی افزود: یکی از این شرایط ویژه بحث مدیریت همه‌گیری ویروس کرونا بود که نحوه مواجهه این دولت با دولت قبل نشان می‌دهد که دولت سیزدهم توانست با اتکا به داشته‌های داخلی، فضا را به نحو مطلوب مدیریت کند.

استاندار قزوین ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ هم که اغتشاشات کشور را درگیر خود کرد، دولت شرایط ویژه‌ای را پشت سر گذاشت که هر کدام از این اتفاقات دارای عمق خاص خود است.

اعلایی بیان کرد: دولت سیزدهم در حوزه سیاست خارجی در حالی به موفقیت‌هایی دست یافته که برخی تصور می‌کردند که نقطه ضعف این دولت باشد.

وی ابراز کرد: دانستن زبان دنیا به معنی این نیست که به زبان و لهجه انگلیسی تسلط داشت بلکه زبان گفتگو با دنیا، زبان اقتدار، عزت‌مندی و استقلال ملت است که می‌تواند نتیچت بخش باشد و آن چیزی که به دست آمده اتکا به داشته‌های ملت است.

مقام عالی دولت در استان قزوین اذعان کرد: در حوزه اقتصاد هم مشکلات ریشه‌داری وجود دارد که خوشبختانه شاخص در جهت ثبات و پیش‌بینی‌پذیری آینده پیش می‌رود و نتایج در آینده ملموس خواهد شد.

وی عنوان کرد: ما اهل استفاده از افعال ماضی هستیم و امروز در تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومان برای تامین آب شهر مهرگان، این فعل ماضی را نشان دادیم.

اعلایی با بیان اینکه قزوین در بسیاری از حوزه‌ها دارای رتبه اول است، گفت: استان قزوین رتبه اول ساخت مسکن در کشور را دارد که در حال حاضر در تامین زمین مسئله داریم که به رتبه دوم تنزل پیدا کرده‌ایم و با رفع این مشکل مجدد در رتبه اول خواهیم بود.

استاندار قزوین ادامه داد: رتبه اول مولدسازی دارایی‌ها، رتبه اول بازآفرینی شهری، رتبه اول امن‌ترین استان کشور، رتبه اوب ثبت اشتغال و بسیاری دیگر از عناوین را در سطح ملی در استان قزوین برخوردار هستیم.

این مسئول تاکید کرد: مهمترین انتظاری که مردم از دولت سیزدهم دارند مربوط به فسادستیزی است چراکه مردم با همه مشکلات و سختی‌ها کنار می‌آیند اما آن چیزی که هیچگاه از ما نمی‌پذیرند مربوط به مسئله فساد است چراکه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه قابل قبول نیست.

وی اضافه کرد: یکی از عمده‌ترین مواردی که در دولت و استان حاکم است، این است که ما خود به عنوان نماینده دولت اولین مدعیان مبارزه با فساد در بدنه اجرایی هستیم.

اعلایی بیان کرد: مبارزه با فساد به دو روش ایجاد سیستم‌های شفاف و نظارت‌های سیستماتیک و انتخاب مدیران امین و دلسوز و خداباور صورت می‌گیرد.

استاندار قزوین تصریح کرد: بحث فساد مسئله اصلی استان ما است که در گذشته اتفاقاتی در این زمینه رخ داده که لازم است حساسیت‌های بیشتری نسبت به این حوزه داشته باشیم.

وی در پایان گفت: در حوزه‌ای که فساد وجود داشته باشد و مدیر آن را کشف نکرده باشد نقطه ضعف او خواهد بود.

انتهای خبر/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان