۰۱/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۰ پنجشنبه

صبح قزوین تبلیغات داروهای ماهواره ای تاثیری در درمان بیماری های ارتوپدی ندارد
کد خبر: ۳۶۴۸۸ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

عکاشه:

تبلیغات داروهای ماهواره ای تاثیری در درمان بیماری های ارتوپدی ندارد

رییس انجمن جراحان ارتوپدی تاکید کرد: تبلیغات داروها در ماهواره هیچ گونه تاثیری در درمان بیماری های مفصلی ندارد و به هیچ وجه از پایه علمی برخوردار نیست.

تبلیغات داروهای ماهواره ای تاثیری در درمان بیماری های ارتوپدی ندارد
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین، غلامعلی عکاشه روز پنجشنبه در کنفرانس ماهانه انجمن علمی جراحان ارتوپدی ایران با موضوع ' دررفتگی خلفی شانه و ارتوپدی اطفال ' اظهار کرد: مکمل ها در درمان بیماری های مفصلی تاثیری ندارند اما در صورت نیاز، برای بدن مضر نیستند.
وی افزود: امروزه نحوه زندگی انسان ها که منجر به تغییر در تغذیه، راه رفتن، نشستن، اضافه وزن و به طور کلی تحرک شده است، بروز بیماری های مفصلی را به همراه داشته است.
عکاشه تاکید کرد: باید با شنا کردن، کوهنوردی و پیاده روی در حفظ سلامتی خود تلاش کنیم زیرا در برخی موارد خسارت وارد شده به حدی زیاد می شود که قابل جبران نخواهد بود.
وی اظهار کرد: به علت کم تحرکی، ورزش نکردن و زایمان زنان بیشتر از مردان دچار عارضه مفصلی در زانو می شوند، آمارهای غیر رسمی نشان می دهد زنان 20 درصد بیشتر از مردان به بیماری مفاصل زانو مبتلا می شوند.
رییس انجمن جراحان ارتوپدی گفت: انجام جراحی تعویض مفصل زانو موجب ضعیف شدن ماهیچه چهارسر می شود بنابراین برای اینکه این مفصل بعد از جراحی در شرایط قابل قبولی قرار گیرد باید قبل و بعد از جراحی حرکات ورزشی بر روی این مفصل انجام داد.
وی افزود: برای تشخیص دادن بیماری های مفصلی و به طور کلی انواع بیماری ها در کودکان باید قبل از به دنیا آمدن یعنی در رحم مادر آزمایش های لازم انجام شود.
عکاشه درباره قنداق کردن کودکان گفت: قنداق کردن مساوی با دررفتگی لگن است.
وی تاکید کرد: امروزه سطح و نحوه زندگی انسان ها تغییر کرده ، هوای آلوده ، غذاهای ناسالم، وجود گرد و غبار و تخریب طبیعت موجب بروز بیماری های مختلف از جمله مفاصل شده است، بین طبیعت ، انسان و تولید یک چرخه منطقی وجود دارد که اگر یکی از آنها پاره شود این چرخه مختل می شود، در واقع این مساله خطری است که دنیا را تهدید می کند.
عکاشه تصریح کرد: اگر می خواهید همواره جوان و شاداب باشید ابتدا مثبت فکر کنید، تغذیه سالم داشته باشید و ورزش را فراموش نکنید.
منبع: ایرنا انتهای پیام/7008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان