۱۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۹ یکشنبه

صبح قزوین بوئین‌زهرا به شهرهای سبز گازرسانی در کشور پیوست
کد خبر: ۳۶۴۸۶۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۶/۴ ساعت: ۱۴:۴۲ ↗ لینک کوتاه

فرماندار شهرستان بوئین‌زهرا در مصاحبه با صبح قزوین:

بوئین‌زهرا به شهرهای سبز گازرسانی در کشور پیوست

فرماندار شهرستان بوئین زهرا گفت: با افتتاح چند پروژه گازرسانی در هفته دولت امسال، شهرستان بوئین زهرا از نظر گازرسانی جزو شهرهای سبز می‌شود یعنی دیگر هیچ روستای بالای ۲۰ خانوار فاقد گاز در این شهرستان وجود ندارد.

بوئین‌زهرا به شهرهای سبز گازرسانی در کشور پیوست
محمد ادیب رامندی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین؛ با اشاره به پروژه‌های قابل افتتاح شهرستان بوئین‌زهرا در هفته دولت اظهار کرد: طی هفته دولت هم‌زمان با سراسر کشور پروژه‌های شاخصی در بوئین‌زهرا افتتاح می‌شود.

وی افزود: بسیاری از پروژه‌ها در شهرستان بوئین‌زهرا جزو پروژه‌های نیمه تکمیل است که با هدف‌گذاری صورت گرفته تعدادی برای هفته دفاع مقدس، تعدادی در هفته بسیج و بخشی هم برای دهه فجر آماده بهره‌برداری خواهند شد.

فرماندار شهرستان بوئین‌زهرا ارزش ریالی پروژه‌های آماده افتتاح طی هفته دولت را پنج هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: حدود دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از این پروژه‌ها با مشارکت بخش خصوصی و دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال دیگر از محل اعتبارات دولتی بوده است.

این مسئول عنوان کرد: افتتاح چند پروژه آموزشی، آبرسانی آب شرب، حوزه مخازن، استخرهای معیشتی کشاورزی، آبیاری تحت فشار،چندین پروژه در حوزه راه و افتتاح کتابخانه عمومی فرهنگ به همت شهرداری و شورای شهر بوئین زهرا و کمک نهاد کتابخانه‌ها از جمله پروژه‌هایی است که طی هفته دولت با حضور مسئولان استانی و شهری افتتاح می‌شوند.

بوئین‌زهرا به شهرهای سبز گازرسانی در کشور پیوست

ادیب رامندی خاطرنشان کرد: با افتتاح چند پروژه گازرسانی در هفته دولت امسال، شهرستان بوئین‌زهرا از نظر گازرسانی جزو شهرهای سبز می‌شود یعنی دیگر هیچ روستای بالای ۲۰ خانوار فاقد گاز در این شهرستان وجود ندارد.

فرماندار شهرستان بوئین‌زهرا اضافه کرد: افتتاح چند مجتمع خدماتی بین راهی و بهره‌برداری از طرح‌های بهسازی در حوزه بنیاد مسکن از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح در هفته دولت است.

این مسئول تاکید کرد: یکی از پروژه‌های شاخص شهرستان بوئین‌زهرا بحث آب‌گیری سد بالاخانلو است که براساس هماهنگی‌ها پایان مهر یا در آبان ماه آب‌گیری خواهد شد.

وی در ادامه توضیح داد: با آب‌گیری سد بالاخانلو آب شرب و معرفی پنج شهر و ۳۰ روستا و آب کشاورزی چهار هزار هکتار از اراضی این شهرستان تامین می‌شود و میزان اعتبار لازم برای انجام عملیات خط انتقال آب ۵۰۰ میلیارد تومان برآورده شده که برای انجام فاز نخست این عملیات ۸۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

ادیب رامندی گفت: اجرای کامل عملیات خط انتقال آب به مناطق مورد نظر در شهرستان بوئین‌زهرا در بازه زمانی دو ساله انجام می‌شود و بدین ترتیب مردم می‌توانند از نعمت آب شرب بهره‌مند شوند.

تولید ۳۶ هزار تن گندم توسط کشاورزان بوئین‌زهرایی

وی در خصوص اقدامات انجام شده در بحث آماده‌سازی مواکب اربعین گفت: آمادگی کامل جهت برگزاری مراسم اربعین حسینی در شهرستان وجود دارد و جلسات متعددی با حضور مسئولان مواکب اربعین در این شهرستان برگزار شده است.

این مسئول اذعان کرد: یکی از مواکب مربوط به شهرستان آراسنج و دو موکب دیگر برای شهر دانسفهان است که در شهر مسیب و طفلان مسلم به خدمات رسانی خواهند پرداخت همچنین مراسم جاماندگان اربعین در شهرستان بوئین‌زهرا برگزار می‌شود.

فرماندار شهرستان بوئین‌زهرا در خصوص ظرفیت‌های کشاورزی بوئین‌زهرا گفت: بوئین زهرا منطقه کشاورزی و دامداری بوده و امسال با همت کشاورزان این منطقه ۳۶ هزار تن گندم تولید و به دولت تحویل داده شد و به عنوان دومین شهرستان پیش رو و قطب تولید گندم در استان مطرح است.

ادیب رامندی بیان کرد: کشاورزان بوئین‌زهرایی در تولید سایر محصولات نظیر کلزا، جو و دانه‌های روغنی هم فعال هستند ضمن اینکه در ۹ هزار هکتار از اراضی بوئین‌زهرا پسته تولید می‌شود و پایان ماه صفر و اواخر شهریور ماه جشن پسته در این شهرستان برگزار می‌شود.

وی در پایان گفت: در خصوص نشان‌دار کردن محصول پسته شهرستان پسته تلاش می‌شود زیرا یکی از محصولات استراتژیک است که هم بحث صادرات و هم صنایع تبدیلی آن مطرح است و این موارد در کارگروه‌های مختلف تشکیل شده در فرمانداری پیگیری می‌شوند.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان