۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین یک‌هزار واحد مسکونی طی هفته دولت در قزوین افتتاح می‌شود
کد خبر: ۳۶۴۸۱۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۵/۳۱ ساعت: ۱۵:۴۸ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل راه و شهرسازی استان:

یک‌هزار واحد مسکونی طی هفته دولت در قزوین افتتاح می‌شود

مدیرکل راه وشهرسازی استان قزوین گفت: واحدهای آماده افتتاحِ استان قزوین برای هفته دولت شامل یک‌ هزار واحد مسکونی بافت فرسوده، خودمالکی، روستایی و محرومین بوده و ۴۰۰ واحد نیز در سایت نهضت ملی مسکن آماده بهره‌برداری است.

یک‌هزار واحد مسکونی طی هفته دولت در قزوین افتتاح می‌شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی  پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین؛ سیدعلی هاشمی ظهر امروز در تور رسانه‌ای و بازدید خبرنگاران از پروژه‌های اقدام ملی مسکن در شهر مهرگان اظهار کرد: واحدهای آماده افتتاحِ استان قزوین برای هفته دولت شامل یک‌ هزار واحد مسکونی  بافت فرسوده، خودمالکی، روستایی و محرومین بوده و 400 واحد نیز در سایت نهضت ملی مسکن آماده بهره‌برداری است.

وی افزود: قیمت تمام شده برای هر واحد طرح ملی مسکن در استان قزوین، 845 میلیون تومان بوده و ممکن است این میزان برای برخی بیشتر و کمتر و بین 860 میلیون و 830 میلیون تومان باشد؛ تقریبا 390 میلیون تومان آن تسهیلات و مابقی مبلغ آورده هر متقاضی را در بر می‌گیرد.

 مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین ابراز کرد: اولویت تخصیص شامل کسانی است که آورده 400 میلیون تومانی خود را کاملا واریز کرده‌اند؛ باتوجه به اینکه قیمت هر واحد به نسبت متراژ 50میلیون تومان کم و زیاد می‌شود، در تلاشیم برای این مابه‌التفاوت به متقاضی وام پرداخت کنیم تا در اسرع وقت واحد خود را تحویل بگیرد.

کنتور برق در زمان تحویل واحد نصب می‌شود

هاشمی بیان کرد: میانگین متراژ هر واحد 105 متر است و قراردارد اجاره عرصه به متقاضیان ارائه می‌شود؛ زمین، اجاره 99 ساله است که قیمت تمام شده هزینه آماده‌سازی در طی این مدت از مالک دریافت خواهد شد.

وی با اشاره به زیرساخت‌های واحدهای طرح ملی مسکن گفت: واحدها دو طبقه بوده و نیازی به آسانسور ندارند و کنتورهای برق در همان روز تحویل واحد، نصب می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: نصب گاز و خرید پَکِیج در این واحدها بنا به تمایل متقاضیان به خودشان واگذار شده است؛ ناظر سازمان نظام مهندسی باید استاندارد و مجوز  نصب آن را تأیید و اداره گاز کنتور را نصب کند.

بیش از 20 هزار واحد برای جهش ملی مسکن قزوین تعریف شده است

هاشمی گفت: اداره گاز در ارائه خدمات پیشتاز بوده و هماهنگی‌های لازم انجام شده است که کنتور گاز در حداقل زمان نصب می‌شود و در صورت بروز مشکل برای متقاضیان اقدامات مورد نیاز را با همراهی اداره گاز و نظام مهندسی انجام می‌دهیم.

وی عنوان کرد: مجموع واحدهای تعریف شده جهش ملی برای استان قزوین 23 هزار واحد است که تا پایان هفته دولت تعیین تکلیف شده و ممکن است دو الی سه هزار واحد به آنها اضافه شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین ابراز کرد: پروژه قرارگاه خاتم استان شامل یک‌ هزار و 770 واحد بوده و براساس قرارداد اجرای آن عقب نیست و به علت مشکلات داخلی  فعلا اجرای پروژه متوقف شده است و در مجموع مدت دوسال را برای تحویل این واحدها در نظر گرفتیم.

عدم پرداختی توسط مردم اتمام پروژه اقدام ملی مسکن را متوقف می‌کند

هاشمی تصریح کرد: در صورتی که متقاضی تمایل به دریافت سند تفکیکی باشد باید میزان قیمت کارشناسی زمین را محاسبه و مبلغ آن را پرداخت کند و سند به نام وی منتقل شود.

وی با اشاره به علت تعدیل‌ها و اعتراض مردم استان قزوین در اجرای طرح یادآور شد: اجرای پروژه اقدام ملی مسکن در اوج شیوع کرونا شروع شد که حتی در یک بازه زمانی، مصالح ساختمانی از جمله میلگرد و سیمان در مجموع کشور به علت تعطیلی کارخانه‌ها نایاب شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین اضافه کرد: عامل دیگر مربوط  به عدم همکاری مردم در پرداخت آورده است؛ پیمانکار به اندازه توان خود پروژه را پیش برده اما در جایی به دلیل عدم همراهی و پرداختی از سوی مردم متوقف شده است.

قزوین جزو ارزان‌ترین استان‌ها در ارائه واحدهای مسکن به متقاضیان

هاشمی اذعان کرد: اگر مردم پول خود را به موقع بیاوردند، واحدها را در دو روز تحویل می‌دهیم این در حالی است که با عدم پرداخت آورده توسط مردم، پروژه در یک دو ماه آینده متوقف می‌شود.

وی در پایان اظهار کرد: قزوین در پروژه اقدام ملی مسکن جزو استان‌هایی است که ارزان‌ترین واحدها را به متقضایان تحویل می‌دهد و 9 درصد مالیات ارزش افزوده را با شرایطی از متقاضیان دریافت نکردیم.

انتهای پیام/4006
 
 
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان