۲۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۹ چهارشنبه

صبح قزوین حضور معلمان و دانش آموزان، روزهای پنج شنبه در مدارس اختیاری است
کد خبر: ۳۶۴۰۰ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

وزیر آموزش و پرورش:

حضور معلمان و دانش آموزان، روزهای پنج شنبه در مدارس اختیاری است

وزیر آموزش و پرورش حضور معلمان و دانش آموزان در روزهای پنج شنبه در مدارس را اختیاری اعلام کرد و گفت: در صورت حضور، معلمان حق الزحمه دریافت خواهند کرد.

حضور معلمان و دانش آموزان، روزهای پنج شنبه در مدارس اختیاری است
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین، علی اصغر فانی که دوشنبه شب در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه دو سیما شرکت کرده بود، در مورد مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش در ارتباط با فعالیت مدارس در پنج شنبه ها افزود: روزهای پنج شنبه به دروس فوق برنامه اختصاص دارد.
فانی در ادامه، محبوبیت و مقبولیت را لازمه مدیریت در آموزش و پرورش دانست و تصریح کرد: فرهنگ سازمانی در آموزش و پرورش ناظر بر محبوبیت و مقبولیت در مدیران آموزش و پرورش است.
وی افزود: با در پیش گرفتن رویکرد مقبولیت و محبوبیت، مدیریت آموزش میسر خواهد شد.
فانی از تلاش مجموعه مدیریتی وزارت آموزش و پرورش برای ایجاد محبوبیت و مقبولیت در 120 هزار مدرسه در سطح کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: به دنبال ارتقای مدیریت آموزشگاه ها هستیم اما تا رسیدن به این هدف فاصله داریم .
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: مدیران در مجموعه وزارت آموزش و پرورش تبدیل به کارمندانی برای پاسخگویی به بخشنامه ها شده اند در حالی که باید به ایفای نقش راهبری در محیط آموزشی بپردازند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، به اجرای طرح 'شهاب' در مدارس کشور اشاره کرد و گفت: در گذشته دانش آموزان نخبه و استعدادهای برتر را شناسایی می کردند و سپس در مدارس تیزهوشان (سمپاد) و با روش گلخانه ای تحت آموزش قرار می دادند.
فانی افزود: اما در روش شهاب که در حال حاضر به دنبال اجرای آن هستیم اینگونه دانش آموزان بدون جدا شدن از محیط آموزش و در بین سایر همکلاسی ها، در یک بستر طبیعی آموزش خواهند دید.
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: البته روش شهاب به مراتب سخت تر از روش پیشین است چراکه لازمه آن آموزش به دبیران و کاوش در مدارس برای یافتن دانش آموزان مستعد است.
وی گفت: در سال تحصیلی جدید روش شهاب در سطح چهارم دبستان کلید خورده و در صورت موفقیت سال آینده در مقطع پنجم ابتدایی نیز به اجرا در خواهد آمد.
وزیر آموزش و پرورش در مورد دریافت کمک از اولیای دانش آموزان هم گفت: دریافت این کمک توسط مدارس کاملا اختیاری است .
وی به اختصاص 120 میلیارد تومان اعتبار سرانه دانش آموزی از سوی مجلس و دولت اشاره کرد و افزود: 60 میلیارد تومان از این مبلغ در اختیار مدارس قرار گرفته است.
منبع: ایرنا انتهای پیام/7008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان