۱۱/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۳۰ یکشنبه

صبح قزوین افزایش تصادفات زنجیره‌ای طی ۲۰ روز در قزوین
کد خبر: ۳۶۳۶۸۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۳/۲۲ ساعت: ۱۳:۴ ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان آتش‌نشانی قزوین:

افزایش تصادفات زنجیره‌ای طی ۲۰ روز در قزوین نگران‌کننده است

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت: متاسفانه طی ۲۰ روز گذشته شاهد تصادفات گوناگون در محدوده بین عوارضی تا شهر محمدیه بودیم که نشان از حادثه‌خیز بودن منطقه دارد و حدود پنج مورد از این تصادفات منجر به مصدومیت و فوت شهروندان شده است.

افزایش تصادفات زنجیره‌ای طی ۲۰ روز در قزوین
به گزارش خبرنگار حوادث صبح قزوین؛ عصر روز گذشته تصادف زنجیره‎ای در لاین شمالی اتوبان قزوین-کرج، پس از شهر محمدیه روبه‌روی جایگاه سوخت اتفاق افتاد که منجر به برخورد 30 خودرو و فوت 2 تبعه افغان و مصدومیت 15 نفر از هم‌وطنان و همشهریان قزوینی شد.

قدیرموسی‌خانی ‌رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین در گفتگو با خبرنگار صبح قزوین در خصوص جزئیات این حادثه اظهار کرد: طی تماس شهروندان در ساعت ۱۸ و ۱۱ دقیقه روز یکشنبه ۲۱ خرداد ماه مبنی بر برخورد دو تریلی با یک خودروی سواری پژو ۴۰۵ در لاین شمالی اتوبان کرج-قزوین، بلافاصله ستاد فرماندهی آتش‌نشانی قزوین از ایستگاه‌های ۵ پونک و۴ مینودر دو دستگاه خودرو آتش‌نشانی را به محل حادثه اعزام کرد.


افزایش تصادفات زنجیره‌ای در قزوین طی 20 روز اخیر

وی با بیان اینکه این تصادف زنجیره‌ای در نقاط مختلف جاده اتفاق افتاده بود، افزود: برخورد دو تریلی با یک خودروی سواری ۴۰۵ با هم منجر به محبوس شدن سرنشینان خودرو سواری ۴۰۵ شد که بلافاصله با اعزام اکیپ نجات فرد محبوس شده خارج و تحویل عوامل اورژانس شد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین تصریح کرد: آتش‌نشانان بلافاصله بعد از عملیات رهاسازی به وسیله جرثقیل خودروی حادثه‌دیده را به حاشیه کنار اتوبان انتقال داده بعد از ایمن‌سازی محل به ماموریت خود پایان دادند.

موسی‌خوانی ادامه داد: متاسفانه طی 20 روز گذشته شاهد تصادفات گوناگون در محدوده بین عوارضی تا شهر محمدیه بودیم که نشان از حادثه‌خیز بودن منطقه دارد که حدود پنج مورد از این تصادفات منجر به مصدومیت و فوت شهروندان شده است.

وی با بیان اینکه علت دقیق حوادث باید توسط پلیس‌راه و نهادهای خدمت‌رسان بررسی شود، تاکید کرد: عمده تصادفات در چند روز اخیر به دلیل بارندگی بوده که سبب کاهش دید و لغزندگی جاده شده است.


فوت پنج شهروند قزوینی در اثر غرق‌شدگی

موسی‌خانی بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون بیش‌از 786 مورد عملیات مختلف در حیطه تصادفات، آتش‌سوزی، غرق‌شدگی و محبوسی داشتیم.

وی یادآور شد: هرساله با توجه به فرارسیدن فصل گرما و تمایل مردم به شنا کردن در محل‌های غیراستاندارد به طور میانگین شاهد غرق شدن بیش‌از 20 نفر از همشهریان هستیم، در سال جاری تاکنون هشت حادثه غرق‌شدگی داشتیم که منجر به فوت پنج نفر از شهروندان شده است.

موسی‌خانی ادامه داد: از هم استانی‌های عزیز درخواست داریم تا از شنا کردن در فضاهای آبی نظیر سدهای خاکی، رودخانه‌ها، استخرهای باز و کانال‌های آبرسانی به طور جدی خودداری و نسبت به آگاه‌سازی فرزندان خود از خطرات این حوادث اقدام کنند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین از برگزاری جلسات مختلف در خصوص پیشگیری از حوادثی نظیر غرق‌شدگی و آتش‌سوزی مراتع و مزارع در استان خبر داد و گفت: سال گذشته 705 مورد آتش‌سوزی در باغات، مزارع، مراتع و گندم‌زارهای استان اتفاق افتاده که باید نسبت به آموزش و آگاهی باغداران و مرتع‌داران اقدام کرد.

وی افزود: با گرم شدن هوا، علف‌های هرز در مراتع و منابع طبیعی، مستعد آتش‌سوزی می‌شوند که در برخی موارد این آتش‌سوزی‌ها منجر به حریق‌های گسترده می‌شود.

موسی‌خانی تصریح کرد: در این خصوص نه تنها نیاز است که مجموعه شهرداری نسبت به امن‌سازی مراتع حادثه‌خیر اقدام کند، بلکه کشاورزان و باغ‌داران هم باید نسبت به هرس علف‌های هرز در حریم شخصی خود اقدام کنند تا از بروز حادثه جلوگیری شود.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین در پایان گفت: اقدامات مناسبی همچون آموزش به باغداران و کشاورزان با همکاری هلال احمر، نصب بنرهای آموزشی و هشداری در سطح شهر و ورودی مراتع استان و آموزش در فضای مجازی برای آگاهی مردم به جهت پیش‌گیری از آتش‌سوزی‌های گسترده داشتیم که امیدواریم با همکاری مردم و نهادهای خدمت‌رسان امسال شاهد حوادث ناگوار و گسترده نباشیم.
 
انتهای پیام/2001
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان