۱۱/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۳۰ یکشنبه

صبح قزوین ابتلا به کم‌خونی در اهدای خون بانوان باور غلطی است
کد خبر: ۳۶۳۵۸۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۳/۲۴ ساعت: ۱۰:۲۰ ↗ لینک کوتاه

بانوی رکورددار اهدای خونی در مصاحبه با صبح قزوین:

ابتلا به کم‌خون در اهدای خون بانوان باور غلطی است/ افتخار ۷۰مرتبه اهدای خون را دارم

اهداکننده مستمر خون با اشاره به مهمترین هدف اهدای خون گفت: برای رضایت خداوند و کمک به بیماران سرطانی، کم خونی و نوع دوستی خون اهدا می‌کنم؛ شاید بسیاری از بانوان به دلیل ترس از کم‌خونی برای اهدای خون اقدام نکنند که باور غلطی است.

ابتلا به کم‌خونی در اهدای خون بانوان باور غلطی است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ هر سال با فرا رسیدن 24 خردادماه روز جهانی اهداکنندگان خون در سراسر دنیا گرامی داشته می‌شود؛ نیکوکارانی که داوطلبانه برای نجات زندگی بیماران نیازمند، در مراکز اهدای خون حضور یافته و بدون چشم داشت مادی، با ارزش‌ترین مایه حیات خود را هدیه می‌دهند.

روز اهداکنندگان خون فرصت مناسبی است برای افزایش دانش و آگاهی‌های عمومی از اهمیت اهدای خون و فرآورده‌های خون سالم و ایمن، و قدردانی از افرادی که با هدیه کردن خون خود به سلامت هم‌نوعان کمک می‌کنند.

شهناز اصغری که به گفته خودش از 36 سالگی داوطلبانه 70 بار برای نجات جان بیماران نیازمند به خون و فرآورده‌های خون، اهدای خودن داشته است؛ می‌گوید هر بار که خون اهدا می‌کند، روح و جانش حیات دوباره‌ای می‌گیرد.

وی هم‌اکنون 60 سال سن دارد و همچنان امر پسندیده اهدای خون را بعد از گذشت سی و اندی سال ادامه می‌دهد و خود به نوعی سفیر اهدای خون است و مردم و بانوان را به این امر خداپسندانه تشویق می‌کند.

هرچند سن و سالی از خانم اصغری گذشته اما صدای استوار و پرانرژی او همچنان گویای دل جوان اوست که می‌گوید: اگر خدا بخواهد و عمری باقی ماند تا 65 سالگی اهدای خون را ادامه خواهم داد.

روز اهداکنندگان خون بهانه‌ای شد تا با این بانوی قزوینی رکوردار در اهدای خون همنشین شویم که در ادامه از نظر می‌گذرد.

36 سالگی شروع اهدای خون

جوان بود و 36 سال سن داشت که یک روز در حین پیاده‌روی از کنار اداره‌کل انتقال خون استان به ذهنش خطور می‌کند که خون اهدا کند؛ این روز یکی از بهترین روزهای خانم اصغری بوده که با اهدای خون، حال روحی او بسیار خوب می‌شود.

از آن روز به بعد بود که خانم اصغری اهداکننده مستمر خون در قزوین می‌شود، حالا او به تازگی برای هفتادمین بار خونش را اهدا کرده تا فرشته نجات بسیاری از بیماران نیازمند به خون و فرآورده‌های آن شود.

این اهداکننده مستمر، امروز خود به سفیری تبدیل شده که بانوان را به اهدای خون تشویق می‌کند؛ این را در گفتگو با خبرنگار صبح قزوین اذعان می‌کند.

خیلی‌ها بر این باورند که اهدای خون بانوان زمینه کم‌خونی آنها را فراهم می‌سازد؛ خانم اصغری در این خصوص اظهار می‌کند: چنین تصوری اشتباه است؛ بارها خون اهدا کرده‌ام و در حال حاضر بدنم کاملا سالم است و هیچ مشکلی ندارم.

رضایت الهی و نوع‌دوستی تنها دلیل اهدای مایه حیات

وی یادآور می‌شود: خداوند را برای این نعمت ارزشمند شاکرم و بانوان را به اهدای خون تشویق می‌کنم اما بسیاری از آنها به علت ابتلا به کم‌خونی از اهدای خون منصرف می‌شوند.

اصغری با اشاره به مهمترین هدف اهدای خون عنوان می‌کند: برای رضایت خداوند و کمک به بیماران سرطانی، کم‌خونی، و نوع‌دوستی خون اهدا می‌کنم؛ کسی هم که خونم را استفاده می‌کند درخواست دارم برای عاقبت به خیریم دعا کند.

این بانوی رکورددار در اهدای خون در استان قزوین می‌گوید: تمام سعیم را می‌کنم تا همه را به اهدای خون تشویق کنم، برای سالم ماندن خودم مداوم پیاده‌روی می‌کنم تا بتوانم خون سالم به بیماران هدیه کنم.

وی یادآور می‌شود: از ابتدای اهدای خون تا به امروز هیچ گونه استرس و اضطرابی نداشتم و به نظرم اهدای خون امری طبیعی است.

شاید خونی که اهدا می‌کنیم نجات دهنده جان عزیزانمان باشد

شهناز اصغری که متولد قزوین است و سال‌هاست در شهر قزوین زندگی می‌کند به هم‌استانی‌ها توصیه می‌کند: اگر مشکلی به لحاظ سلامتی ندارید نسبت به اهدای خون اقدام کنید زیرا این امر بسیار ارزشمند است و باعث تمیز و رقیق شدن خون و نجات فرد دیگر می‌شود.

وی در پایان بیان می‌کند: بلایای طبیعی هیچگاه خبر نمی‌کند و مرتب جان عزیزانمان را تهدید می‌کند، شاید خونی که امروز اهدا می‌کنیم، فردا جان یکی از عزیزان خودمان را نجات دهد، به همین دلیل معتقدم در چنین شرایطی باید اهدای خون را ارزشمند بدانیم و اگر بدن سالمی داریم از اهدای خونمان چشم‌پوشی نکنیم.

انتهای پیام/4006
 
 
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان