۰۱/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۰ پنجشنبه

صبح قزوین فاضل میبدی: به جای فیلتر، اسلامی که جذابیت داشته باشد تبلیغ کنید
کد خبر: ۳۶۳۴۵ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

فیلترینگ؛ بودن یا نبودن؟ مساله این است

فاضل میبدی: به جای فیلتر، اسلامی که جذابیت داشته باشد تبلیغ کنید

حجت الاسلام تقی فاضل میبدی گفت: محدود کردن و قطع ارتباط با دنیای بیرون تنها عالمان ما را از دسترسی به فضای نقد و بحث محروم می کند.

فاضل میبدی: به جای فیلتر، اسلامی که جذابیت داشته باشد تبلیغ کنید
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین، تقی فاضل میبدی با بیان اینکه جامعه معطل فیلترینگ نمی ماند گفت: به جای فیلتر، اسلامی که جذابیت داشته باشد تبلیغ کنید.
حجت الاسلام تقی فاضل میبدی با بیان این مطلب افزود: اگر آقایان نگران آلودگی فرهنگ از طریق رسانه های مجازی هستند راه دیگری را به جز فیلتر پیدا کنند.
وی با بیان اینکه کار سلبی در هیچ موردی جواب نمی دهد، تصریح کرد: مخالف فیلترینگ در هر زمینه ای هستم چرا که این امر موجب حریص تر شدن افراد می شود و باعث می شود به چیزهایی نباید روی بیاروند.
میبدی ادامه داد: نوعی نگاه جنسیتی به جامعه مجازی، ماهواره، صدا و سیما و دیگر رسانه هادر کشور وجود دارد که این امر اشتباه است.
به عنوان مثال اینکه عده ای به زنان نگاه سوء داشته باشند دلیل نمی شود که زن در جامعه حضور نداشته باشد بلکه باید نگاه جامعه به درستی تربیت شود.
میبدی با بیان این موضوع که برای رفع مفاسد فرهنگی نیازمند کار ایجابی هستیم اظهار کرد: خطبه های نماز جمعه، سخنرانی های صدا و سیما، و برنامه هایی از این دست جذابیت ندارد چرا که برای رواج فرهنگ دینی در میان جوانان باید به آنها پاسخگو بود.
وی با اشاره به اینکه وایبر، واتس آپ و دیگر ابزارهای ارتباطی موجب سهولت زندگی است و با فیلتر کردن این ابزارها راه های ارتباطی سخت تر می شود ادامه داد: اکنون در آستانه آغاز به کار دانشگاه ها هستیم محدود کردن و قطع ارتباط با دنیای بیرون تنها عالمان ما را از دسترسی به فضای نقد و بحث محروم می کند.
حجت الاسلام میبدی با بیان اینکه اگر با هر پدیده جدیدی مخالفت شود و جلوی استفاده از آن گرفته شود حرص رفتن به سمت آن بیشتر می شود افزود: اگر ما فرهنگ ایرانی و اسلامی را به درستی در جامعه نهادینه کنیم سواستفاده از رسانه های مجازی کم و حسن استفاده از این رسانه ها در جامعه پی ریزی می شود.
این استاد حوزه و دانشگاه افزود: تکنولوژی به گونه ای است که نمی توان آن را محدود کرد و اصلا چرا باید این کار را بکنیم بلکه باید اسلامی را در جامعه تبلیغ و رواج دهیم که جذابیت داشته باشد.
منبع: برنا انتهای پیام/7008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان