۱۲/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۳۱ دوشنبه

صبح قزوین آزادی خرمشهر نشانه عزت و اقتدار ایران است
کد خبر: ۳۶۳۳۶۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۳/۳ ساعت: ۱۰:۲۲ ↗ لینک کوتاه

سردار عراقی در قزوین:

آزادی خرمشهر نشانه عزت و اقتدار ایران است

رئیس پژوهشکده دفاع مقدس گفت: آزادسازی خرمشهر به عنوان نقطه عطف در تاریخ ماند و چیزی را از دست ندادیم به جز شهدا را که امروز از شان و منزلت ویژه‌ای برخوردار هستند در حالی که عراق حتی یک مراسم هم برای کشته‌های خود در جنگ با ایران نگرفته است.

آزادی خرمشهر نشانه عزت و اقتدار ایران است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ سردار عبدالله عراقی رئیس پژوهشکده دفاع مقدس، صبح امروز در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان که در تیپ صاحب‌الامر(عج) قزوین به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر برگزار شد، اظهار کرد: جنگ تحمیلی در حالی آغاز شد که ایران تازه انقلاب کرده بود و از همه جوانب هنوز به ثبات و قدرت نرسیده و تجربه حکومت‌داری و آمادگی رزم را نداشتیم و اقتصاد کشور متزلزل بود.

وی افزود: رژیم بعث به سرکردگی صدام، جنگ را علیه ایران آغاز کرد و اولین نقطه‌ای هم که مورد هدف قرار دادند شهرهای خرمشهر و آبادان بود.

این فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: رژیم بعث پیش‌بینی کرده بود در عرض 24ساعت خرمشهر را تسخیر کند و در عرض یک هفته هم به تهران برسد.

عراقی عنوان کرد: بعثی‌ها همه آمادگی‌ها را داشتند و دنیا هم از آنها حمایت می‌کرد در حالی که ما در ایران درگیر چالش‌های بعد از انقلاب به ویژه در مناطق کردستان و منافقین بودیم و آمادگی نداشتیم.

رئیس پژوهشکده دفاع مقدس تصریح کرد: جنگ از 31 شهریور ماه آغاز و در چهارم آبان ماه خرمشهر سقوط کرد و در آن شرایط بحرانی که هیچ آمادگی نداشتیم اما توانستیم 34 روز مقاومت کنیم.

وی با بیان اینکه خرمشهر در طول تاریخ چهار مرتبه سقوط و آزاد شده است، افزود: وقتی خرمشهر سقوط کرد به عنوان یک عقده و داغ بزرگ بر دل همه ما و رزمندگان باقی ماند و گویا یک پاره‌ای از تن ملت جدا شد.

فرمانده دوران دفاع مقدس بیان کرد: جنگ اصلی در جاده اهواز_خرمشهر بود که شهدای زیادی در این نقطه تقدیم کردیم.

عراقی ابراز کرد: آزادسازی خرمشهر به عنوان نقطه عطف در تاریخ ماند و چیزی را از دست ندادیم به جز شهدا را که امروز از شان و منزلت ویژه‌ای برخوردار هستند در حالی که عراق حتی یک مراسم هم برای کشته‌های خود در جنگ با ایران نگرفته است.

رئیس پژوهشکده دفاع مقدس گفت: صدام اعلام کرد که اگر ایرانی‌ها توانستند خرمشهر را بازپس بگیرند من کلید فتح بصره را هم به آنها می‌دهم و تصور نمی‌کرد که رزمندگان ایران اسلامی بتوانند به رهبری امام خمینی(ره) خرمشهر را آزاد کنند.

وی تاکید کرد: هر ساله سالروز آزادسازی خرمشهر را گرامی می‌داریم تا هیچگاه این پیروزی بزرگ از یادها نرود و سبب اشاعه شور و هیجان در بین نسل امروز باشد.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان