۰۹/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۸ جمعه

صبح قزوین شغل دولتی را برای رسیدن به کارآفرینی رها کردم
کد خبر: ۳۶۳۳۵۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۳/۶ ساعت: ۸:۵۴ ↗ لینک کوتاه

مدیر شرکت دانش‌بنیان در مصاحبه با صبح قزوین:

شغل دولتی را برای رسیدن به کارآفرینی رها کردم

مدیر شرکت دانش‌بنیان در قزوین با اشاره به اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم این شرکت گفت: در اوایل کارم کارمند بخش دولتی بودم اما فعالیت در بخش دولتی چالش‌های خاص خود را دارد و برای دستیابی به اهدافم ترجیح دادم در شغل آزاد و حوزه کارآفرینی مشغول به کار باشم.

شغل دولتی را برای رسیدن به کارآفرینی رها کردم
به گزارش خبرنگار علم و فناوری صبح قزوین؛  دختران ایران زمین امروز در تمامی حوزه‌های فرهنگ، علم، تجارت، هنر، سیاست و کارآفرینی با جسارت و پشتکار قدم برمی‌دارند و هیچ مانعی سبب عدم موفقیت‌ آنها نیست و همواره توانمندی خود را در جبهه‌های مختلف ثابت کرده‌اند؛ مرجان قبادی از کارآفرینان و فعالان حوزه دانش‌بنیان در استان قزوین است که توانسته اراده و موفقیت را به عرصه ظهور برساند.

این دختر موفق قزوینی متولد سال 67 و دارای کارشناس ارشد تکنولوژی اطلاعات بوده و اکنون مدیر عامل شرکت دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری قزوین است و از 10 سال گذشته در حوزه نرم‌افزار و سخت‌افزار کامپیوتر فعالیت می‌کند.

هموار شدن مسیر موفقیت با قدرت ریسک‌پذیری

وی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار می‌کند: تولیدکننده نرم‌افزارهای مدیریت و کنترل تردد در زمینه گیت‌های مدیریتی با استفاده از کار، چهره و اثر انگشت هستیم و خدمات مختلفی را در این بخش ارائه می‌‎دهیم؛ شرکت ما زیرمجموعه یک شرکت مادر و تولیدکننده گیت‌های کنترل تردد است که با شرکت‌های دیگر همکاری دارد.

قبادی اذعان می‌کند: سامانه فعالیت شرکت ما تقریبا در تمام مراکز اعم از دانشگاه‌ها، سازمان‌های دولتی، باشگاه‌ها و ورزشگاه‌ها کارایی دارد زیرا در جایی که سامانه‌های حضور و غیاب مطرح بوده در آنها قابل استفاده است.

این دختر کارآفرین قزوینی درباره برقراری ارتباط بین جنس کار و دختر بودن و موفقیت در کار و زندگیش عنوان می‌کند: موفقیت در زندگی شخصی رسیدن به چیزهایی است که یک خانواده آرام و امن برای انسان ایجاد می‌کند و یکسری موارد هم به خصوصیات اخلاقی فرد از جمله پیگیری، تعهد، مسئولیت‌پذیری، فعال و پرانرژی بودن بسیار بستگی دارد که دارا بودن این ویژگی‌ها لازمه فعالیت در حوزه کارآفرینی است.

وی با اذعان به اینکه در اوایل کارم کارمند بخش دولتی بودم، تصریح می‌کند: فعالیت در بخش دولتی چالش‌های خاص خود را دارد و برای دستیابی به اهدافم ترجیح دادم در شغل آزاد و حوزه کارآفرینی مشغول به کار باشم.
 
فیلترینگ اینترنت مهم‌ترین چاشنی تلخ فعالیت در حوزه نرم‌افزار!

قبادی با بیان اینکه بدون شک در شروع، انجام و ادامه مسیر برای هرکاری موانع و مشکلاتی وجود دارد، می‌گوید: برای هر شخصی و شروع هر کاری در جامعه مشکلات فراوان است و البته اجتناب‌ناپذیر اما این جنس و شکل آنهاست که با هم متفاوت است؛ مهم‌ترین چالشی که من و همکارانم در حوزه نرم‌افزار داشته و داریم مربوط به فیلترینگ اینترنت و نبود نیروهای متخصص و برنامه‌نویس است.

وی ادامه می‌دهد: گاها به علت جنس فعالیت در حوزه نرم‌افزار افراد علاقه‌‎ای به آن نشان نداده و همین باعث کمبود نیروی متخصص در این زمینه می‌شود.

مدیر شرکت دانش‌بنیان یادآور می‌شود: بخش دیگری از چالش‌های ما مربوط به عدم همکاری مسئولان و متولیان امر به ویژه سازمان صمت کشور است؛ برای نمونه تعدادی از دوستانمان در بخش نرم‌افزار به دنبال مجوزهای مختلف بوده و پیگیری‌هایی انجام دادند اما مسئولان استانی به جای حل مسئله و پاسخگویی، موضوع را به سازمان صمت تهران ارجاع داده و دوستانم موفق به أخذ مجوز نشدند.

این بانوی کارآفرین عنوان می‌کند: شرکت ما در پارک علم و فناوری مستقر و دارای مجوز صلاحیت ایمنی و پروانه بهره‌وری بوده اما به ازای هر محصول باید مجوزهای خاص أخذ شود که چنین شرایطی زمان خاص خود را می‌طلبد.

اشتغالزایی برای جوانان به صورت مستقیم و غیرمستقیم

قبادی درباره ثمرات فعالیت واحد دانش بنیانش می‌گوید: اشتغالزایی برای چهار نفر به صورت مستقیم و چهار نفر به صورت غیرمستقیم در حوزه نرم‌افزار ایجاد شده که میزان اشتغالزایی در حوزه سخت‌افزاری بیشتر است.

مدیر شرکت دانش‌بنیان با اشاره به چشم‌انداز آینده‌اش ابراز می‌کند: به دنبال توسعه تیم بوده و در حوزه خاصی تمرکز کرده‌ایم تا بتوانیم تعداد بیمه‌شدگان مجموعه را افزایش داده و رایزنی‌هایی برای هدایت فعالیت‌های نرم‌افزاری خود به شرکت‌های ارمنستان و روسیه انجام شده است.

وی ادامه می‌دهد: خدمات شرکت قابل ارائه به نقاط مختلف کشور است و پروژه‌هایی را در شمال تا جنوب ایران اعم از کرمانشاه، تبریز و چند استان دیگر انجام داده‌ایم.

فعالیت در بخش نرم‌افزار نیازمند ذهن تحلیل‌گر است

قبادی با اشاره به روند فعالیت در واحد دانش‌بنیان تصریح می‌کند: مهم‌ترین فعالیت مربوط به پردازش تصویر و حوزه کنترل تردد است که در این فعالیت چهره شخص شناسایی و مجوز ورود و خروج  به فرد داده می‌شود.

این کارآفرین ادامه می‌دهد: علاوه بر آن در سامانه‌های بلیط فروشی به ویژه ورزشگاه‌ها فعالیت داریم که تماشگران برای ورود به ورزشگاه باید بلیط تهیه کرده و از طریق رصد صورت گرفته در سامانه مربوطه با استفاده از گیت‌های مجوزدار وارد ورزشگاه شوند و مدیر مربوطه می‌تواند تمام این اطلاعات را پایش کند.

وی ادامه می‌دهد: مدیر سامانه در حوزه تردد می‌تواند به صورت آنلاین تعداد نفرات وارد شده را مشاهده و وضعیت حضور و غیاب فرد به سازمان را در بانک اطلاعاتی رصد کند.

قبادی در پایان با توصیه‌ای به جوانان یادآور می‌شود: فعالیت در حوزه کامپیئتر نیازمند یک ذهن تحلیلگر است تا بتواند تمام نیازهای یک کارفرما را تأمین و نرم‌افزار مورد نیاز را طراحی کند.

انتهای پیام/4006
 
 
 
 
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان