۰۱/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۰ پنجشنبه

صبح قزوین برخی اصلاح‌طلبان مبانی اسلام را برای مقاصد سیاسی تحریف می‌کنند
کد خبر: ۳۶۲۹۹۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۲/۱۲ ساعت: ۱۳:۳۱ ↗ لینک کوتاه

مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین:

برخی اصلاح‌طلبان مبانی اسلام را برای مقاصد سیاسی تحریف می‌کنند

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین در واکنش به ادعای یک چهره اصلاح‌طلب در خصوص حجاب، گفت: برخی سیاسیون حتی در لباس روحانیت برای رسیدن به مقاصد سیاسی خویش از اسلام هزینه و دست به تحریف آن می‌زنند.

برخی اصلاح‌طلبان مبانی اسلام را برای مقاصد سیاسی تحریف می‌کنند
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ حجت‌الاسلام رضا کاظم‌لو ظهر امروز در نشست خبری که در حوزه علمیه خواهران استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: بیش‌از 500 حوزه علمیه ویژه خواهر در کل کشور فعال بوده و سهم استان قزوین از این تعداد 6 مدرسه می‌باشد.

وی افزود: حوزه‌های علمیه خواهران جزو مراکز علمی-دینی بوده که بعداز انقلاب اسلامی به فرمان امام راحل(ره) توسعه یافته است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین بیان کرد: پنج مرکز آموزشی سطح دو کارشناسی و یک مرکز آموزش عالی با رشته‌های تخصصی در استان قزوین فعالیت دارد و امیدواریم در آینده مرکزی برای سطح چهار با حمایت متولیان سیس شود.

برگزاری آزمون ورودی حوزه علمیه خواهران قزوین در تیرماه

کاظم‌لو از پذیرش جدید حوزه‌های علمیه خبر داد و تصریح کرد: پذیرش از داوطلبان حوزه علمیه در حالت کلی در سه مقطع انجام می‌شود؛ یک مرحله مربوط به مقطع عمومی و دیپلم با حداکثر ۴۰ سال سن و حداقل معدل ۱۴ است.

وی ادامه داد: حافظان قرآن کریم و نهج‌البلاغه، برگزیدگان المپیاد کشوری و دارای معدل ۱۸ در مقطع دیپلم از شرکت در آزمون مقطع عمومی معاف هستند.

این مسئول عنوان کرد: آزمون ورودی حوزه علمیه خواهران در مقطع دیپلم و عمومی در ۲۳ تیرماه برگزار می‌شود.

کاظم‌لو یادآور شد: پذیرش از داوطلبان خواهر برای مقطع سیکل در مدرسه زینبیه شهرستان آبیک فراهم شده البته شرایط سنی در آن‌ها حداکثر 18 سال (متولدین یکم فروردین ماه سال ۸۴) با حداقل معدل ۱۵ است؛ آزمون این مقطع در 23 تیرماه سال جاری برگزار می‌شود.

برگزاری آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی در خردادماه

وی با اشاره به پذیرش خواهران حوزه علمیه در مقطع تکمیلی تصریح کرد: پذیرش در آموزش عالی کوثر قزوین و آموزش عالی آبیک از فارغ‌التحصیلان لیسانس و گذراندن 190 واحد کارشناسی صورت می‌گیرد.

مدیرحوزه علمیه خواهران استان قزوین اذعان کرد: معافیت برای شرکت در آزمون مقطع تکمیلی نیز دارای شرایطی است؛ برای نمونه فارغ‌التحصیلانی که معدل مقطع کارشناسی آنها 19 باشد مشمول این معافیت خواهند بود.

کاظم‌لو تصریح کرد: آزمون ورودی حوزه علمیه خواهران در مقطع تکمیلی با آزمون ورودی مقطع عمومی متفاوت بوده و زمان برگزاری آن در ۱۲ خردادماه سال جاری پیش‌بینی شده است.

وی گفت: تحصیل در حوزه‌های علمیه خواهران به صورت رایگان است و متقابلا کمک هزینه‌ای هم به دانشجویان این بخش توسط حوزه علمیه پرداخت نمی‌شود.



مسئول حوزه علمیه خواهران استان قزوین ادامه داد: فارغ التحصیلان حوزه علمیه خواهران مانند فارغ التحصیلان سایر حوزه‌ها است و بخشی از آنها در حوزه علمیه بخشی دیگر در سایر دانشگاه‌ها ادامه تحصیل می‌دهند.

کاظم‌لو بیان کرد: باتوجه به ویژگی‌های حوزه علمیه، مدت فارغ‌التحصیلی و خروجی در این حوزه میانگین ۵ الی ۷ سال است.

برخی برای رسیدن به اهداف سیاسی از اسلام هزینه می‌کنند

وی در واکنش به اظهارات یکی از چهره‌های اصلاح‌طلب قزوین در خصوص عفاف و حجاب و عدم حرمت آن در قرآن کریم عنوان کرد: متاسفانه برخی سیاسیون حتی در لباس روحانیت برای رسیدن به مقاصد سیاسی خود از اسلام هزینه می‌کنند.

مدیرحوزه علمیه خواهران استان قزوین بیان کرد: لازم است اقدام جدی‌تری توسط حوزه‌های علمیه، اهل دانش و دانشمندان در قبال افرادی که در مبانی دینی انحراف ایجاد می‌کنند، صورت گیرد.

کاظم‌لو تصریح کرد: برخی با اهداف سیاسی سخنانی ناسنجیده عنوان کرده و برخلاف سابقه دینی خود اظهارنظرهای ناصواب انجام می‌دهند.

وی یادآور شد: مسئله حجاب از نظر قرآنی و دینی جزو ضروریات اسلام بوده و رعایت آن بر مسلمانی لازم است.

این مسئول بیان کرد: منکر این نیستیم که بد حجابی در جامعه صدماتی نخواهد داشت اما به جامعه و مردم دین‌گریز اعتقادی نداریم چون مردم و زنان و دختران جامعه همواره بر اعتقادات دینی خود پایبند هستند.

امکان پذیرش خوابگاهی در حوزه‌های علمیه شهرستان‌های قزوین

فاطمه عاشوری، معاون آموزش حوزه‌های علمیه خوهران استان قزوین در ادامه این نشست اذعان کرد: مهلت ثبت‌نام تا پایان اردیبهشت ماه است.

وی افزود: شرایط سنی و امتیازات خاص برای داوطلبانی که دارای مدرک کارشناسی و بالاتر هستند وجود دارد و این افراد می‌توانند از تخفیف‌های ویژه تا حداکثر سه سال متناسب با مدرک دانشگاهی ارائه شده بهره‌مند شوند.

عاشوری ادامه داد: مدرسه آبیک، تاکستان و بوئین‌زهرا که مقطع عمومی را پذیرش می‌کنند دارای خوابگاه است و امکان پذیرش خوابگاهی در موسسه آموزش عالی نیز وجود دارد.

این مسئول عنوان کرد: پذیرش و منابع آزمون در سایت مورد نظر و یا با حضور در مدارس حوزه علمیه برای علاقه‌مندان فراهم است و همکاران تا زمان برگزاری آزمون همراه داوطلبان هستند.

وی در پایان تصریح کرد: ۱۵ نفر از اساتید در سطح ۴ و مابقی در سطح سه (کارشناسی ارشد) فارغ‌التحصیل هستند.

 
انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان