۱۰/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۹ شنبه

صبح قزوین مشکلات حوزه کارگری به هیچ وجه سیاسی یا امنیتی نیست
کد خبر: ۳۶۲۹۲۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۲/۹ ساعت: ۱۰:۴ ↗ لینک کوتاه

سرپرست معاونت سیاسی استانداری قزوین:

مشکلات حوزه کارگری به هیچ وجه سیاسی یا امنیتی نیست

سرپرست معاونت امنیتی سیاسی استانداری قزوین گفت: با شناخت کامل و با رصد دقیق تاکید می‌کنم که مشکلات حوزه کارگری به هیچ وجه سیاسی و امنیتی نیست، بلکه کاملا صنفی بوده و ما همه وظیفه داریم در راستای حل این مشکلات اقدام کنیم.

مشکلات حوزه کارگری به هیچ وجه سیاسی یا امنیتی نیست
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ عباس کاظمی سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین در جلسه کمیسیون امنیت کارگری استان قزوین اظهار کرد: برای حل مشکلات حوزه کارگری باید با تقویت تشکل‌های کارگری، از حضور نخبگان و فعالین مردمی در بدنه تصمیم‌سازی‌ها استقبال کرد تا بتوان به صورت ریشه‌ای و پایدار ضمن رصد دقیق مشکلات این حوزه راهکارهای علمی و عملیاتی برای آن پیدا کرد.

وی، شناسایی ظرفیت‌های مردمی و فعالین حوزه کار و کارگر را دارای اهمیت دانسته و اضافه کرد: ما در حوزه کارگری سه ضلع مهم داریم، ضلع اول امنیت پایدار شغلی، ضلع دوم تحرک تشکیلاتی و استفاده از ظرفیت‌های مردمی و ضلع سوم تأمین معیشت و زندگی، هر گاه بتوانیم این سه ضلع را به صورت هماهنگ پیگیری کنیم قطعا شاهد آرامش و نشاط و پویایی در حوزه کار و کارگر خواهیم بود.

کاظمی با تاکید بر تشکیل منظم جلسات کمیسیون امنیت کارگری، این جلسه را یکی از مهمترین ظرفیت‌ها برای تصمیم‌سازی کلان در حوزه کار و اشتغال دانست و افزود: باید ابتدا نظام مسائل مهم حوزه کار و کارگری احصاء و بعد از اولویت بندی، موضوعات پیگیری شود تا از موازی کاری با جلساتی مثل جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع اشتغال جلوگیری شود.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بر رعایت رفتار متوازن بین کارگر و کارفرما تاکید کرد و اضافه کرد: سیاست دولت حمایت قاطع از تولید و رونق کسب و کار است، برای رسیدن به این هدف هم باید مسائل کارگر و هم مشکلات کارفرما به صورت همزمان و متوازن پیگیری شود تا با استفاده از همه ظرفیت‌ها شاهد حل مشکلات باشیم.

وی اظهار داشت: کارگران شریف در برهه‌های مختلف حمایت قاطع خود را از انقلاب اسلامی ثابت کرده‌اند که تعداد بالای شهدای کارگر گواه اصلی این موضوع است، کسانی که می‌خواهند از مشکلات صنفی کارگری بهره برداری‌های سیاسی و رسانه ای داشته باشند قطعا توسط خود کارگران عزیز ناکام خواهند ماند.

گفتنی است؛ افزایش نرخ مشارکت اقتصادی، اشتغال افراد با سن بالاتر، ارتقای جایگاه و منزلت کار و کارگر، تاخیر در پرداخت حقوق‌ها، مسکن کارگری، مقابله با حوادث و سوانح حین کار و ارائه خدمات مناسب تأمین اجتماعی از مهمترین موضوعاتی بود که در این جلسه مطرح و در رابطه با آن هماهنگی‌های لازم انجام شد.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان