۱۵/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۳/۰۳ پنجشنبه

صبح قزوین دشمن درصدد تفرقه افکنی بین مسئولین است
کد خبر: ۳۶۲۹۱۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۲/۸ ساعت: ۲۰:۲۵ ↗ لینک کوتاه

محورهای اصلی خطبه‌های نمازجمعه شهرستان‌های قزوین؛

دشمن درصدد تفرقه افکنی بین مسئولین است

ائمه جمعه شهرستان‌های استان قزوین طی این هفته در خطبه‌های نماز جمعه ضمن تبریک هفته کاروکارگر و معلم به بیانات مقام معظم رهبری در عید فطر امسال پرداختند و مطرح کردند که مسئولین قوای سه گانه به دور از حواشی و هم افزایی در راستای خدمت به مردم گام بردارند.

دشمن درصدد تفرقه افکنی بین مسئولین است
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ ائمه جمعه شهرستان‌های استان قزوین طی این هفته در خطبه‌های نماز جمعه ضمن تبریک هفته کاروکارگر و معلم به بیانات مقام معظم رهبری در عید فطر امسال پرداختند و مطرح کردند که مسئولین قوای سه گانه به دور از حواشی و هم افزایی در راستای خدمت به مردم گام بردارند.
 
آیت‌الله علی اسلامی در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان تاکستان با اشاره به تاریخ کربلا و حرکت نماینده امام حسین (ع) به کوفه اظهار کرد: پیامبران وائمه (ع) همیشه مردم را بیدار وهدایت می‌کردند و امام حسین(ع) نیز در مقابل فساد، گمراهی جامعه و منکرات ایستادگی می‌کردند.
 
وی افزود: متأسفانه در جامعه امروز نیز جشن‌های مختلط برگزار شده و حلال وحرام رعایت نمی‌شود که نیاز است نسبت به این گونه جلسات بی‌اعتنا نباشیم.
 
امام جمعه شهرستان تاکستان بیان کرد: زمان یزید نیز فساد وگناه گسترده شد و حزبی مانند مرجئه تشکیل و سکوت را در مقابل گناه و فساد ترویج داد.
 
امام جمعه تاکستان با اشاره به مناسبت‌های هفته اذعان کرد: درسال ۱۳۴۴ قمری  وهابی ها شروع به تخریب علما وصلحا و ائمه بقیع (ع) و افرادی چون حجربن عدی کردند؛ این حرکت مانند تفکر داعش گونه امروزی بود که با نقشه انگلیس و اجرای وهابیت عملی شد و بعد از کشتار افراد سنی شروع به تخریب قبور متبرک چهار امام - امام حسن مجتبی و امام سجاد و امام باقر و امام جعفر صادق (ع) کردند. 
 
وی ادامه داد: کسانی که با اسرائیلی‌ها نشت و برخاست می‌کنند، دشمن اسلام و ملت بوده و بازیگرانی که نفاق و سلطنت و همدستان اسرائیل را تطهیر و به کشور وارد می‌کنند، نیز دشمنان اسلام و این ملت هستند.
 
امام جمعه شهرستان تاکستان ابراز کرد: برنامه دشمن این است که سودان را به چهار قسمت تقسیم و اهالی غزه را به آنجا کوچ دهند که گروه‌های جهاد اسلامی و حماس مقابل این توطئه می‌ایستند.
 
 اسلامی بیانات رهبری در خطبه‌های عید سعید فطر تهران را راهگشا و امید بخش دانسته و افزود: فرمایشات رهبر انقلاب پیام وحدت ، انسجام و امید بود، به مردم روحیه داد و توطئه‌های دشمنان را نقش بر آب و خنثی کرد.
 
وی در پایان با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: اسرائیل نیز در باتلاقی گیر کرده و دفاع گذشته را ندارد و سخن نخست وزیر آن‌ها مبنی بر این که یک صهیونیست حق ورود به مسجدالاقصی را ندارد، دلیل بر ضعف و عقب نشینی آنهاست.
 
لزوم تکمیل چارت مدیران اجرایی شهرستان برای انجام مطلوب کارها 
 
حجت‌الاسلام حسینی‌میرامینی امام جمعه شهرستان آبیک در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مسجد حضرت ولی عصر( عج) شهر آبیک برگزار شد، ضمن تشکر از تلاش‌ها ، زحمات و پیگیری‌های مسئولین اجرایی شهرستان اظهار کرد: به نظر می‌رسد به علت عدم تکمیل چارت مدیران اجرایی شهرستان، برخی کارها به خوبی و به موقع انجام نمی‌گیرد که همین مسائل موجب عدم حفظ حرمت‌ها و ایجاد دلخوری و فاصله بین خود مسئولین و مردم می‌شود.
 
وی افزود: همگان تذکرات رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نماز عید سعید فطر برای پرهیز از ایجاد حواشی بین خود مسئولین و مردم را شنیدیم که بعضا ریشه آن را غفلت خود ما دانسته‌اند.
 
امام جمعه شهرستان آبیک تاکید کرد: از متصدیان امر در خواست داریم با توجه به اینکه دولت انقلابی آیت‌الله رئیسی به نیمه راه خود رسیده است، هر چه زودتر و پیش از آنکه گله‌مندی‌های جدی شکل گیرد، نسبت ترمیم این مسئله اقدام عاجل نمایند.
 
محور تحقق اقتصاد مقاومتی و ساختن کشور و تولید کارگران هستند
 
حجت‌الاسلام و المسلمین مهدوی امام جمعه شهر الوند در خطبه‌های نمازجمعه این هفته این شهرستان با گرامیداشت یاد شهدا و شهید مطهری و مرحوم آیت‌الله سلیمانی اظهار کرد: 
حیا یکی از اموری است که مراعات آن به امنیت و آرامش جامعه کمک می‌کند و یکی از مواردی که محل بروز و تجلی حیا یا بیحیایی است، کلام و گفتار انسان است.
 
وی با اشاره به سالروز غم‌انگیز تخریب حرم شریف ائمه بقیع(ع) به‌دست وهابیان آل‌سعود افزود: در این روز، تفکر ارتجاعی وهابی‌گری به بهانه برداشت غلط از دین، مضجع شریف و حرم نورانی ائمه بقیع(ع) و صحابه بزرگوار را ویران کردند و به خیال خود، سنت پیامبر (ص) را احیا کردند؛ متعصّبان وهابی، بیشتر آثار ارزشمند اسلام را به بهانه واهی آثار شرک، از میان برده‌اند.
 
امام جمعه الوند بیان کرد: شهید استاد مطهری که در بیان امام و رهبری، مغز متفکرنامیده شده، میدان‌داری جهاد تبیین را رسالت اول خود قرار داده بود و در حقیقت او را باید شهید جهاد تبیین بدانیم.
 
معلم به‌عنوان الگوی اخلاق نقش وجایگاه ویژ‌ه‌ای دارد
 
حجت‌الاسلام‌ مهدوی ادامه داد: نقش معلم به‌عنوان الگوی اخلاق در امر آموزش مطرح شده و جایگاه ویژ‌ه‌ای دارد؛ این مهم تا جایی است که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به صراحت از صلاحیت و شایستگی‌های معلمی هم صحبت به میان آمده است. 
 
وی اذعان کرد: کارگران ستون فقرات اقتصاد کشور هستند و نقش مؤثری در پیروزی و بقای نظام جمهوری اسلامی ایران داشته و دارند و هم‌چنین امروز محور تحقق اقتصاد مقاومتی و ساختن کشوری مستقل و قدرتمند و ایجاد امنیت اقتصادی و تولید هستند.
 
امام جمعه الوند ابراز کرد: در روز حماسه بی‌نظیر عید سعید فطر و حضور معنادار مردم ، رهبر معظم انقلاب با تأکید بر راهبرد اتحاد و همدلی بین قوای نظام و پرهیز از حاشیه‌ها و تقویت اراده ملی در حل مشکلات کشور و بازگویی راهبرد مهم تمرکز بر تقویت جبهه مقاومت در داخل فلسطین توصیه‌های مهمی به مردم ومسئولان داشتند.

دشمن به دنبال اختلاف ‌‌‌‌‌‌‌‌‌افکنی بین قوای سه‌گانه است

 حجت‌الاسلام‌ موسوی امام جمعه شهرستان آوج در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به نکات مقام معظم رهبری در نماز عید فطر امسال اظهار کرد: همکاری تمام مسئولین کشور در قوای سه گانه یک راهبرد مهم و اساسی است که نیاز است با همدلی و هم افزایی اقدامات را در راستای اهداف خود پیش برند.
 
وی افزود: یکی از مسائلی که امروز دشمن مورد هدف قرار داده اختلاف‌افکنی بین مسئولین است به طوریکه که برخی افراد به صورت خواسته و یا ناخواسته وارد این عرصه می‌شوند.
 
امام جمعه آوج بیان کرد: اکنون که دشمن می‌بیند همدلی و هم افزایی بین سه قوه وجود دارد، ناامید شده و تلاش می‌کند که مانع از این اتحاد شود.
 
حجت‌الاسلام‌ موسوی با اشاره به بیانات یکی از نمایندگان مجلس در خصوص موضوع واگذاری خودرو به نمایندگان مجلس از سوی وزارت صمت گفت: این بیانات مایه شرم یک نماینده است چراکه باید راهکار را به دست متولیان امر سپرد تا موضوع را بررسی کنند؛ این اقدام گامی در جهت تحقق اهداف دشمن است که هر فردی هر مطلبی را مطرح کند که خروجی آن اختلاف باشد تا حرکت نظام را دچار اختلال کرده و مسئولین به جای پیش بردن اهداف به حواشی مشغول شوند.
 
وی ادامه داد: یکی از بیانات دیگر مقام معظم رهبری، تمرکز بر حل مسائل و سرگرم نشدن به حواشی است چه بسا که ایجاد حواشی یکی از اهداف دشمن است که در اغتشاشات سال گذشته شاهد بودیم که رهبر انقلاب خطاب به مسئولان گفتند که مشغول انجام وظیفه باشند.
 
امام جمعه آوج تصریح کرد: رهبر انقلاب فرمود که امروز تمرکز دشمن بر مسائل نظامی نیست بلکه درنظر دارند بین مردم و سلائق مختلف اختلاف بیندازند اما مردم باید هوشیار و آگاه باشند و اتحاد خود را حفظ کنند.
 
وی با اشاره به روز ملی خلیج فارس گفت: دشمنان این نظام با جعل اسم این خلیج می‌خواهند اهدافی خود را دنبال کنند در حالیکه این آب‌ها از قرن‌ها پیش به نام خلیج فارس نام داشته است و اینگونه حرکت‌ها نمی‌تواند آسیبی به آن وارد کند.
 
حجت‌الاسلام‌ موسوی با اشاره به روز جهانی کار و کارگر ادامه داد: کارگران نقش و خدمات بزرگی به جامعه ارائه می‌کنند به طوری تامین و رفع بسیار از تولیدات و خدمات در جامعه به دست این قشر ممکن خواهد بود.
 
امام جمعه آوج با اشاره به سالروز شهادت شهید مطهری و روز معلم گفت: معلمی شغل انبیاست و آنچه به دانش‌آموزان می‌آموزند پایانی ندارد و نسل به نسل رواج دارد.
 
وی با اشاره به حرکت دلازدایی در کشورهای مختلف گفت: زمانی که دو کشور با هم مراودات اقتصادی دارند باید با پول رایج خود داد و ستد کنند چه لزومی دارد کل دنیا را به پول یک کشور بند کنند و آن کشور هم با اهرمی مانند دلار اجازه ندهد که مابقی کشورها در اقتصاد خود رشد کنند؛ این حرکت غلطی است.
 
حجت‌الاسلام‌ موسوی تصریح کرد: یکی از ابزار تورم زدایی در کشور ما نیز دلار است که متاسفانه ما نیز گرفتار آن شدیم غافل از اینکه با دست خود اقتصاد را فلج کرده و گرانی به بار می‌آوریم.
 
وی اضافه کرد: مردم در اقتصاد نقش مهمی دارند دولت باید زیرساخت‌ها را فراهم کند و در واگذاری اقتصاد به مردم اقدامات لازم را انجام دهد اما اصل موضوع دست مردم است و باید به این مسائل توجه شود.
 
امام جمعه آوج با اشاره به اقدامات خبیثانه و تروریستی استعمارگر جهانی در سودان گفت: کسانی که مدعی رفراندوم ارتباط با استکبار جهانی هستند از خواب غفلت بیدار شوند و عاقلانه بیندیشند که چگونه آمریکا مردم سودان را به خاک ذلت نشانده است.
 
حجت‌الاسلام‌ موسوی در پایان گفت: آمریکا نقش مهمی در جنگ‌های دنیا داشته و دارد چه بسا که بیش از ۲۹ سال افغانستان را اشغال کرده و در نهایت کشوری عقب مانده و فقیر را رها کرد و به راه خود ادامه داد.
 
انتهای پیام/۱۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان