۲۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۷ دوشنبه

صبح قزوین اهدای ۴۲ هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی قزوین
کد خبر: ۳۶۲۸۸۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۲/۶ ساعت: ۱۲:۴۲ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین خبر داد:

اهدای ۴۲ هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی قزوین

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین گفت: ۴۲ هزار نسخه کتاب طی یکسال گذشته به کتابخانه‌های عمومی استان قزوین اهدا شده و در این زمینه از اهدای کتاب‌های خوانده شده توسط مردم به کتابخانه‌ها استقبال می‌کنیم.

اهدای ۴۲ هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی قزوین
فاطمه محمدبیگی در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ با اشاره به وضعیت کتابخانه‌های استان قزوین اظهار کرد: این استان دارای 38 باب کتابخانه عمومی است که زیر نظر اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی در سطح استانی و زیر مجموعه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در سطح کشوری اداره می‌شوند.

 وی افزود: 510 هزار نسخه کتاب از فروردین ماه سال گذشته الی پایان فروردین ماه سال جاری از کتابخانه‌های عمومی استان قزوین امانت گرفته و توسط مردم استان مطالعه شده است. 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین بیان کرد: بیشترین تعداد امانت کتاب در سطح استان از کتابخانه عمومی امام خمینی (ره) شهر قزوین تحویل گرفته شده و این شرایط برای کتابخانه عمومی علامه دهخدا شهر الوند هم صدق می‌کند.

 محمدبیگی عنوان کرد: کتابخانه‌های عمومی در تمامی موضوعات دارای کتاب بوده و فلسفه نامگذاری کتابخانه‌ها به عنوان کتابخانه عمومی به همین دلیل است بنابراین تمامی موضوعات از جمله کتاب‌های علمی، مذهبی، روانشناسی، اجتماعی، ادبی، تاریخی، کمک درسی، دفاع مقدس، کودک و نوجوان در کتابخانته‌ها موجود است. 

وی اذعان کرد: بیشترین کتاب‌های امانت گرفته شده شامل کتاب‌های قصه و داستانی برای کودکان و نوجوانان بوده که این امر نشان می‌دهد کودکان با کتاب مانوس شده و به مطالعه کتاب‌های نوجوان، دفاع مقدس، روانشناسی و کمک درسی علاقمند هستند. 

این مسئول ادامه داد: 42 هزار نسخه کتاب طی یکسال گذشته به کتابخانه‌های عمومی استان قزوین اهدا شده و در این زمینه از اهدای کتاب‌های خوانده شده توسط مردم به کتابخانه‌ها استقبال می‌کنیم.

محمدبیگی با اشاره به وضعیت مطالعه در استان قزوین عنوان کرد: کرونا موجب کاهش میزان مراجعه به کتابخانه‌های عمومی شده بود اما با گذر زمان و در طی یکسال گذشته بار دیگر شاهد افزایش مراجعه به کتابخانه‌ها هستیم که این امر در کنار برنامه‌های فرهنگی و آموزشی کتابخانه‌ها موجب جذب بیشتر عموم مردم به کتابخانه‌ها و افزایش رضایت آنها شده است.

وی در پایان یادآور شد: برنامه‌های متنوعی مانند نشست‌های نقد و بررسی کتاب، رونمایی کتاب، جمع خوانی، کارگاه‌های داستان نویسی، قصه گویی، ساخت کاردستی و آموزش صنایع دستی، جلسات شعرخوانی، جلسات مشاوره و مهارت افزایی در زمینه‌های روانشناسی و مهارت‌های زندگی و سایرموضوعات متنوع در مناسبت‌های مختلف ملی مذهبی از سوی کتابخانه‌های عمومی برای تمامی رده‌های سنی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/4006
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان