۱۰/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۹ شنبه

صبح قزوین تخصیص اعتبار ۲هزار میلیاردی جهت توسعه پروژه‌های آبی در قزوین
کد خبر: ۳۶۲۸۸۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۲/۶ ساعت: ۹:۱۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین خبرداد:

تخصیص اعتبار ۲هزار میلیاردی جهت توسعه پروژه‌های آبی در قزوین

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین گفت: بیش‌از ۲ هزار میلیارد ریال در سفر اخیر رییس‌جمهور جهت تکمیل پروژه‌ها و توسعه زیرساخت آبرسانی استان قزوین تخصیص داشته و تاکنون بخش عمده‌ای از این اعتبارات وصول شده است.

تخصیص اعتبار ۲هزار میلیاردی جهت توسعه پروژه‌های آبی در قزوین
متین ستوده مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین در گفتگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با اشاره به اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری برای طرح‌های توسعه منابع آب استان قزوین اظهار کرد: تکمیل پروژه سد بالاخانلو، سد نهب و پروژه شبکه آبیاری سد نهب و آبرسانی به استان از سد طالقان سه پروژه‌ای بودند که در سفر ریاست جمهوری به استان برای آنها مصوباتی اعمال شد.

وی افزود: برای سد بالاخانلو 2 هزار میلیارد ریال اعتبارات مصوب شد که تاکنون یکهزار و 50 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است و پروژه پیشرفت فیزیکی 75 درصدی دارد.

این مسئول ادامه داد: اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری برای پروژه سد نهب 2هزار میلیارد ریال بوده که تاکنون یکهزار و 140 میلیارد ریال تخصیص یافته و پروژه پیشرفت 94 درصدی دارد.

ستوده بیان کرد: اعتبارات مصوب شده برای اجرای شبکه آبیاری سد نهب دو هزار و 500 میلیارد ریال بوده که تاکنون 460 میلیارد ریال تخصیص یافته و با پیشرفت 53 درصدی مواجه است.

وی تصریح کرد: به طور کلی ۱۶۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات سد و شبکه آبیاری نهب تاکستان از محل مصوبات سفر رئیس جمهور تخصیص یافت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین یادآور شد: سد مخزنی نهب با ۴۶ متر ارتفاع و با ۲ هزار و ۱۵۵ متر طول تاج دارای ۱۲۰ میلیون متر مکعب حجم ذخیره سازی است.

این مسئول افزود: سد نهب در شرایط عادی قادر به تامین آب ۳۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی منطقه است و از برداشت حدود ۹۰ میلیون متر مکعب از آب های زیرزمینی جلوگیری می‌کند.

ستوده در پایان ابراز کرد: در اجرای آبرسانی به استان از سد طالقان تاکنون انتقال آبرسانی به شهر آبیک اتمام یافته، در خصوص جلب مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی جهت تکمیل پروژه اقدام شده است. 

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان