۱۰/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۹ شنبه

صبح قزوین وزش باد شدید و گرد و خاک در راه استان
کد خبر: ۳۶۲۷۹۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱/۳۱ ساعت: ۱۱:۲۶ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل هواشناسی استان قزوین خبر داد:

وزش باد شدید و گرد و خاک در راه استان

مدیرکل هواشناسی استان قزوین گفت: از بعدازظهر فردا جمعه تا اوایل هفته آینده شاهد بارش‌های رگباری باران و وزش بادهای شدید و خیزش گردوخاک در اغلب مناطق استان خواهیم بود.

وزش باد شدید و گرد و خاک در راه استان

به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ؛ یوسف شیخ‌الملوک با یادآوری اینکه بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی تا ظهر جمعه جوی نسبتاً پایدار همراه با روند افزایش نسبی دما خواهیم داشت، اظهار داشت: از بعدازظهر فردا جمعه اول اردیبهشت‌ماه تا اوایل هفته آینده با گذر امواج تراز میانی جو شاهد بارش‌های رگباری باران و وزش بادهای شدید و خیزش گردوخاک در اغلب مناطق استان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه بارش باران همراه با رعدوبرق خواهد بود، اضافه کرد: همچنین روزهای جمعه و شنبه شاهد وزش بادهای شدید غربی خواهیم بود که میزان خیزش گردوخاک را در نواحی غربی استان تشدید می‌کند.

وی یادآور شد: همچنین به دلیل وزش بادهای شدید احتمال خسارت به سازه‌های سبک و موقت وجود دارد و به همین خاطر شهرداری‌ها باید نسبت به محکم کردن سازه‌های تبلیغاتی و موقت از جمله بنر و داربست اقدام کرده و گلخانه‌داران هم پوشش گلخانه‌ها را محکم کنند.

مدیرکل هواشناسی استان قزوین با اشاره به خطر برخورد صاعقه به ویژه در ارتفاعات و نواحی کوهستانی گفت: بنابراین کوهنوردان و گردشگران باید از صعود به ارتفاعات خودداری کنند و کارفرمایان هم باید کار در فضای باز به ویژه در اماکن و نقاط مرتفع را تعطیل کنند.

شیخ‌الملوکی افزود: در اواخر وقت روزهای جمعه و شنبه هم شاهد شدت یافتن بارندگی و وزش بادهای شدید لحظه‌ای خواهیم بود و به همین خاطر به رانندگان توصیه می‌کنیم که از رانندگی در این زمان‌ها خوداری کرده و حتماً نکات ایمنی و احتیاط لازم را مراعات کنند.

انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان