۱۰/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۹ شنبه

صبح قزوین منابع طبیعی استان قزوین به‌شدت نیازمند نگاه نخبگان است
کد خبر: ۳۶۲۷۶۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱/۲۹ ساعت: ۱۶:۵ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین:

منابع طبیعی استان قزوین به‌شدت نیازمند نگاه نخبگان است

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت : منابع طبیعی استان قزوین به‌شدت نیازمند نگاه نخبگانی شماست، چقدر از فرونشست دشت قزوین آسیب می‌بینیم، این یک فاجعه غیر قابل تصور است، چراکه فرونشست از زلزله خشن‌تر بوده و مرگ خاموش زمین است، چه کسی باید به داد این معنا برسد؟

منابع طبیعی استان قزوین به‌شدت نیازمند نگاه نخبگان است
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ؛ آیت الله عبدالکریم عابدینی روز سه شنبه در نشست صمیمی با جمعی از دانشجویان و نخبگان استان قزوین افزود: ما نتایج دغدغه‌هایمان را در چنین جلساتی می‌بینیم و دور هم جمع شده‌ایم تا بگوییم خیلی کار زمین مانده داریم.
وی اظهار کرد:خدای متعال در آیه ۲۵ سوره حدید فرمود به راستی ما پیامبران خود را با دلایل آشکار روانه کردیم و با آن‌ها کتاب و ترازو را فرود آوردیم تا مردم به انصاف برخیزند و آهن را که در آن برای مردم خطری سخت و سودهایی است پدید آوردیم تا خدا معلوم بدارد چه کسی در نهان او و پیامبرانش را یاری می‌‏کند آری خدا نیرومند شکست‌ناپذیر است.
 
وی با بیان اینکه ما به این موارد احتیاج داریم، پیغمبران کار خود را این‌گونه مهندسی و برنامه‌ریزی کرده بودند،افزود: امیرالمؤمنین (ع) در خطبه اول نهج‌البلاغه وقتی می‌خواهد بگوید پیغمبران برای چه آمده‌اند، چند نکته را بیان کرده که یکی از مهم‌ترین آن‌ها این است که پیغمبران آمدند تا نخبگان آدم‌ها را آشکار کنند.

امام جمعه قزوین افزود: اکنون به گونه‌ای شده که ما بین آدم‌ها می‌گردیم تا نخبه‌ها را پیدا کنیم، در حالی که نگاه پیغمبران این است که همه نخبه هستند، منتها نخبه خاموش و فراموش‌شده هستند.

وی ادامه داد: پیغمبران آمدند و انقلاب کردند تا نخبگی آدم‌ها دیده شود و استعدادهای آنان آشکار شود چرا که هیچ‌کس بی‌استعداد نیست و لازم است استعدادها شناسایی شود.
 
امام جمعه قزوین ادامه داد: باید ببنیم چقدر انسان ها بودند که یک توسل به امام حسین (ع) آن‌ها را موفق و دگرگون کرده یا یک ارتباطی که با امام رضا (ع) گرفته‌اند عالم شان متغیر شده است، چقدر آدم‌هایی که یک اربعین و کربلا که مشرف شده‌اند همه زندگی‌شان با برکت شده است، ما این‌ها را داریم.

آیت الله عابدینی تصریح کرد: این‌ها افسانه و شعار نیست، بلکه واقعیت‌هایی است که به‌عنوان سرمایه‌های معنوی باید از آن‌ها استفاده کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین افزود: منابع طبیعی استان قزوین به‌شدت نیازمند نگاه نخبگانی شماست، چقدر از فرونشست دشت قزوین آسیب می‌بینیم، این یک فاجعه غیر قابل تصور است، چراکه فرونشست از زلزله خشن‌تر بوده و مرگ خاموش زمین است، چه کسی باید به داد این معنا برسد؟ هم از نظر تصور درست صورت مسئله و هم از منظر اینکه چه باید کنیم شما باید به داد این معنا برسید.

آیت‌الله عابدینی ادامه داد: عزیزان اشاره کردند ما می‌توانیم یک دستگاهی درست کنیم که کسی نتواند آب غیر قانونی استفاده کند اما از این بیشتر ما احتیاج داریم یک دستگاهی درست کنیم که از این یک لیتر آب استفاده خیلی بهتری بشود که البته الان نمی‌شود.
امام جمعه قزوین تأکید کرد: برنامه‌های قبلی را بایگانی نکنیم برای اینکه به سراغ شعارهای جدید بیاییم، همان قبلی‌ها را در کنار شعارهای جدید داشته باشیم، همچنین امیدواریم در طول سال نیز این نوع گردهمایی‌های پربرکت را داشته باشیم.

انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان