۱۰/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۹ شنبه

صبح قزوین ۱۲ زندانی در استان قزوین آزاد شدند
کد خبر: ۳۶۲۷۵۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱/۲۹ ساعت: ۱۴:۱۶ ↗ لینک کوتاه

در پویش "به احترام امام رئوف می‌بخشم"؛

۱۲ زندانی در استان قزوین آزاد شدند

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف استان قزوین از آزادی ۱۲ مددجوی زندان‌های استان در اجرای پویش "به احترام امام رئوف می بخشم" خبر داد.

۱۲ زندانی در استان قزوین آزاد شدند
حجت‌الاسلام محمد حیدری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان و در اجرای پویش "به احترام امام رئوف می‌بخشم" که از ابتدای اسفند ماه سال گذشته آغاز شده است، زمینه آزادی تعدادی از مددجویان جرائم غیرعمد و محکومین مالی زندان‌های استان فراهم شد و به آغوش گرم خانواده بازگشتند.

وی افزود: بر این اساس و با تلاش همکاران شوراهای حل اختلاف، کمک‌های خیرین و مساعدت ستاد مردمی دیه استان، 12 نفر از مددجویان زندان‌های استان با جلب رضایت شکات و پرداخت دیون خود آزاد شدند.

این مقام قضایی استان در ادامه بیان کرد: برخی از این مددجویان به دلیل ارتکاب جرایم غیرعمد و محکومیت‌های مالی در زندان به سر می‌برند که تاکنون به خاطر عجز از پرداخت مطالبات و نداشتن تضمین‌های قانونی امکان آزادی آنها فراهم نشده بود که خوشبختانه با تامین بدهی بالغ بر 173 میلیون تومانی آنها، از زندان آزاد شدند.

حیدری عنوان کرد: همچنین با تلاش همکاران و در اجرای این پویش 25 فقره پرونده قضایی در شهرستان تاکستان در خصوص مطالبه وجه بطرفیت شهرداری و دو واحد تولیدی در یک روز منجر به مصالحه شد و دو طرف به توافقات لازم رسیدند.

وی تاکید کرد: با توجه به تاکیدات و نگاه ویژه ریاست قوه قضائیه به مصالحه در پرونده‌های قضایی؛ هر ساله پویش های خوبی راه‌اندازی می‌شود که ضروری است عموم مردم در توسعه این فرهنگ مشارکت کنند و چنانچه بخشش و گذشت به عنوان یکی از شاخصه های سبک زندگی ایرانی و اسلامی نهادینه شود، نه تنها منجر به مصالحه بسیاری از پرونده‌های قضایی می‌شود، بلکه از تولید پرونده‌های جدید نیز جلوگیری خواهد شد.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: شورای حل اختلاف استان در طی سال گذشته و در مناسبت‌ها و در اجرای پویش‌های مختلف توانسته شرایط آزادی را برای 562 نفر از مددجویان فراهم کند و قطعاً در سال جاری نیز این موضوع با جدیت و قوت پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان