۲۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۷ دوشنبه

صبح قزوین جان می دهم؛ جام نمی دهم!
کد خبر: ۳۶۲۷۲۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱/۲۸ ساعت: ۹:۲۹ ↗ لینک کوتاه

بررسی شانس‌های قهرمانی سه تیم بالانشین لیگ

جان می دهم؛ جام نمی دهم!

در فاصله چهار هفته تا پایان لیگ بیست و دوم، هنوز مقصد نهایی جام قهرمانی مشخص نشده است. تهران یا اصفهان؟!

جان می دهم؛ جام نمی دهم!
به گزارش سرویس ورزشی صبح قزوین به نقل از شهروند آنلاین ؛ فقط چهار هفته به پایان لیگ بیست‌ودوم مانده و رقابت برای کسب جام بین سه تیم سپاهان، استقلال و پرسپولیس به اوج خود رسیده است. سه تیمی که مجموعا در 21 دوره گذشته، 16بار جام قهرمانی را بالای سر برده‌ و کسب هفدهمین جام را نیز قطعی کرده‌اند، اما اینکه جام به تهران خواهد آمد یا راهی اصفهان خواهد شد، هنوز مشخص نشده است. از سال 80 در طول برگزاری 21 دوره از این جام، پرسپولیس با کسب هفت مقام قهرمانی، پرافتخارترین تیم لیگ برتر بوده است و سپاهان و استقلال هر کدام با فتح پنج و چهار جام، تیم‌های دوم و سوم پرافتخار ایران محسوب می‌شوند. اما حالا در فاصله چهار هفته به پایان لیگ بیست‌ودوم، در حالی که استقلال و سپاهان با 55 امتیاز در رتبه اول و دوم جدول قرار دارند، شاگردان یحیی گل‌محمدی هم با 54 امتیاز در تعقیب این دو تیم، در جایگاه سوم جدول رده‌بندی قرار دارند. کورس جذاب این سه تیم برای فتح جام قهرمانی سبب شد تا به سراغ سه پیشکسوت سال‌های دور این تیم برویم و شانس‌های قهرمانی هر کدام از این تیم‌ها را بررسی کنیم که در ادامه خواهید خواند.
ناصر ابراهیمی: دربی، سرنوشت قهرمانی را مشخص می‌کند
سپاهان منتظر تساوی سرخابی‌هاست
 
ناصر ابراهیمی، سرمربی سابق تیم ملی و پرسپولیس، درباره احتمال قهرمانی سرخپوشان در لیگ بیست‌ودوم گفت: «بعد از شکست پرسپولیس برابر سپاهان در هفته بیست‌وسوم، این تیم با کسب سه پیروزی متوالی به خودش آمد و با لغزش دو تیم استقلال و سپاهان، به یک امتیازی آنها رسید تا دوباره شانس قهرمانی داشته باشد.» او صحبت‌های خود را این‌گونه ادامه داد: «به نظر من، دربی روز یکشنبه سرنوشت قهرمانی را مشخص خواهد کرد. سپاهان باید دعا کند که این دربی با تساوی به پایان برسد و از طرف دیگر، دو تیم استقلال و پرسپولیس باید در تلاش باشند که با ارائه بازی هجومی، خودشان را قهرمان لیگ کنند و مانع قهرمانی سپاهان شوند.»
اسطوره سابق باشگاه پرسپولیس در ادامه صحبت‌هایش به شانس بالای سرخپوشان برای فتح هشتمین جام قهرمانی لیگ برتر اشاره کرد و گفت: «از شانس بالای پرسپولیس برای قهرمانی در این لیگ نباید چشم‌پوشی کنیم، چراکه از نظر من این تیم نسبت به سپاهان و استقلال، مسابقات راحت‌تری در پیش خواهد داشت و می‌تواند اختلاف خود را به‌عنوان پرافتخارترین تیم ایران با رقبا افزایش دهد. اما اگر بخواهم بگویم شانس کدام تیم برای فتح این جام بیشتر است، نمی‌توانم نظر تخصصی بدهم. به نظرم هر سه تیم شانس بالایی دارند و بعد از تماشای دربی روز یکشنبه، می‌توان در این‌باره نظر داد.»
ابراهیمی در پایان با اشاره به قهرمانی سال 81 پرسپولیس در نخستین دوره لیگ برتر افزود: «در آن سال هم رقابت ما و استقلال برای فتح جام بسیار بالا بود و شرایط طوری بود که در هفته پایانی ما باید فجر سپاسی را می‌بردیم و استقلال هم به ملوان می‌باخت تا پرسپولیس قهرمان شود و دقیقا هم همین اتفاق افتاد. خاطرم هست که در دقیقه 78 بازی ما گل پیروزی را وارد دروازه فجر کردیم و ملوان هم موفق شد با یک گل از سد استقلال بگذرد. امیدوارم که امسال هم پایان خوشی برای پرسپولیس رقم بخورد.»
 
ورمزیار: نگرانم بازیکنان با برد 6 گله مغرور شوند
استقلال دربی را ببرد، قهرمان است
 
صادق ورمزیار، ستاره سابق استقلال و پیشکسوت آبی‌ها، در گفت‌وگو با خبرنگار ما درباره وضعیت این تیم در فاصله چهار هفته مانده تا پایان لیگ بیان کرد:‌ «همه ما از نمایش‌های استقلال در هفته‌های اخیر خوشحالیم. هرچه لیگ برتر جلو رفت، ساپینتو بهتر و بیشتر توانست هماهنگی بین نفرات ایجاد کند و الان شاهدیم که بازیکنان به یک بلوغ تاکتیکی رسیده‌اند و به معنای واقعی تیمی هستند که همدل و متحد برای کسب قهرمانی تلاش می‌کنند.»
او صحبت‌های خود را این‌طور ادامه داد: «همه از مشکلات مالی و مدیریتی استقلال باخبرند، اما می‌بینیم که این مسائل کوچک‌ترین تاثیری روی تیم نگذاشته است. این موضوع هنر ساپینتو و بازیکنان باتجربه را در جمع‌کردن تیم نشان می‌دهد. به نظر من، مجموعه‌ای یکدل تشکیل شده که با تجربه خود قبول کرده فعلا فقط برای کسب جام باید تلاش کند و حرفی از پول و مطالبات نزند. امیدوارم این روند در هفته‌های آینده نیز ادامه داشته باشد و در نهایت جام قهرمانی به هواداران تقدیم شود.»
پیشکسوت استقلال در پاسخ به این پرسش که این تیم چقدر شانس قهرمانی در لیگ برتر دارد، ‌تاکید کرد:‌ «مسابقه هفته آینده با پرسپولیس کلید ماجرای قهرمانی است. به نظرم اگر استقلال دربی را ببرد، بدون شک قهرمان لیگ می‌شود. احساس می‌کنم سپاهان امتیاز از دست می‌دهد و شکست پرسپولیس توسط استقلال همه چیز را درست می‌کند. این مسابقه کلید قهرمانی استقلال است و امیدوارم اعضای تیم با همین همدلی مقابل پرسپولیس ظاهر شوند و به موفقیت برسند. استقلال با روندی که در پیش گرفته، مشخص است که هر تیمی را می‌تواند شکست بدهد. همان‌طور که در جریان هستید در 10 هفته گذشته، 9 برد و یک تساوی نصیب استقلال شده و این رکورد برای یک تیم فوق‌العاده است. به همین دلیل من در فاصله چهار هفته تا پایان، استقلال را شانس اول قهرمانی در لیگ می‌دانم.»
ورمزیار در پایان افزود: «تنها مسأله‌ای که کمی نگران‌کننده است، مغرور شدن نفرات است. برد 6 گله مقابل هوادار اتفاق خوبی بود و روحیه بازیکنان را در آستانه دربی بالاتر برد، اما امیدوارم بازیکنان شرایط را درک کنند و اجازه ندهند اتفاق بدی در مصاف با پرسپولیس بیفتد. غرور در این شرایط برای استقلال سم است و امیدوارم ساپینتو اجازه ندهد بازیکنان دچارش شوند.»
 
چرخابی: 60 درصد سپاهان قهرمان خواهد شد
دربی تهران، سپاهان را قهرمان خواهد کرد!
 
حسین چرخابی، پیشکسوت سال‌های دور سپاهان، صحبت‌های خود را با ابراز امیدواری بالا برای قهرمانی سپاهان آغاز کرد. او در ابتدای این گفت‌وگو گفت: «از نظر من، شانس قهرمانی سپاهان در لیگ بیست‌ودوم 60 درصد و شانس قهرمانی استقلال 25 درصد است. برای پرسپولیس هم 15 درصد شانس قهرمانی قائل هستم!» او درباره علت این درصدبندی‌ها افزود: «درست است که امتیاز سپاهان و استقلال در جدول برابر است، اما اگر هر دو تیم تا پایان فصل در هر چهار دیدار پیروز باشند، این سپاهان است که فاتح جام قهرمانی خواهد شد، چراکه بر اساس قوانین جدید، بازی رو در رو تعیین‌کننده قهرمانی خواهد بود و سپاهان در مسابقات رو در روی سرخابی‌ها نتایج بهتری کسب کرده است. از سوی دیگر، با توجه به دربی پیش روی استقلال و پرسپولیس، اگر این بازی با نتیجه تساوی به اتمام برسد، این دو تیم از کورس قهرمانی عقب خواهند ماند و شانس قهرمانی سپاهان بیش از پیش خواهد شد. در مورد پرسپولیس هم باید بگویم که این تیم باید منتظر لغزش سپاهان و استقلال باشد، به همین دلیل شانس کمتری برای قهرمانی آنها قائل شدم.»
چرخابی درباره چهار دیدار آتی سپاهان تا پایان فصل بیان کرد: «همه چیز به شرایط جدول بستگی دارد. به نظر می‌رسد که سپاهان با تیم‌های آسان‌تری بازی دارد، اما همه چیز به ادامه رقابت‌ها بسته است. برای مثال، اگر نفت مسجد سلیمان در دیدار این هفته برابر فولاد شکست بخورد، دیگر انگیزه‌ای برای ماندن در لیگ ندارد و بعید است برای سپاهان خطری ایجاد کند. ضمن اینکه بازی با ملوان و پیکان هم در اصفهان است و این می‌تواند مزیت بزرگی باشد، چراکه سپاهان می‌تواند از حمایت هوادارانش بهره ببرد.»
او در پایان درباره دربی روز یکشنبه گفت: «این دیدار را نمی‌توان پیش‌بینی کرد، چراکه همیشه نتیجه این دیدار خارج از شرایط جدول رقم خورده است. نمی‌شود گفت شانس پیروزی کدام تیم بیشتر است. فقط امیدوارم نتیجه این مسابقه مساوی باشد تا راه قهرمانی سپاهان سهل‌تر از پیش شود.»
انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان