۲۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۸ سه شنبه

صبح قزوین مدعیان حقوق بشر باید پیرو مکتب امام علی(ع) باشند
کد خبر: ۳۶۲۶۴۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱/۲۳ ساعت: ۱۱:۳۰ ↗ لینک کوتاه

عضو مجلس خبرگان رهبری:

مدعیان حقوق بشر باید پیرو مکتب امام علی(ع) باشند

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: با توجه به فضایل اخلاقی و کرامات امیرالمومنین(ع)، مدعیان حقوق بشر باید پای مکتب حضرت بنشینند تا درک کنند که چه کسی حقوق بشر را رعایت می‌کرد.

مدعیان حقوق بشر باید پیرو مکتب امام علی(ع) باشند
آیت‌الله علی اسلامی عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شهرستان تاکستان در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ اظهار کرد: فضائل و خصوصیات فراوانی از امام علی (ع)، در جوامع حدیثی شیعه و سنی، نقل شده و پیامبر اکرم(ص) هم که امیرالمومنین(ع) را شناخته بود با این وجود اعتراف داشت که فضائل او قابل شمارش نیست.
 
وی افزود: هر کس جامع کمالات باشد محبوب دل‌ها خواهد بود چراکه پیامبر اکرم(ص) که خود محبوب عالمیان و خوبان و پاکان است، عاشق امیرالمومنین بود و بارها می‌فرمود:« هر کس علی را دوست بدارد به من محبّت ورزیده است». 
 
عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: روایت شده که بعد از رحلت پیامبر(ص)، امیرالمومنین(ع) به برخی از منکرین می‌فرمود که او در جنگ بدر، احد و خندق حضور داشته و به مبارزه پرداخته است در حالیکه آن‌ها انکار می‌کردند.
 
اسلامی ادامه داد: حضرت علی (ع) در مقابل به منکرین فرمود آیا به خاطر ندارید که پیامبر اکرم(ص) بنده را به عنوان ولی و برادر خود معرفی کردند مجدد منکر شدند به همین دلیل آن حضرت خود را بر مزار پیامبر انداخت و فرمود نمی‌توانم تحمل کنم که منکر برادری ما شدند.
 
وی با اشاره به محبت امیرالمومنین عنوان کرد: روایت شده که بعد از ضربت خوردن حضرت، هنگامی که به هوش آمدند، امام حسن(ع) کاسه شیری به ایشان می‌دهد؛ حضرت مقداری از آن را می‌نوشد و می‌فرماید بقیه آن را به ابن ملجم که اسیر آن‌هاست دهند.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: همچنین به امام حسن(ع) سفارش می‌کند که پس از مرگم با او مهربانی کنید و از آنچه می‌خوريد و می‌نوشید به او دهید و بخشنده باشید. 
 
اسلامی در رابطه با انفاق و بخشش حضرت علی (ع) اذعان کرد: در روز 24 ذی‌الحجه على(ع) انگشتر خود را در حال رکوع به سائل اعطا کرد و آیه 55 سوره مائده نازل شد.
 
وی با اشاره به عدالت و امانت‌داری امیرالمومنین(ع) ابراز کرد: زمانی که یکی از بستگان ایشان از او طلب مقداری گندم از بیت‌المال می‌کند، حضرت آتشی را برافروخته، او را به نزد خود فرا می‌خواند و می‌فرماید می‌توانی گرمای این آتش را تحمل کنی تا من بتوانم آتش قیامت را تحمل کنم؟
 
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: با توجه به فضایل اخلاقی و کرامات امیرالمومنین(ع)، مدعیان حقوق بشر باید پای مکتب حضرت بنشینند تا درک کنند که چه کسی حقوق بشر را رعایت می‌کرد.
 
وی در پایان گفت: یکى از شیوه‏‌هاى رفتارى امام على‏(ع)رسیدگى به وضعیت نیازمندان جامعه و کمک به فقرا بود که مردم و شیعیان راستین آن حضرت می‌توانند در این ایام ماه مبارک رمضان به نیازمندان و محرومین کمک کنند.
 
انتهای پیام/۱۰۰۳
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان