۲۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۷ دوشنبه

صبح قزوین شایعه بی اساسی که منشا آن معلوم نیست
کد خبر: ۳۶۲۶۳۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱/۲۱ ساعت: ۱۰:۵۷ ↗ لینک کوتاه

بنزین گران نمی شود

شایعه بی اساسی که منشا آن معلوم نیست/ بنزین گران نمی شود

بنزین در تمامی کشور‌های جهان کالایی بسیار حساس محسوب می‌شود و افزایش قیمت آن پیامد‌های بسیار گسترده‌تری به همراه خواهد داشت.

شایعه بی اساسی که منشا آن معلوم نیست
به گزارش سرویس اقتصادی صبح قزوین به نقل از دانا ؛ افزایش قیمت بنزین، موضوعی است که بارها مطرح شده است و از نوروز دوباره بازار گمانه‌ زنی‌ها درباره افزایش قیمت بنزین داغ شده است.
تا قبل از آغاز به کار دولت نهم (پیش از سال ۸۴) هر سال ۱۵ فروردین درصد مشخصی به قیمت بنزین اضافه می‌شد و قیمت بنزین به صورت پلکانی تغییر می‌کرد. اما با طرح هدفمندسازی یارانه و سیاست‌هایی که دولت احمدی‌ نژاد در پیش گرفت، بنزین به کالایی تبدیل شد که هر گونه تغییر نرخ در آن تبعات متعددی را در پی داشت. 
افزایش ناگهانی قیمت بنزین در آبان ۹۸ یکی از مسائل پرحاشیه بود و دولت روحانی تصمیم خود را با دروغ‌گویی و تکذیب مکرر، عدم اقناع افکار عمومی و مسخره کردن مردم با بیان عباراتی چون «من هم خودم صبح جمعه فهمیدم» اجرایی کرد.
در ماه‌های گذشته نیز چندین بار شایعه افزایش قیمت بنزین به بهانه‌های مختلف از جمله افزایش مصرف آن و جلوگیری از قاچاق سوخت مطرح و منتشر شد و با توجه به اینکه دولت قبلی سابقه بدی در خصوص افزایش ناگهانی قیمت بنزین داشته، کوچک ترین گمانه ای مجددا باعث می شود تا احتمال گرانی بنزین بر سر زبان‌ها افتد. 
این در حالی است که دولت سیزدهم تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا از افزایش قیمت بنزین جلوگیری کند و بارها نسبت به افزایش آن ابراز بی‌ تمایلی کرده و این‌ گونه شایعات را عاملی برای ایجاد هرج‌ و مرج در بازار و نگرانی‌ های بیهوده هموطنان قلمداد کرده است.
بنزین گران نمی شود 
در این باره فریدون عباسی دوانی نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دانا با اشاره به گمانه زنی ها در خصوص افزایش قیمت بنزین، تاکید کرد: بنزین گران نمی شود و در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ نیز همچنین موضوعی مطرح نشده است. 
برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین و گازوئیل وجود ندارد
جواد اوجی وزیر نفت نیز در اواخر سال گذشته در این باره اظهار داشت: هیچ‌ گونه افزایش قیمت بنزین و گازوئیل در بودجه سال ۱۴۰۲ و در لایحه دولت مطرح نشده و برنامه‌ای برای افزایش قیمت وجود ندارد.
دولت قصد افزایش قیمت بنزین را ندارد
رمضانعلی سنگدوینی نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی نیز در این باره در صفحه شخصی خود در توئیتر، نوشت: «دولت قصد افزایش قیمت بنزین را ندارد. اگر دولت می خواست قیمت ‎بنزین را افزایش دهد در لایحه بودجه آورده می‌شد و منابع حاصل از آن را برای هزینه بودجه ۱۴۰۲ می آورد. در ‎کمیسیون انرژی مجلس نیز هیچ بحثی در این خصوص مطرح نشده و دولت هم، چنین موضوعی را مطرح نکرده است‌. برخی رسانه ها با طرح احتمال افزایش ‎قیمت بنزین می خواهند تنش درست کنند، اما واقعیت این است که اگر دولت قصد افزایش بنزین را داشت در لایحه بودجه آن را لحاظ می کرد ولی چنین چیزی اصلا مطرح نشده است.»
به گزارش دانا؛ بنزین در تمامی کشور‌های جهان کالایی بسیار حساس محسوب می‌شود و افزایش قیمت آن پیامد‌های بسیار گسترده‌تری به همراه خواهد داشت؛ زیرا تاثیرات مربوط به قیمت بنزین تنها به هزینه حمل‌ و نقل خانوار محدود نشده و بر طیف گسترده‌ای از عوامل اقتصاد از جمله تولید کالا و خدمات تاثیر می‌ گذارد.
پیامد‌های افزایش قیمت بنزین 
افزایش هزینه‌های حمل و نقل: افزایش قیمت بنزین می‌تواند باعث افزایش هزینه‌های حمل و نقل کالاها و افراد شود. این افزایش هزینه می‌تواند به دلیل افزایش هزینه سوخت و هزینه‌های دیگر از جمله نگهداری و تعمیر خودروها باشد.
افزایش هزینه‌های زندگی: افزایش قیمت بنزین می‌تواند باعث افزایش هزینه‌های زندگی شود. این افزایش هزینه می‌تواند باعث افزایش هزینه‌های انرژی، مواد غذایی و سایر کالاها شود که از حمل و نقل بهره می‌برند.
تأثیر بر اقتصاد: افزایش قیمت بنزین می‌تواند تأثیرات مختلفی روی اقتصاد داشته باشد. این افزایش می‌تواند باعث افزایش هزینه‌های تولید و کاهش سود واحدهای صنعتی و خدماتی شود.

انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان