۱۰/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۹ شنبه

صبح قزوین اولین رژه پهپادی در استان قزوین برگزار می‌شود
کد خبر: ۳۶۲۶۰۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱/۲۰ ساعت: ۱۳:۳۲ ↗ لینک کوتاه

فرمانده ارشد نظامی آجا در استان‌های زنجان و قزوین:

اولین رژه پهپادی در استان قزوین برگزار می‌شود

فرمانده ارشد نظامی آجا در استان‌های زنجان و قزوین از اولین رژه پهپادی در استان قزوین به مناسبت روز ارتش خبر داد.

اولین رژه پهپادی در استان قزوین برگزار می‌شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ حسین محمدشفیعی فرمانده ارشد نظامی آجا در استان‌های قزوین و زنجان در نشست خبری با اصحاب رسانه قزوین که به مناسبت فرا رسیدن هفته ارتش در سالن جلسات لشکر 16زرهی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بسیاری از معاندین و لیبرال‌ها تلاش کردند که ارتش را منحل کنند اما با درایت معمار کبیر انقلاب اسلامی 29 فروردین سال ۱۳۵۸به عنوان روز ارتش جمهوری اسلامی نامگذاری شد.

وی افزود: امام خمینی(ره) دستور دادند تا نیروهای ارتش در شهرهای مختلف به رژه بپردازند و حمایت خود را از انقلاب اسلامی و مردم اعلام کنند، همچنین ملت ایران هم موظف‌اند از ارتش استقبال کنند.

محمدشفیعی ادامه داد: این سخنان رهبر کبیر انقلاب اسلامی مُهر تاییدی بود بر لزوم وجود ارتش جمهوری اسلامی و موجب حفظ امنیت از مرزها و استقلال کشور شد.

وی بیان کرد: بعد از تایید ارتش جمهوری اسلامی ایران توسط رهبر کبیر انقلاب، ارتش با برنامه‌ها و اهداف معین و مشخص خود شروع به فعالیت کرد و امروز بالغ بر ۲هزار و ۹۵۰ شهید، یکهزار و ۲۰۶جانباز و یکهزار و ۵۸۵ آزاده تقدیم جمهوری اسلامی ایران کرده است.

با تمام وجود برای حفظ آسایش مردم ایستادیم 

فرمانده ارشد نظامی آجا در استان‌های قزوین و زنجان خاطرنشان کرد: با آمادگی کامل تجهیزاتی و نیرو انسانی در خدمت مردم ایران هستیم و اجازه نمی‌دهیم کوچک‌ترین دغدغه‌ای در آسایش و امنیت آن‌ها ایجاد شود.

محمدشفیعی ادامه داد: بیش‌از سه سال است که در مرزها مستقر شده‌ایم که در این مدت دستگیری عوامل نفوذی و کشف و شناسایی مهمات، صلاح و مشروبات الکلی را داشتیم.

فرمانده ارشد نظامی آجا تصریح کرد: مقام معظم رهبری در توصیف ارتش فرمودند امروز از یک ارتش کاملا معنوی برخورداریم که نمایشگاه بزرگی از ارزش‌های اسلامی است و بر این موضوع تاکید دارند که نیروی زمینی حرکتی رو به جلو دارد.

وی بیان کرد: سه اصل ولایت محوری، عدالت محوری و شایسته سالاری در اصول فرماندهی ارتش نیروی زمینی ایران اسلامی در نظر گرفته شده است.

فرمانده ارشد نظامی آجا ادامه داد: با اجرای طرح‌های ۳۱ گانه تشویقی برای ارتقاء معیشت، آمادگی رزمی، ارتقاء منزلت اجتماعی و آموزش نیروهای زمینی اقدام کرده‌ایم و امید به آینده و تعالی بصیرتی، تقویت امنیت اخلاقی جامعه در رزمایش‌ها و برنامه‌های ارتش پیش‌بینی شده است.

این مقام نظامی افزود: اولین طرح مربوط به تغییر و تحول در ماهیت یگان‌های نزاجا و طرح دوم در حوزه جایگزین شدن تسلیحات با ویژگی دورزن بودن، دقیق زن، هوشمند و قابلیت شبکه شدن است.

محمدشفیعی ادامه داد: طرح سوم در رابطه با زدودن کهنگی از چهره پادگان‌ها و خانه‌های سازمانی و مراکز درمانی است که احداث خانه‌های شخصی برای خانواده‌ها را در دستور کار داریم به طوری که در حال حاضر ۲۳ هزار واحد مسکونی سازمانی برای نیروهای ارتش در سراسر کشور ساخته شده یا در دست ساخت است.

وی خاطرنشان کرد: بالغ‌بر ۲ هزار واحد مسکونی سازمانی در استان وجود دارد که ۷۷۰ مورد آن متعلق به نیروهای شهر قزوین است و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در مجموعه قرارگاه عملیاتی در همدان و زنجان بالغ بر ۱۲۰ منزل سازمانی نیز در آینده نزدیک احداث خواهد شد.

برگزاری 250 عنوان برنامه به مناسبت هفته ارتش 

محمدشفیعی بیان کرد: هفته ارتش از ۲۱ فروردین مصادف با سالروز شهادت شهید صیاد شیرازی آغاز شده و تا ۲۹ فروردین ادامه دارد کهبیش‌از 250 عنوان برنامه به این مناسبت در استان اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: شرکت در راهپیمایی روز قدس، دیدار با امام جمعه قزوین، تجلیل از خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران، غبارروبی مزار شهدا، برپایی مراسم ضیافت افطاری از مهمترین برنامه‌های هفته ارتش است.

فرمانده ارشد نظامی آجا در استان‌های قزوین و زنجان در ادامه از اولین رژه پهپادی در استان قزوین خبر داد و گفت: شرکت خلبانان در برنامه‌های هوانیروز آبیک، طبخ و توزیع افطاری، ویزیت رایگان بیماران در بیمارستان ارتش، مراسم نورافشانی، رژه نیروهای مسلح در ساعت ۸ صبح روز ۲۹ فروردین از دیگر برنامه‌های هفته ارتش در قزوین است. 

این مقام نظامی یادآور شد: مراسمات ویژه شب‌های قدر در محوطه لشکر 16زرهی برگزار می‌شود و در این ایام از تعداد زیادی از خانواده‌های شهدا و جانباران ارتش که در قزوین حضور دارند دیدار و تقدیر خواهیم کرد.

وی در پایان در خصوص تغییر کاربری بخشی از اراضی لشکر گفت: برای آسایش و کاهش ترافیک بخشی از شهر قزوین موافقت کردیم تا قسمتی از اراضی شمال پادگان برای تعریض بلوار این محدوده در اختیار شهرداری قرار گیرد و بخشی از زمین‌ها برای ساخت خانه‌های مسکونی پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان