۲۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۷ دوشنبه

صبح قزوین بازدید بیش‌از ۹۰۰هزار گردشگر از جاذبه‌های گردشگری قزوین
کد خبر: ۳۶۲۵۳۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱/۱۵ ساعت: ۹:۱۱ ↗ لینک کوتاه

در نوروز ۱۴۰۲ صورت گرفت؛

بازدید بیش‌از ۹۰۰هزار گردشگر از جاذبه‌های گردشگری قزوین

مدیرکل میراث ‎فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین از بازدید ۹۳۶هزار گردشگر نوروزی از آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری این استان تا پایان آخرین روز از تعطیلات نوروز خبر داد.

بازدید بیش‌از ۹۰۰هزار گردشگر از جاذبه‌های گردشگری قزوین
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ استان قزوین استان قزوین از استان‌های تاریخی ایران است و آثار باستانی زیادی را در خود جای داده‌ به طوری که ۱۱ درصد از آثار تاریخی ملی ثبت شده کشور در استان قزوین قرار دارد. 


این ویژگی استان قزوین و تنوع اقلیمی و ظرفیت‌های گردشگری جدیدی که در این استان ایجاد شده، در سال‌های اخیر به مقصدی برای مسافران و گردشگران نوروزی تبدیل شده است.

در نوروز 1404 هم با توجه به پشت سر گذاشتن سال‌های درگیری با کرونا، شاهد آغاز سفرهای نوروزی در حالت عادی بودیم و البته مصادف شدن نوروز با ماه مبارک رمضان نیز حال و هوای عید امسال را طور دیگری رقم زد.


بازدید بیش‌از 900هزار گردشگر از جاذبه‌های گردشگری قزوین


علیرضا خزائلی، مدیرکل میراث ‎فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین در گفتگو با خبرنگار صبح قزوین؛ از بازدید 936هزار گردشگر نوروزی از آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری این استان تا پایان آخرین روز از تعطیلات نوروز خبر داد.

وی اظهار کرد: بیشترین آمار بازدید در این مدت مربوط به دولتخانه صفوی و موزه‌های این مجموعه، کاروانسرای سعدالسلطنه و آستان مقدس امامزاده‌حسین(ع ) در شهر قزوین بوده و منطقه نمونه گردشگری باراجین، منطقه الموت و منطقه نمونه گردشگری آوج و آبگرم نیز از آثار طبیعی پربازدید استان از سوی گردشگران نوروزی بود.

این مسئول افزود: طی این مدت بیش‌از ۸۱هزار نفر از مسافران نوروزی نیز در اماکن اقامتی رسمی و غیررسمی استان قزوین اقامت داشته‌اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی قزوین افزود: در این ایام همچنین بیش‌از یکهزار و 100 بازدید نظارتی توسط اعضای کمیته نظارت بر تاسیسات گردشگری و بازرسان ستاد اجرایی خدمات سفر استان صورت گرفته است.

وی یادآور شد: در ایام نوروز همچنین 11 نوروزگاه در سطح استان برگزار شد که به‌ دلیل تقارن نوروز با ماه مبارک رمضان، تمرکز اجرای برنامه‌‎ها در ساعات پس از اذان مغرب و عشا بود.
 
ثبت بیش از ۱۹‌میلیون تردد خودرو در راه‌های قزوین


جواد حق لطفی، مدیرکل راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای قزوین از تردد 19 میلیون خودرو از ۲۵ اسفندماه تا سیزدهمین روز از سال جدید در جاده‌های استان خبر داد.

وی افزود: در مدت یاد شده ۱۹‌میلیون و ۲۰۸هزار و ۶۰۲ خودرو در مسیرهای ارتباطی قزوین تردد داشته‌اند که از کاهش یک‌ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال قبل برخوردار است.

مدیرکل راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای قزوین افزود: در این مدت همچنین ۶۳ هزار و ۴۰۱ مسافر از طریق ناوگان عمومی شامل اتوبوس، مینی‌بوس و سواری‌های کرایه‌ای مسافربری قزوین به نقاط مختلف کشور مسافرت کردند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه گذشته هشت‌درصد کاهش داشته‌است.

او تصریح کرد: بیشترین ترددها مربوط به آزادراه قزوین-کرج و قزوین-رشت بوده که هم‌اکنون با بار ترافیکی عادی و روانی مواجه هستند.


انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان