۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین ارجاع بیش از ۸۴ درصد دادخواست‌های حوزه کارگری قزوین به هیئت حل اختلاف
کد خبر: ۳۶۲۴۲۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱/۶ ساعت: ۱۳:۵۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین عنوان کرد:

ارجاع بیش از ۸۴ درصد دادخواست‌های حوزه کارگری قزوین به هیئت حل اختلاف

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: در سال گذشته در مجموع به چهار هزار و ۹۸۷ دادخواست واصله در هیئت تشخیص اختلافات کارگر و کارفرما رسیدگی شد که در نهایت چهار هزار و ۱۹۰ دادخواست یعنی بیش از ۸۴ درصد دادخواست‌ها به هیئت حل اختلاف ارجاع شد و ۳۹ درصد آرا سازشی بوده است.

ارجاع بیش از ۸۴ درصد دادخواست‌های حوزه کارگری قزوین به هیئت حل اختلاف
عین‌‎الله کشاورز ترک در گفتگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ در تشریح وضعیت رسیدگی به دادخواست‌های کارگری و کارفرمایی اظهار کرد: در سال گذشته در مجموع به چهار هزار و 987 دادخواست واصله در هیئت تشخیص اختلافات کارگر و کارفرما رسیدگی شد که در نهایت چهار هزار و 190 دادخواست یعنی بیش از 84 درصد داخواست‌ها به هیئت حل اختلاف ارجاع شد و ۳۹ درصد آرا سازشی بوده است.

وی افزود: در سال گذشته هشت هزار و 476 فقره بازرسی به منظور نظارت بر حسن اجرای قانون کار و آئیین‌نامه‌های حفاظت فنی و بهداشت کار صورت گرفت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین بیان کرد: تعداد دادخواست‌های بررسی شده در کمیته‌های بدوی در سال گذشته در مقایسه با سال 1400 تقریبا 15 درصد افزایش داشته است.

کشاورزترک اذعان کرد: تعداد کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار تشکیل شده در کارگاه‌های مختلف استان قزوین نسبت به سال 1400 تقریبا با رشد 5 درصدی همراه است.

وی ادامه داد: افزایش ۳۶ درصدی بازرسی از کارگاه‌های پرخطر به ویژه صنعت ساختمان، معدن و صنایع نفت و گاز و پتروشیمی در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰صورت گرفته است.

این مسئول در ادامه به اقدامات انجام شده در حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری طی سال گذشته اشاره کرد و گفت: حمایت از 10 بنگاه اقتصادی مشکل‌دار با تعداد دو هزار و 780 نفر کارگر در راستای صیانت از نیروی کار و اشتغال توسط این اداره‌کل و تشکیل چهار جلسه هیئت اندیشه‌ورز فی ما بین این اداره‌کل ، اداره‌کل تأمین اجتماعی  و اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای به منظور ایجاد وحدت رویه در امور بیکاری و حمایت از کارگران بیمه شده از جمله این حمایت‌ها است.

کشاورزترک ادامه داد: همچنین در این راستا هماهنگی با اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای به منظور آموزش و توانمندسازی مقرری بگیران بیمه بیکاری در رشته‌های مورد نیاز بازار کار و اطلاع رسانی و پیگیری در خصوص اجرائی نمودن دستورالعمل مشترک اشتغال مجدد مقرری بگیران بیمه بیکاری طی جلسات متعدد بین متولیان امر انجام شده است.

انتهای پیا/4006
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان