۲۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۹ چهارشنبه

صبح قزوین برای جابجایی مدیران با کسی تعارف نداریم/ ایجاد ناامیدی در جامعه هنر نیست
کد خبر: ۳۶۲۰۲۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۲/۱۴ ساعت: ۰:۳۳ ↗ لینک کوتاه

استاندار در دیدار با جوانان قزوین:

برای جابجایی مدیران با کسی تعارف نداریم/ جوانان در اولویت دولت سیزدهم هستند

استاندار قزوین گفت: هیچ قرارداد دائمی در به کارگیری افراد در جایگاه‌های مدیریتی نداریم و اگر نیاز باشد افرادی با توانمندی بیشتر را جایگزین کنیم بدون شک این اقدام انجام می‌گیرد.

برای جابجایی مدیران با کسی تعارف نداریم/ ایجاد ناامیدی در جامعه هنر نیست
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ نشست صمیمی محمدمهدی اعلایی، استاندار قزوین شامگاه شنبه 13 اسفندماه به مناسبت ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز ملی جوان با جمعی از جوانان در سالن اجتماعات باغستان قزوین برگزار شد.

نماینده عالی دولت در استان قزوین در یک جلسه چهار ساعته پای سخنان و دغدغه‌های جمعی از جوانان قزوینی نشست و تقریبا 30نفر از جوانان حاضر در جلسه به بیان دیدگاه‌های مختلف خود در خصوص مسائل بومی و کلان کشور پرداختند.

نکته‌ای که به طور مشترک از سوی بیشتر جوانان در این جلسه مطرح شد، بحث انتصابات در استان بود که از استاندار درباره نحوه گزینش افراد و تعیین دایره مدیران سوال کردند و اینکه چرا هنوز برخی افراد به جای مانده از دولت گذشته همچنان بر مسندهای خود پابرجا هستند.

برخی از جوانان جزو قشر دانشجویان بودند که مهمترین مسئله آن‌ها مربوط به فراهم ساختن امکانات و خدمات رفاهی از جمله خوابگاه‌های متاهلی بود که محدودیت در این حوزه سبب بروز مشکلاتی برای زوجین دانشجو شده است؛ همچنین عدم حمایت مناسب توسط پارک علم و فناوری استان از طرح‌های علمی و نخبگانی دانشجویان موجب نارضاتی آن‌ها شده است.

از دیگر مطالبات جوانان دانشجو در بحث نحوه به کارگیری نیروهای جوان و انقلابی در بدنه دستگاه‌های دولتی بود و همچنین بر لزوم تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز و کمیته جوانان استان تاکید شد.


فقر زیرساخت‌های بهداشتی و بیمارستانی از مطالبات جدی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بود که برخی افراد حاضر به مسکوت ماندن پروژه بیمارستان یکهزار تختخوابی انتقاد کرده و خواستار تسریع در تحقق روند احداث پروژه‌های بهداشت و درمان قزوین شدند.

همان طور که گفتیم از همه اقشار در این جلسه حضور داشتند و یک سرباز وظیفه به نمایندگی از سربازان به دغدغه مهارت‌آموزی قضر مربوطه در دوران خدمت پرداخت؛ یک ماه از شروع زندگی مشترک او می‌گذشت و خواستار نگاه ویژه‌تر و حمایت از سربازان متاهل شد؛ گفتنی است استاندار قزوین در انتهای جلسه از این جوان سرباز تجلیل کرد.

معلمان هم  قشر دیگر حاضر در جلسه بودند که دغدغه‌های صنفی و اجتماعی خود را بیان کردند؛ به طوری که معلم جوانی که در منطقه بشاریات مشغول خدمت بود از محرومیت شدید این منطقه در بهره‌مندی از زیرساخت‌های آموزشی و مدرسه مستحکم گفت و اینکه با بی‌توجهی مسئولین در اختصاص حداقل یک کانکس مواجه شده‌اند که در نهایت توانسته‌اند دو مدرسه را با کمک خیرین و خارج از سازوکار اداری برای مردم آن منطقه بسازند.

همچنین معلمان جوان به قدیمی شدن محتوای کتب دانشگاه فرهنگیان و نیاز جدی به بروزرسانی کتاب‌های آموزشی دانشجومعلمان پرداختند و از نبود امکانات رایگان یا با هزینه مناسب مثل سرویس رفت و آمد به مناطق دوردست به ویژه برای بانوان معلم نیز گلایه کردند.


ناگفته نماند که مثل همیشه اشتغال، مسکن و تسهیلات از جمله دغدغه‌های اصلی جوانان در این جلسه بود، به ویژه جوانانی که تازه برای تشکیل خانواده گام برداشته‌اند نیز از کارشکنی بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج گلایه داشتند؛ همچنین جوانانی که در حیطه دانش‌بنیان فعالیت دارند نیز از عدم پرداخت وام در این حوزه شکایت کردند.

نمایندگانی از جوانان ورزشکار هم در این جلسه حاضر بودند که از بیکاری مدال‌آوران استان گفتند و اینکه بسیاری از قهرمانان ملی و بین‌المللی استان قزوین در پیچ و خم اداری و شهرداری برای دست یافتن به یک شغل ساده سرگردان هستند و بسیاری از جوانان نخبه ورزشی به دلیل نبود حمایت‌های مناسب و مشکلات مالی از قزوین مهاجرت و برای پایتخت یا استان‌های دیگر فعالیت کرده و به نام استان دیگر مدال‌آوری می‌کنند.

محمدمهدی اعلایی در انتهای این جلسه چهار ساعته، اظهار کرد: فلسفه این جلسه شنیدن دغدغه‌های جوانان و مسائلی است که شاید از دایره پیگیری مسئولین مورد غفلت قرار گرفته باشد.

وی افزود: دغدغه توجه به توانمندی جوانان از اولویت‌های اصلی دولت سیزدهم است و تلاش کردیم از جوانان در مصادیق تصمیم‌گیری، مشورتی و ایده‌پردازی در استان استفاده کنیم.

استاندار قزوین گفت: من هم مانند شما جوانی بودم که به برکت اعتماد جمهوری اسلامی ایران به جوانان، فرصتی فراهم شد تا ۱۸ سال گذشته در چرخه مدیریتی حضور داشته باشم.

این مسئول تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که هر جا به جوانان اعتماد کردیم ضرر نکردیم؛ یعنی حتی اگر به نتیجه مورد نظر هم نرسیدیم این اعتماد منجر به کسب تجارب و تربیت مدیران آینده کشور خواهد شد.


اعلایی گفت: تلاش کردیم افراد دارای شایستگی لازم را در مسئولیت‌ها منصوب کنیم تا روند رسیدن به اهداف و خدمت به مردم تسریع شود.

وی تاکید کرد: همواره به دستگاه‌ها و مدیران متذکر شده‌ام که هیچ قرارداد دائمی در به کارگیری افراد در جایگاه‌های مدیریتی نداریم و اگر نیاز باشد افرادی با توانمندی بیشتر را جایگزین کنیم بدون شک این اقدام را خواهیم کرد.

استاندار قزوین یادآور شد: در پایان نیمه اول سال جدید، عملکرد مدیران ارزیابی خواهد شد و اگر قرار باشد تغییراتی اتفاق بیفتد، انجام خواهیم داد.

اعلایی افزود: ممکن است در فضای آرمانی، شاخص‌هایی را برای انتصابات داشته باشیم اما در فضای واقعیت با متغیرهایی مواجه می‌شویم که این انتصابات را تحت تاثیر قرار می‌دهد و اجتناب‌ناپذیر است.

این مسئول گفت: همه اختیارات استان در حوزه ماموریت‌ها برعهده استاندار نیست و در برخی انتصابات باید وزرا و سازمان‌های ملی به نظر موافق با استاندار برسند که فرد مورد نظر تغییر کند.

وی ادامه داد: در به کارگیری مدیران نگاه ما به کارایی و توانمندی افراد است و سعی کردیم با این شاخص‌ها سنجیده شوند.


نماینده عالی دولت در استان قزوین با اشاره به کمبودهای موجود در آموزش و پرورش گفت: در حوزه آموزش و پرورش و نظام آموزش عالی تصمیم سازی‌های اشتباهی در گذشته اتفاق افتاده که اکنون نتیجه آن را مشاهده می‌کنیم.

این مسئول اضافه کرد: معمولا حوزه بهداشت و آموزش در جوامع جزو دسته‌هایی است که در آخر خصوصی‌سازی می‌شوند اما متاسفانه در کشور ما در یک مقطع این اتفاق افتاد که آسیب‌هایی را در پی داشت.

اعلایی تاکید کرد: جوانانی که علاقمند به رسانه بوده و دست به قلم هستند توصیه می‌کنیم که در استان رسانه‌هایی را ایجاد کنند و موجب امیدواری و اشاعه روحیه و انگیزه شوند چرا که امروز ایجاد یاس و ناامیدی در جامعه هنر نیست.

وی، رشد فردی جوانان را مهم دانست و گفت: تشکیل ثمن‌ها و تشکل‌های مردم نهاد از مسائل مهم است که جوانان باید به آن توجه داشته باشند.

این مسئول تاکید کرد: مسکن، ازدواج و اشتغال جزو ابرمسئله‌های کشور هستند که باید در سطح کلان حل شود اما در استان قزوین با برگزاری ستادهایی به نحوه عملکرد بانک‌ها در پرداخت وام‌های ازدواج نظارت می‌شود.

استاندار قزوین موضوع آب را الویت استان بیان کرد و گفت: حوزه گردشگری استان قزوین از آن چیزی که باید باشد بسیار فاصله دارد در حالی که می‌تواند درآمد سرانه استان را بالا ببرد.


وی درباره حواشی انتخاب شهردار الوند که از سوی جوانان این شهر سوال شده بود، بیان کرد: ملاک ما برای انتخاب افراد، قانون است و گاه می‌بینیم که اعضای شورا، شهردارانی را انتخاب و بر خواسته خود اصرار دارند که باید مورد بررسی قانونی قرار گیرد، در شهر اقبالیه و الوند با این موضوع مواجه بودیم.

اعلایی ادامه داد: بررسی وضعیت تایید گزینه پیشنهادی برای شهرداری الوند در نهایت توسط شورای حل اختلاف با حضور نمایندگان قانونی و مراجع قضایی بررسی شد و نتیجه را به شورای شهر الوند اعلام کردیم که امیدواریم براین اساس تصمیم بگیرند چون نظر شورای حل اختلاف لازم‌الاجراست.

استاندار قزوین گفت: استان قزوین اواین هتل ایران یعنی گراند هتل و اولین فرودگاه را داشته که متاسفانه امروز به دلیل برخی کارشکنی‌های بی‌مورد، استان از هتل پنج ستاره و فرودگاه محروم است که این پروژه‌ها به طور جدی در حال مطالعه و اخذ مجوز و اعتبارات هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در خصوص پروژه متروی قزوین باید مطالعات آن انجام شود و در صورت توجیه فنی و اقتصادی، برای احداث آن اعتبارات ویژه دیده خواهد شد.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان