۲۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۵ شنبه

صبح قزوین خبر مسمومیت دانش‌آموزان در قزوین صحت ندارد
کد خبر: ۳۶۱۹۴۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۲/۸ ساعت: ۱۲:۴۲ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:

خبر مسمومیت دانش‌آموزان در قزوین صحت ندارد

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: دو روز پیش پنج دانش‌آموز یکی از مدارس ابتدایی شهر قزوین اعلام می‌کنند مسموم شده‌اند که مراتب سریع مورد بررسی قرار گرفته و مشخص شد این اظهارات منبع مشخص و قابل استنادی ندارد.

خبر مسمومیت دانش‌آموزان در قزوین صحت ندارد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، نهم آذر امسال نخستین مورد مسمومیت ۱۸ دانش‌آموز دختر در قم خبرساز شد، اما تکرار چندین باره این اتفاق در استان قم و در دیگر مدارس دخترانه برخی استان‌های کشور واکنش‌های زیادی را داشته و مسئولان را به پیگیری و کشف واقعیت‌ها واداشته است.

یکی از موضوعات مورد توجه در جریان مسمومیت دانش‌آموزان استان قم و دیگر استان‌ها بروز این اتفاق در مدارس دخترانه است که حتی سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری خود گفت که تاریخ این عارضه از نهم آذر امسال در هنرستان نور واقع در یزدان‌شهر قم بود و منجر به مسمومیت ۱۸ دانش‌آموز شد و در ۲۲ آذر در همین مدرسه این اتفاق تکرار شد؛ دستگاه قضا این موضوع را جدی پیگیری می‌کند و نکته قابل تأمل وقوع این موضوع در مدارس دخترانه است.

البته بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در سفر به قم و بعد از عیادت برخی از این دانش‌آموزان مسموم این شهر گفته بود که جمع‌بندی وزارت بهداشت این است که عامل مسمومیت دانش‌آموزان قمی میکروبی نیست و براساس شواهد مسمومیت بسیار خفیف و هیچ‌گونه عارضه‌ای را از زمان شروع مسمومیت تا امروز ایجاد نکرده است.

ادامه دار بودن این اتفاق و تسری آن به برخی شهرهای دیگر چون اردبیل، بروجرد، تهران، ساری موجبات نگرانی خانواده‌ها شده و البته تنور بازار شایعات را نیز داغ کرده است، طوری که هرگونه مسمومیت، بی‌حالی و دلپیچه‌ای را به این حادثه مرتبط می‌کنند، موردی که دو روز گذشته دامن استان قزوین را هم گرفت.

خبر مسمومیت ۶ دانش‌آموز یکی از مدارس شهر قزوین تکذیب شد

دو روز گذشته خبری مبنی بر مسمومیت 6 دانش‌آموز قزوینی که اتفاقا دختر هم بودند در شبکه‌های مجازی دست به دست شد، درست در روزهایی که چندین مورد از مسمومیت در شهرهای تهران، بروجرد و قم گزارش شد.

موضوع را با مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در میان گذاشتیم، نقی سیاهکالی مرادی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در گفتگو با خبرنگار صبح قزوین اظهار کرد: خبر مسمومیت ۶ دانش‌آموز یکی از مدارس شهر قزوین و پیوند زدن آن به ماجرای مسمومیت سریالی دانش‌آموزان برخی شهرهای کشور شایعه است.

وی ادامه داد: دو روز پیش پنج دانش‌آموز در یکی از مدارس ابتدایی شهر قزوین اعلام می‌کنند مسموم شده‌اند که مراتب سریع مورد بررسی قرار گرفته و مشخص شد این اظهارات منبع مشخص و قابل استنادی ندارد، چرا که همین دانش‌آموزان روز گذشته یعنی فردای روزی که اعلام مسمومیت کردند، سالم و سرحال به کلاس درس خود برگشته‌اند که نظریه خرابکاری و وجود منبع بیرونی را رد می‌کند.

سیاهکالی مرادی بیان کرد: بعد از تماس با مدیریت مدرسه اعلام شد هیچگونه علائمی مبنی وجود عوامل خطرناک همچون مونوکسید کربن یا مواد خوراکی فاسد در این مجموعه مشاهده نشده است.
 
مدیرکل آموزش و پرورش قزوین خاطرنشان کرد: حال تمام این دانش‌آموزان کاملا خوب بوده و هیچگونه علائم نگران کننده‌ای ندارند، امکان دارد با یک خوراکی غیرمجاز دچار دل‌پیچه و دل درد شده باشند و شاید برای فرار از کلاس اینگونه وانمود کرده باشند.

انتهای پیام/2001
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان