۱۵/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۳/۰۳ پنجشنبه

صبح قزوین تعاونی‌های قزوین بیش‌از ۵۰۰ فرصت شغلی ایجاد کردند
کد خبر: ۳۶۱۹۱۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۲/۷ ساعت: ۹:۳۸ ↗ لینک کوتاه

معاون اداره‌کل تعاون و رفاه اجتماعی استان قزوین:

تعاونی‌های قزوین بیش‌از ۵۰۰ فرصت شغلی ایجاد کردند

معاون اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین با بیان اینکه در حال حاضر سه هزار و ۶۱۳ تعاونی در این استان ثبت شده است، گفت: در سال گذشته به واسطه تشکیل تعاونی‌ها ۳۳۶ مورد فرصت شغلی ایجاد شده و در سال جاری به ۵۴۹ مورد فرصت شغلی افزایش یافته است.

تعاونی‌های قزوین بیش‌از ۵۰۰ فرصت شغلی ایجاد کردند
قاسم آقاعلیخانی در گفتگو با خبرنگار صبح قزوین؛ با اشاره به تعداد تعاونی‌های استان قزوین اظهار کرد: در حال حاضر سه هزار و 613 تعاونی در این استان ثبت شده که 914 تعاونی فعال و دو هزار و 430 تعاونی غیرفعال است.

وی افزود: از مجموع 914 تعاونی فعال، 153 تعاونی توزیعی، 541 تعاونی تولیدی و 220 تعاونی خدماتی است.

معاون تعاون اداره‌‎کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین بیان کرد: از مجموع دو هزار و 430 تعاونی غیرفعال استان، 657 تعاونی توزیعی، یکهزار و 218 تعاونی تولیدی و 555 تعاونی خدماتی است.

257 تعاونی قزوین در رشته کشاورزی فعال است

آقاعلیخانی بیان کرد: از 914 تعاونی نیز 11 تعاونی در حوزه اعتبار، 44 تعاونی در تأمین نیاز مصرف‌کنندگان، 16 تعاونی در تأمین نیاز تولیدکنندگان، 10 تعاونی در تأمین نیاز صنفی، 102 تعاونی در تولیدی توزیعی و 45 تعاونی در حمل و نقل فعالیت دارد.

وی ادامه داد: همچنین 170 تعاونی در خدمات، 5 تعاونی در سهام عدالت، 124 تعاونی در صنعت، چهار تعاونی در عمران، 25 تعاونی در فرش دستبافت، 88 تعاونی در مسکن، 13 تعاونی در معدن و 257 تعاونی در رشته کشاورزی فعال است.

معاون تعاون اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین با اشاره به رشته فعالیت تعاونی‌های غیرفعال استان بیان کرد: بیشترین آمار مربوط به حوزه مسکن  با 507 تعاونی غیرفعال است.

آقاعلیخانی تصریح کرد: سه تعاونی از جمله تعاونی سهام عام هتل آپارتمان قزوین –الموت-تنکابن، توسعه کشت گلخانه و سهام عام توسعه وقف استان در حال تأسیس است.

وی در مقایسه عملکرد تعاونی‌های استان قزوین طی سال جاری با سال گذشته ابراز کرد: در سال گذشته 32 تعاونی‌ متعارف تولیدی، خدماتی و توزیعی تشکیل شده در حالی که در سال جاری به 34 تعاونی رسیده است.

این مسئول گفت: آمار نظارت بر تعاونی‌ها اعم از مالی، عمومی و مجامع در سال گذشته 320 مورد بوده و در سال جاری 244 مورد کاهش یافته است.

افزایش فرصت‌های شغلی با فعالیت تعاونی‌ها

آقاعلیخانی اذعان کرد: در سال گذشته به واسطه تشکیل تعاونی‌ها 336 مورد فرصت شغلی ایجاد شده و در سال جاری به 549 مورد فرصت شغلی افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: در سال گذشته آمار شناسایی طرح‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری چهار مورد بوده که در سال جاری به 7 مورد رسیده است.

معاون تعاون اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: سه شرکت تعاونی از جمله جانبازان، ساختمان فاتحان فجر و تعاونی مسکن مهر در این استان دارای مشکل جدی هستند که روند حل مشکلات تعاونی‌های مسکن تسریع شده و امیدواریم به زودی شاهد نتایج مثبت آن باشیم.

آقاعلیخانی بیان کرد: تعاونی‌های دیگری در استان قزوین وجود دارد که دارای مشکلاتی بوده که البته بخشی از آنها حل شده است.

وی یادآور شد: فعالیت‌های مربوط به اداره‌کل تعاون و کار استان قزوین برای حل مشکلات سه تعاونی جانبازان، ساختمان فاتحان فجر و مسکن مهر پیگیری شده و مابقی اقدامات به ارگان‌های دیگر بستگی دارد که جلسات مختلفی در این زمینه برگزار شده است.

اخذ بیش از  100 میلیارد تومان تسهیلات برای تعاونی‌ها معرفی شد

معاون تعاون اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین اذعان کرد: طی عقد قراداد با جهاد دانشگاهی برای برگزاری دوره‌های آموزش حضوری و بازسازی ذهن عامه مردم نسبت به مقوله تعاون، برگزاری جشنواره تقدیر از تعاونی‌های برتر استان در هفته تعاون و افتتاح هفت طرح همزمان با سراسر کشور از جمله اقدامات معاونت بوده است.

آقاعلیخانی بیان کرد: اقدامات دیگری از جمله برگزاری سمینار علمی، آموزشی و ترویجی برای دانشجویان دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره)، برگزاری جلسات و کمیته رسیدگی به تعاونی‌های مشکل‌دار و بررسی مشکلات 12 شرکت تعاونی انجام شده است.

وی تصریح کرد: همچنین هماهنگی و معرفی 6 تعاونی به وزارت متبوع برای استفاده از اعتبارات تبصره 18 به مبلغ 20 میلیارد تومان، معرفی 23 تعاونی به وزارت متبوع برای جذب اعتبارات از محل تفاهم‌نامه سه جانبه به مبلغ 86 میلیارد تومان و پیگیری مستمر حل مشکل تعاونی‌های مسکن مهر و سنددار کردن آنها صورت گرفته است.

معاون تعاون اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین در پایان یادآور شد: معرفی بیش از  100 میلیارد تومان تسهیلات برای تعاونی‌ها، تشکیل و توسعه تعاونی‌های روستایی و انعقاد تفاهم نامه‌ها و برنامه‌های ترویجی از جمله اقدامات انجام شده در 9 ماه نخست سال جاری است.
 
انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان