۱۰/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۹ شنبه

صبح قزوین ۱۳۲ روستای استان قزوین از خدمات اینترنت پرسرعت بهره‌مند هستند
کد خبر: ۳۶۱۷۲۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۱/۲۴ ساعت: ۱۱:۱۴ ↗ لینک کوتاه

مدیرعامل مخابرات منطقه قزوین:

۱۳۲ روستای استان قزوین از خدمات اینترنت پرسرعت بهره‌مند هستند

مدیر مخابرات منطقه قزوین گفت: در استان قزوین ۸۱۰ روستا دارای ارتباط ، ۳۶۰ روستا دارای تلفن خانگی و ۱۳۲ روستا نیز از خدمات اینترنت پرسرعت (ADSL) بهره می‌برند.

۱۳۲ روستای استان قزوین از خدمات اینترنت پرسرعت بهره‌مند هستند
به گزارش خبرنگار علم وفناوری صبح قزوین؛ پیش از انقلاب تلفن ثابت جزو پیشرفته‌ترین امکانات در عرصه ارتباطات و مخابرات در کشور بود که آن‌ هم تنها در تعداد محدودی از شهرها گسترش داشت اما امروز صنعت مخابرات و ارتباطات به تلفن خلاصه نمی‌شود و مشترکان این صنعت علاوه بر امکان برقراری تماس صوتی به سرویس دیتا و اینترنت همراه متصل هستند به طوری که در کمترین زمان ممکن می‌توانند بیشترین اطلاعات را جمع‌آوریو به صورت صوتی و تصویری با هم ارتباط برقرار کنند.

استان قزوین در دوران پس از انقلاب اسلامی همواره شاهد پیشرفت چشمگیر تکنولوژی‌های مخابراتی بوده و در این عرصه‌ها توانسته موفقیت‌های بالایی را کسب کند.

به گفته امینی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین، بهمن‌ماه امسال با اتمام طرح فیبرنوری روستایی مسیر بخش کوهین به طارم سفلی ۱۷ روستای استان به فیبر نوری متصل شدند.

نصرآبادی مدیرعامل شرکت مخابرات در قزوین در گفتگو با خبرنگار علم و فناوری صبح قزوین؛ اظهار کرد: درحال حاضر ۵۱۹ هزار و۸۶۲ تلفن منصوبه و ۴۲۱ هزار و ۵۳۶ شماره مشغول به کار در استان داریم.

وی افزود: پیش از انقلاب ارتباطات دیتا و اینترنت معنا و مفهومی نداشت اما امروز علاوه‌بر توسعه خطوط تلفن ثابت، شاهد پیشرفت در دیگر عرصه‌های مختلف مخابراتی از جمله تلفن همراه، سرویس‌های اینترنت پرسرعت مانند ADSL و VDSL و FTTH هستیم.

مدیرعامل شرکت مخابرات در قزوین در خصوص  اجرای طرح فیبر نوری شهری، روستایی و بین شهری گفت: این طرح با هدف توسعه زیرساخت‌های نرم‌افزاری و مخابراتی از سال ۹۷ آغاز شده بود و اکنون ۳۶ میلیون و ۲۶۰ هزار و ۴۹۴ کیلومتر از سطح استان قزوین در مسیر فیبر نوری قرار دارد.

580 روستای استان قزوین تحت پوشش تلفن همراه اول قرار دارد

نصرآبادی بیان کرد: در حال حاضر۱۳۱ هزار و ۷۵۳ پورت ADSL منصوبه در قزوین وجود دارد که ۹۵ هزار و ۸۵۲ پورت از آن فعال است.

وی بیان کرد: خوشبختانه دو سرویس VDSL  و FTTH در قزوین به نقطه مطلوبی رسیده است که اکنون یکهزار و 144 مشترک VDSL و یکهزارو 834 مشترک در FTTH فعال هستند.

مدیرعامل شرکت مخابرات در قزوین اذعان کرد: در استان قزوین 810 روستا دارای ارتباط ، 360 روستا دارای تلفن خانگی و 132 روستا نیز از خدمات اینترنت پرسرعت (ADSL) بهره می‌برند.

نصرآبادی اذعان کرد: در حال حاضر 580 روستای استان قزوین تحت پوشش تلفن همراه اول قرار دارد و 651 ایستگاه تلفن همراه شهری، جاده‌ای و روستایی داریم.

وی در پایان گفت: در مجموع یک میلیون و 854 هزار و 561 مشترک همراه اول در سطح استان داریم که 342 هزار و 961 مشترک به صورت خط دائمی و یک میلیون و 511 هزار و 600 مشترک به صورت اعتباری هستند.

انتهای پیام/1003
 
 
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان