۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین انقلاب ایران افقی در برابر دیدگان جهان اسلام گشود
کد خبر: ۳۶۱۶۷۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۱/۲۲ ساعت: ۱۱:۹ ↗ لینک کوتاه

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین:

انقلاب ایران افقی در برابر دیدگان جهان اسلام گشود

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین گفت: نظام معرفتی و معنوی حاکم بر انقلاب اسلامی ایران با رهبری‌های داهیانه امام راحل ندای مبارزه با استکبار و استثمار سر داد و پناهگاه امید ملت‌های مستضعف جهان قرار گرفت، انقلاب ایران افقی در برابر دیدگان جهان اسلام گشود که تا سال‌ها می‌تواند معیاری برای تعالی و اقتدار باشد.

انقلاب ایران افقی در برابر دیدگان جهان اسلام گشود
علی قاسم‌زاده در حاشیه راهپیمایی 22بهمن در شهر قزوین در گفتگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ با اشاره به تشکیل نهضت‌ انقلاب اسلامی بر پایه محورهای قرآنی و اسلامی اظهار کرد: این انقلاب محصول اتحاد کلمه مردم و رهبری حکیمانه حضرت امام خمینی (ره) بود.

وی افزود: گفتمان انقلاب به سبب الهام‌گیری از آموزه‌های قرآنی و نگرش ایدئولوژیک با شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی در برابر تمام نظام‌های سیاسی جهان قد علم کرد و مکاتب سیاسی جهان معاصر را به چالش کشاند.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین بیان کرد: نظام معرفتی و معنوی حاکم بر انقلاب اسلامی ایران با رهبری‌های داهیانه امام راحل ندای مبارزه با استکبار و استثمار سر داد و پناهگاه امید ملت‌های مستضعف جهان قرار گرفت، انقلاب ایران افقی در برابر دیدگان جهان اسلام گشود که تا سال‌ها می‌تواند معیاری برای تعالی و اقتدار باشد.

رهایی از وابستگی به دیگران از مهم‌ترین عوامل حمایت مردم از نظام بود

قاسم‌زاده عنوان کرد: مردمی بودن، زیست ساده و بی‌آلایش و تواضع رهبران نظام و تلاش برای خودباوری و رهایی ملی از وابستگی به دیگران از مهم‌ترین عوامل حمایت مردم از نظام بوده و بی‌گمان آنهایی که در طول انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی از مدار و معیارهای رهبری دوری می‌کنند، مطرود ملت و مغضوب آنها قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: روحیه انقلابی به معنی خدایی بودن، خادم و صادق بودن در راه آرمان‌های انقلاب و اسلام و در سرافرازی و اعتلای ایران عزیز با توسل و تکیه بر ارزش‌ها و پایبندی به پاسداشت خون شهدا لحظه‌ای غافل نبودن است.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین اضافه کرد: روحیه انقلابی برگرفته از سبک رفتاری انقلابیون بود که عفیف، شجاع، با تقوا و با اخلاق، مردمی و ایثارگر را معنا کرد و مردم هرگاه نام انقلابی بودن را از فردی می‌شنوند انتظار ظهور ارزش‌های انسانی و الهی دارند.

قاسم‌زاده ابراز کرد: انقلاب اسلامی ایران به سبب انگیزه فراوان برای تحول و پیشرفت و شکل دهی یک گفتمان نو در سپهر سیاسی جهان معاصر به سرعت در کانون تجزیه و تحلیل ابرقدرت‌ها به ویژه گفتمان غرب قرار گرفت و به همان اندازه که با ماهیت این نظام نوپا آشنا می‌شدند حربه‌ها و ابزارهای مبارزه با آن را طراحی کردند و با انواع و اقسام تقابل‌های سخت (جنگ تحمیلی)، ترور و ترهیب و جنگ اقتصادی و انواع جنگ‌های نرم چون نبرد رسانه‌ای و تهاجم فرهنگی و جنگ ادراکی یا شناختی و تهییج و تحریک به نافرمانی مدنی و اغتشاش، پروژه نفوذ و جاسوسی به مقابله با آن روی آوردند.

اقتدار علمی ایران اسلامی بعد از انقلاب قابل مقایسه با قبل آن نیست

وی اذعان کرد: مردم ما به خوبی می‌دانند که با وجود این همه دشمنی‌ها که تنها یکهزار میلیارد دلار صدمات و خسارات جنگ تحمیلی یکی از آنهاست، به پیشرفت‌های بسیار شگف‌انگیزی رسیدند.

 رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین تصریح کرد: اقتدار علمی ایران اسلامی بعد از انقلاب قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست؛ رسیدن به رتبه ۱۵ رشد علمی در جهان، تسخیر فضا و دانش نانو، صنایع پیشرفته پالایشگاهی، الکترونیکی، مخابراتی و صنایع نظامی و صدها دستاورد بی‌نظیر زبانزد دوست و دشمن است.

قاسم‌زاده یادآور شد: مساحت بزرگراه‌ها، شبکه‌های برق رسانی و گاز رسانی و آب آشامیدنی سالم، مخابرات و تلفن ثابت و همراه به هیچ عنوان قابل مقایسه با دوره قبل از انقلاب نیست.

وی خاطرنشان کرد: ریشه کن شدن بی‌سوادی و ایجاد امنیت غذایی در کشور با وجود هزاران مانع و مشکل طبیعی همچون کمبود آب و تغییرات جوی، موانع غیرطبیعی و تحمیلی از دیگر دستاورد نظام است.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین گفت: انقلاب اسلامی فارغ از همه این خدمات و دستاوردها در ابعاد اجتماعی هم افق گشایی‌های بسیاری داشت که از جمله آن می‌توان به احیای مقام زن و خانواده به عنوان یکی از درخشان‌ترین محصولات انقلاب اسلامی اشاره کرد.

افزایش قابل توجه حضور زنان در عرصه‌های مختلف بعد از انقلاب

قاسم‌زاده بیان کرد: رشد قابل توجه حضور زنان پر توان کشور در عرصه‌های مختلف اجتماعی، اداری، آموزشی، افزایش سن امید به زندگی و بهداشت عمومی و رشد جمعیت دانشجویی، رشد تولید علمی و افزایش روز افزون نخبگان و دانشمندان در عرصه‌های مختلف و دستاوردهای علمی و فناورانه جز در سایه استقلال و آزادی از یوغ استثمار و استعمار غرب و شرق حاصل نمی‌شد.

وی در پایان یادآور شد: اقتدار نظامی کشور در تاریخ ایران بعد از دوره صفویه بی‌نظیر بوده و آنچه امروز مقدمه عظمت و اعتبار ملت‌هاست، امنیت و قدرت بازدارندگی نظامی آن است که با تکیه بر جوانان کشور به چنان اقتداری رسیدیم که چشم طمع دشمنان را از هجوم مستقیم مستکبران کور کردیم.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان