۱۱/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۳۰ یکشنبه

صبح قزوین افتتاح و کلنگ‌زنی ۳۹۱ پروژه عمرانی در قزوین
کد خبر: ۳۶۱۶۴۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۱/۲۰ ساعت: ۷:۴۶ ↗ لینک کوتاه

فرماندار قزوین خبر داد:

افتتاح و کلنگ‌زنی ۳۹۱ پروژه عمرانی در قزوین/ انقلاب اسلامی تهدیدها را به فرصت تبدیل می‌کند

فرماندار قزوین از افتتاح و کلنگ‌زنی ۳۹۱ پروژه عمرانی به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در این شهرستان خبر داد.

افتتاح و کلنگ‌زنی ۳۹۱ پروژه عمرانی در قزوین
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، عباس کاظمی در نشست برخط با اصحاب رسانه که شامگاه چهارشنبه در فضای مجازی برگزار شد، اظهار کرد: ملت ایران از دل تهدیدها در حوادث با رهنمودهای امامین انقلاب توانستند فرصت بسازند به طوری که جنگ تحمیلی زمینه‌ای شد تا به قدرت نظامی در دنیا دست یابیم، شرارت‌های منافقین سبب شد تا به قدرت امنیتی و اطلاعاتی برتر در دنیا تبدیل شویم و مشکلات جدی تحریم‌ها در عرصه‌های گوناگون موجب خوداتکایی ایران شد.

وی افزود: کشوری که تا قبل از پیروزی انقلاب بیشترین وابستگی را به خارج از کشور داشت امروز قریب به ۹۹ درصد نیاز خود را تامین می‌کند.

فرماندار شهرستان قزوین ادامه داد: آشوب‌های اخیر هم فرصتی برای ارتقاء و رشد و تعالی ملت بزرگ ایران اسلامی خواهد شد چون تجربه‌ای دیگر در نوع مواجهه با دشمنی‌ها کسب کردیم و همچنین ماموریت‌های جدید برای رفع خلاها و اصلاح روش‌ها و بازگشت به اصول اساسی انقلاب در حکمرانی مردمی را در دستور کار خود قرار دادیم.

نماینده عالی دولت در شهرستان قزوین گفت: در طول ۴۴ سال عمر با برکت انقلاب اسلامی هر جا در برابر حوادث سر خم نکردیم و به نوعی در جهت مدیریت فضا و قلبه بر حوادث و مشکلات حرکت کردیم نیز دستاوردهای شگرفی را داشتیم.

کاظمی تصریح کرد: امروز دولت سیزدهم همان رویه و منطق را در برابر گلایه‌های به حقی که مردم دارند در پیش گرفته است که در مقاطع مختلف همچونددفاع مقدس، مقابله با کرونا و شکست تحریم‌های اقتصادی در پیش گرفته شده بود و لذا حاصل هم همانند نتایج آن دوران، پیروزمندانه خواهد بود.

شکست کرونا از اراده دولت سیزدهم بود

این مسئول یادآور شد: در دولت و مدیریت قبل شاهد بودیم که اراده‌ای در مقابله با کرونا نبود و حتی در تامین واکسن مردم هم منتظر امضای اسناد و تعهدات بین‌المللی بودند و بهانه‌هایی از قبل موانع واردات واکسن مطرح می‌شد اما دیدیم که تصمیم و اراده دولت سیزدهم بعد از استقرار براساس همان منطق مدیریتی جنگ هشت ساله بود و با همان گفتمان با پدیده کرونا مقابله کرد و امروز کرونا دیگر جایی در ذهن مردم ما ندارد در حالی که در کشورهای دیگر یک مسئله مهم است.

وی افزود: در شرایطی بودیم که برای یک قطره واکسن کرونا باید التماس می‌کردیم و هزاران شرط پیش روی ما می‌گذاشتند اما با تلاش‌های دولت سیزدهم علاوه بر اینکه نیاز داخلی را تامین کردیم حتی صادر هم می‌کنیم.
 
فرماندار شهرستان قزوین با بیان اینکه منطق انقلاب این است که از مشکلات هراس نداشته باشد و فرار نکند، گفت: بدون شک انقلاب اسلامی در برابر آرمان‌هایی که دنبال می‌کند، دشمن هم دارد و راه عبور از این دشمنی‌ها، ایستادگی و مقاومت و مبارزه هوشمندانه است.

وی بیان کرد: امیدواریم در آینده نه چندان دور مردم نتیجه ملموس تصمیمات اقتصادی دولت را بر سر سفره‌های خود احساس کنند چراکه طبق ارزیابی‌های جهانی مولفه‌هایی که در فاکتور اقتصادی وجود دارد رو به رشد است. 
 
افتتاح و کلنگ‌زنی ۳۹۱ پروژه در سطح شهرستان

نماینده عالی دولت در شهرستان قزوین خاطرنشان کرد: به مناسبت دهه مبارک فجر در سطح شهرستان مجموعا ۳۹۱ پروژه را به بهره‌برداری رسانده و هم کلنگ زنی کردیم که همچنان ادامه دارد و 
685میلیار تومان ارزش ریالی این پروژه‌ها در بخش خصوصی، دولتی و شهرداری‌ها است.

وی افزود: پروژه‌ها در حوزه 43 دستگاه اجرایی و در پنج بخش شهرستان با تکیه بر محرومیت‌زدایی و عدالت محوری تعریف شده که شامل آب، راه،‌‌ گاز، بهداشت و درمان، آموزش، کشاورزی، مسکن و گردشگری بوده و امیدوارم با بهره‌برداری آنها کام مردم شیرین شود. 

این مسئول گفت: صحبت‌های روز گذشته مقام معظم رهبری در جمع نیروهای ارتش بسیار مهم است و باید به صورت تبیینی و تحلیلی به آن پرداخته شود؛ ایشان فرمودند که راهبرد دشمن اختلاف‌افکنی و بی‌اعتمادی مردم به نظام است و راهبرد ما اتحاد ملی است و 22بهمن باید تجلی این اتحاد باشد.

کاظمی افزود: جریان رسانه‌‌ای، نخبگان و همه ظرفیت‌ها باید پای کار بیایند و با آگاه‌سازی و دعوت گسترده از اقشار مختلف نیز زمینه را فراهم سازند تا مردم صریح و روشن صدای حقیقی خود را در 22بهمن به جهان و به ویژه دشمنان برسانند؛ دشمن باید بداند که مردم از این نظام جدا نخواهند شد و این آرزو را به گور خواهد برد.

۲۲بهمن تماشایی خواهیم داشت 

وی تأکید کرد: راهپیمایی 22بهمن امسال هم مانند 13آبان در تاریخ ماندگار می‌شود و پرشکوه‌تر از راهپیمایی‌های سال‌های گذشته خواهد بود.

فرماندار شهرستان قزوین ابراز کرد: یک دهه پرمسئله اقتصادی را در دهه 90سپری‌ کردیم و می‌پذیریم که شاخص‌های اقتصادی ما قابل توجیه و دفاع نیست و نتوانستیم برنامه‌ها را آن طور که باید پیش ببریم که دلایل مختلف درونی و بیرونی هم داشته است.

این مسئول اضافه کرد: سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی از ما انتظار دارد که کارآمدی نظام را اثبات کنیم و امروز برای حل مسائل به مدیریت هوشمند نیاز داربم.

اهمیت نقش حلقه‌های میانی در ارتباط دولت با مردم

کاظمی تصریح کرد: حلقه‌های میانی می‌توانند ارتباط بین حاکمیت و مردم را تسهیل و تنظیم کنند و اگر این حلقه‌های میانیوجود نداشته باشد یک فاصله‌ای بین مردم و نظام ایجاد می‌شود.
 
وی گفت: اینکه همه مدیرانی که سابقه فعالیت در دولت قبل را داشتند و کارآمد و متعهد هستند را بنیان وضع موجود خطاب کنیم، مخالف هستم؛  نباید فراموش کنیم که قزوین در دولت گذشته نیز دارای برخی مدیران پاک‌دست بوده است.

نماینده عالی دولت در شهرستان قزوین عنوان کرد: در حوزه فرمانداری شهرستان قزوین، مسیر انتصابات به صورت قانونی طی شده است. به‌جز یک بخشدار، مابقی بخشداران و دو معاونت فرمانداری تغییر کردند و تا پایان سال انتصاب جدیدی نداریم.
 
کاظمی افزود: برای سال آینده برنامه‌هایی در راستای افزایش کارآیی مدیران شهرستان داریم و بر این اساس عملکرد مدیران رصد می‌شود. 

وی با اشاره به اعتراض برخی نانوایان در قزوین، گفت: مشکلات تعدادی از آنها را شنیدیم و قبول داریم که این سامانه جدید تا کارکرد موثر خود را پیدا کند زمان می‌برد و در تعامل با نانوایان تلاش میکنیم مشکلات رفع شود.

شناسایی ۳۰نانوایی متخلف در شهرستان

این مسئول اذعان کرد: 20الی30 نانوایی از حدود 742 نانوایی شهرستان قزوین، پرونده تخلفاتی روشن دارند و سال‌ها براساس تخلف کار کردند؛ در برابر کسانی که اصرار بر ادامه تخلف دارند کوتاه نخواهیم آمد.

فرماندار شهرستان قزوین، تراکنش‌های غیرمعتبر، تعطیلی‌های غیرمجاز، فروش آرد خارج از شبکه، فروش آزاد نان را از جمله تخلفات برخی نانوایان برشمرد و تاکید کرد: تقریبا به بخش عمده شگردهایی که نانوایان دارند اشراف داریم و بخشی را با نظارت میدانی و بخش مهمی را با نظارت هوشمند رصد و اعمال قانون می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه در طول سال‌ها برای برخی افراد حقوقی ایجاد شده که حاضرند برای حفظ حقوق هر کاری کنند، بیان کرد: امیدوارم که در آینده فرایند واگذاری آرد از کارخانه تا نانوایی مشکلات ما در چرخه تولید نان را حل کند قزوین به عنوان استان پایلوت در این طرح پیشرو بوده است.
 
این مسئول افزود: عملکرد نانوایی‌ها براساس گزارشات میدانی و عملکرد سامانه‌ای بعد از اجرای طرح به طور محسوسی تغییر کرده و روند مثبتی داشته و نانواین مطالبات مثبتی هم داشتند که نادیده گرفته نشده است.

مطالبات به حق نانوایان را می‌پذیریم

کاظمی با اشاره به دغدغه نانوایان مبنی بر اینکه نرخ نان ثابت مانده و هزینه‌ها زیاد شده است، گفت: 15درصد جبران هزینه‌های نانوایی‌ها را تخصیص دادیم که به 30درصد افزایش یافته و برای نانوایان امین تا 37درصد افزایش پیدا خواهد کرد.
 
وی تاکید کرد: نظارت‌های میدانی را تعطیل نکردیم و متخلفان را رها نمی‌کنیم چراکه عده‌ای انتظارات غیرقانونی دارند و با رفتارهای غیرقانونی برخورد جدی خواهیم داشتیم 
 
فرماندار قزوین در پایان با بیان اینکه با متخلفان حوزه آرد و نان مماشات نداریم، گفت: در برخورد با متخلفین قطع کامل سهمیه آرد را  داشتیم اما هنوز لغو مجوز صورت نگرفته است و کاهش سهمیه از ۱۰ تا ۵۰ درصد و معرفی یه دستگاه قضایی و جرایم سنگین تعزیرات هم اعمال شده است.

انتهای پیام/ ۱۳۰۰

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان