۲۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۶ یکشنبه

صبح قزوین پروژه الحاقیه بیمارستان شهدا تا پایان امسال اجرایی خواهد شد
کد خبر: ۳۶۱۶۰۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۱/۱۸ ساعت: ۲۱:۲۸ ↗ لینک کوتاه

فرماندار شهرستان آبیک:

پروژه الحاقیه بیمارستان شهدا تا پایان امسال اجرایی خواهد شد

فرماندار شهرستان آبیک گفت: مطالبه دیگر مردم آبیک گسترش فضای فیزیکی بیمارستان شهدا بود که در سفر رئیس جمهور به شروع عملیات پروژه الحاقی تاکید شد و با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته و اعلام آمادگی خیرین تا پایان امسال بحث شروع عملیات الحاقیه بیمارستان اجرایی خواهد شد.

پروژه الحاقیه بیمارستان شهدا تا پایان امسال اجرایی خواهد شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ حامد فتوحی فرماندار آبیک با اشاره به مهم‌ترین اقدامات مجموعه مدیریتی شهرستان آبیک در یکسال اخیر اظهار کرد: یکی از اقدامات بسیار دولت در شهرستان آبیک بحث انتقال آب از سد طالقان بود که از سال‌های قبل آغاز شده بود اما این موضوع به قدری طولانی شده بود که با آغاز  به کار دولت سیزدهم مردم هنوز شک داشتند که انتقال آب شرب به شهر آبیک اجرایی خواهد شد. 
 
وی افزود: پروژه‌ای که در گذشته حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت، با توجه به بازدیدها و پیگیری‌های استاندار، مسئولین و دستور ویژه ریاست جمهوری ، اعتبار مورد نیاز برای اتمام پروژه به استان اختصاص پیدا کرد و عملیات عمرانی ادامه و در کوتاهترین زمان ممکن به پایان رسید.
 
فرماندار آبیک بیان کرد: در حال حاضر ۴ ماه است که مردم شهر آبیک از آب سد طالقان استفاده می‌کنند، این اتفاق درحالی رقم خورد که قبلا آب لوله کشی شهر آبیک قابل استفاده شرب نبود و مردم، آب شرب مورد نیاز را از منابع آبی مختلف از جمله چشمه‌ها و روستاها و شهرهای اطراف آبیک فراهم می‌کردند. 

خط انتقال آب به شهر زیاران به ایستگاه پایانی رسید
 
فتوحی گفت: یکی دیگر از اهداف بحث انتقال آب از سد طالقان این بود که آب مطلوب در اختیار بعضی شهرها و روستاهای دیگر شهرستان آبیک نیز قرار گیرد که خوشبختانه خط انتقال آب به شهر زیاران نیز به پایان رسیده است و در آینده نزدیک مردم این شهر  از آب سد طالقان  بهره‌مند خواهند شد. 
 
وی ادامه داد: حوزه بهداشت و درمان شهرستان آبیک یکی دیگر از مطالبه عمومی مردم و جزو نقاط ضعف این شهرستان محسوب می‌شد که بعد از سفر ریاست محترم  جمهور و با عنایت به مصوبات این سفر، اقدامات برای بازسازی و یا تأسیس مراکز بهداشت و خانه‌های سلامت آغاز و ۷ مرکز بهداشت جدید در نقاط مختلف شهرستان ایجاد خواهد شد.
 
فرماندار آبیک اظهار کرد: نکته دیگر در حوزه بهداشت و درمان موضوع بیمارستان شهدا بود که تنها بیمارستان دولتی شهرستان است اما به علت عدم امکانات، تجهیزات و متخصصین، نیازهای مردم برطرف نمی‌شد.
 
فتوحی افزود: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته و تاکیدات استاندار به تازگی ۷ متخصص به مجموعه بیمارستان شهدا اضافه شده و علاوه بر آن، اتاق‌های عمل این بیمارستان که از ابتدای تأسیس به دلیل نبود متخصص بیهوشی  قابل استفاده نبود، به بهره‌برداری رسیده است و نیاز نیست که مردم برای انجام امور حوزه  بهداشت و درمان و بعضاً عمل جراحی ساده مجبور به سفر به شهرستان‌ها و استان‌های همجوار شوند.

عملیات الحاقیه بیمارستان شهدا تا پایان امسال اجرایی خواهد شد
 
وی اذعان کرد: مطالبه دیگر مردم آبیک گسترش فضای فیزیکی بیمارستان شهدا بود که در سفر رئیس جمهور به شروع عملیات پروژه الحاقی تاکید شد و با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته و اعلام آمادگی خیرین تا پایان امسال بحث شروع عملیات الحاقیه بیمارستان اجرایی خواهد شد.
 
فرماندار شهرستان آبیک با بیان اینکه مسئله زمین‌های اختلافاتی مردم زیاران با آستان قدس رضوی از طریق مراجع قضایی درحال پیگیری است، افزود: در ۲ سال گذشته مردم شهر زیاران به جهت اختلافات موجود با آستان قدس رضوی امکان ساخت و ساز را نداشتند و حدود ۲۵۰ پروانه ساخت از سوی شهروندان زیاران به شهرداری درخواست شده بود و شهرداری هم نمی‌توانست نسبت به صدور جواز اقدام کند که با حمایت استاندار و مصوبه‌ شورای تامین و همراهی آستان قدس رضوی، شهرداری زیاران مکلف شد که نسبت به صدور جواز ساخت برای شهروندان‌ اقدام کند.

۳ واحد تولیدی معتبر در شهرستان آبیک افتتاح می‌شود

فتوحی با بیان اینکه شهرستان آبیک قطب صنعتی استان قزوین به حساب می‌آید، عنوان کرد: بیش از ۷۰۰ واحد صنعتی در قالب ۲ شهرک صنعتی کاسپین یک و ۲ و همچنین مناطق مختلف شهرستان مستقر هستند که در سال گذشته مشکلات واحدهای راکد مورد بررسی و تا حد امکان برطرف شده و همچنین در آینده نزدیک شاهد افتتاح ۳ واحد تولیدی معتبر در شهرستان خواهیم بود.
 
وی اضافه کرد: یکی دیگر از مطالبات مردم در حوزه مدیریت شهری از جمله فضای سبز، پارک و  خدمات رفاهی بود که در آبیک متاسفانه شاهد عقب افتادگی و عقب ماندگی بودیم که طی بازدید های مکرر و برگزاری جلسات متعدد، شهر آبیک در حوزه عمرانی در مسیر توسعه قرار دارد و تا پایان سال چند پروژه مهم از جمله بازیگاه کودکان، مرکز رفاهی و غیره به بهره‌برداری خواهد رسید.
 
فرماندار شهرستان آبیک ادامه داد: همچنین قرار است با مشارکت اداره ورزش و جوانان و شهرداری فضاهایی در سطح شهر انتخاب و با فراهم آوردن زیر ساخت و تجهیزات، جوانان بتوانند برخی از رشته‌های ورزش را خارج از سالن‌های ورزشی انجام دهند.
 
فتوحی ابراز کرد: اتفاق خوب دیگری که در سفر ریاست جمهور رقم خورد اختصاص ۱۲ میلیارد تومان برای احداث استخر عمومی در شهر آبیک بود که در مرحله انتخاب پیمانکار است و از هفته‌های آینده عملیات اجرایی پروژه آغاز خواهد شد و این در حالی است که شهر آبیک تا کنون فقط یک استخر داشته و آن نیز مطلق به شهرداری است.
 
وی با بیان اینکه بسیاری از روستاهای شهرستان آبیک محروم هستند و مدت‌های زیادی است که خدمات عمرانی در آن‌ها صورت نگرفته است، افزود: در همین راستا و برای بهبود شرایط  در ۶ ماه نخست سال جاری بیش از ۵۰ میلیارد تومان در بحث بهسازی، جدول‌گذاری و آسفالت معابر روستایی شهرستان آبیک هزینه شده است.
 
فتوحی موضوعات زیست محیطی را از دیگر یکی مطالبات مردم برشمرد و اضافه کرد: با بررسی‌های صورت گرفته چندین دلیل برای بحث آلایندگی در شهر آبیک مطرح است که این شهر را تبدیل به یکی از آلوده‌ترین شهرهای کشور کرده است. 
 
فرماندار آبیک اظهار کرد: یکی از مهمترین موضوعات و چالش‌های زیست محیطی شهرستان آبیک بحث دشت الله آباد است، مسئله‌ای که در گذشته برای آن اقداماتی صورت گرفته که موجب خشک شدن این دشت شده و در حال حاضر ریزگردهای دشت الله آباد به ویژه در فصل گرما مشکلاتی را برای این شهرستان و همچنین شهرستان‌ها و استان‌های همجوار به وجود آورده و این ریز گردها یکی از  موضوعات مهم آلایندگی در سطح شهرستان است.

۵۰۰ هکتار از اراضی دشت آبیک جنگل کاری می‌شود
 
وی افزود:در سفر رئیس جمهور برای برطرف شدن چالش زیست محیطی دشت الله‌آباد این موضوع مطرح شد که   ۵۰۰ هکتار از اراضی مذکور جنگل‌کاری صورت گیرد و همچنین در نظر داریم آب‌های خاکستری که امکان هدایت دارد به جهت کنترل آلایندگی  و ایجاد فضای گردشگری به دشت هدایت شود.
 
فتوحی در پایان گفت: موضوع دیگر پروژه تسویه خانه شهر آبیک بود که از سال ۹۲ آغاز و به سرانجام نرسیده است و با کمک دستگاه قضایی پرونده مراحل نهایی قضایی را طی می‌کند و ظرف یک ماه آینده تضفیه خانه فاضلاب شهر آبیک افتتاح خواهد شد همچنین پروژه اگو شهری نیز که ۳۰ کیلومتر آن باقی مانده ظرف سال  آینده به اتمام  خواهد رسید.
 
انتهای پیام/۱۰۰۳


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان