۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین دستاوردهای انقلاب اسلامی از تمام مرزهای جغرافیایی دنیا عبور کرده است
کد خبر: ۳۶۱۵۸۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۱/۲۴ ساعت: ۱۴:۳۰ ↗ لینک کوتاه

عضو هیئت علمی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین:

دستاوردهای انقلاب اسلامی از تمام مرزهای جغرافیایی دنیا عبور کرده است

عضو هیئت علمی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین گفت:دستاوردهای انقلاب اسلامی را نمی‌توانیم در داخل مرزها ببینیم چه بسا که دستاوردهای آن از مرزهای داخلی فراتر رفته و در کشورهای افریقایی و اروپایی و حتی امریکایی دیده می‌شود.

دستاوردهای انقلاب اسلامی از تمام مرزهای جغرافیایی دنیا عبور کرده است
رامین انصاری در گفتگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ با اشاره به تحقق عدالت اجتماعی به عنوان محور اصلی انقلاب اسلامی اظهار کرد: فاصله طبقاتی و عدم عدالت اجتماعی در پیش از انقلاب عامل مهمی در اعتراض اجتماعی کشور داشت و وجود رهبری حضرت امام سبب هدایت این حرکت به سمت پیروزی شد.

وی با بیان اینکه در هر جامعه‌ای باورهای اصیل و استوار مردم یکی از مهم‌ترین عوامل ایجاد قدرت است، افزود: امروز بیش از چهار دهه است که با مقاومت در برابر استکبار در تلاش هستیم تا عدالت را در سبک زندگی مردم و حکمرانی منطقه پیاده‌سازی کنیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره)  قزوین بیان کرد: قیام عاشورا با کمترین امکانات مادی چنان اثرگذاری در جهان داشته و الگوی شیعیان شده است که توانسته آثار بلندمدتی را در طول تاریخ در جامعه بشریت بر جای بگذارد و انقلاب اسلامی هم بر همین اساس بنا شده و در اصل حقانیت این انقلاب ایمان داشته و باور داریم آرمان‌هایمان بر محور این نهضت در مسیر صحیحی قرار دارد.
 
این استاد دانشگاه بیان کرد: با مطالعه تاریخ انقلاب وقتی به ماه‌های آخر قبل انقلاب در شهریور ماه سال 57 می‌نگریم متوجه می‌‎شویم که ساختار حاکمیت پهلوی در سایه ایمان و باور در مدت چند ماه از هم گسیخته شد و نیروهای نظامی قدرت حفظ حاکمیت را نداشتند.

انصاری در پاسخ به این سوال که انقلاب اسلامی چطور معادلات جهان را در عرصه سیاست بر هم زد، گفت: تفکر عدالت خواهی یک مسئله فرعی محدود به قشر خاصی نیست بلکه توسعه آن را در ابعاد مختلف می‌بینیم.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی موجب بیداری و امید در دل تمامی ملت‌های مسلمان شد، ابراز کرد: کشورهایی مانند عراق، لبنان و فلسطین شرایط مناسبی در برابر جایگاه حاکمیتی نداشتند اما انقلاب اسلامی، امید را دل مردم ایجاد کرد و شاهد هستیم که این کشورها امروز قابلیت ابراز وجود در حوزه‌های مختلف در منطقه را دارند.

عضو هیئت علمی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین بیان کرد: ایجاد امید تنها محدود به قشر خاصی نیست بلکه تمام انقلابیون فلسطین توانستند در برابر زورگویی‌های استکبار مقاومت کنند و عدالت خواهی مبتنی بر اسلام در کشورهایی مانند پاکستان، هند و ترکیه رشد قابل توجهی پیدا کرد.

انصاری یادآور شد: جبهه استکبار همیشه در طول تاریخ سعی کرد از گزینه‌های رقیب و جعلی در برابر حرکت مردم در حوزه‌های مختلف مانند عدالت خواهی مبتنی بر مذهبی و دینی استفاده کند؛ برای نمونه وهابیت را در ایران ایجاد و تلاش کردند انقلاب مردم را منحرف کنند.

وی در پایان یادآور شد: دستاوردهای انقلاب اسلامی را نمی‌توانیم در داخل مرزها ببینیم چه بسا که دستاوردهای آن از مرزهای داخلی فراتر رفته و در کشورهای افریقایی و اروپایی و حتی امریکایی دیده می‌شود.

انتهای پیام/4006
 
 
 
 
 
 
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان