۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین بیش‌از ۱۰۷هزار قزوینی در سامانه ملی مسکن ثبت‌نام کردند
کد خبر: ۳۶۱۴۴۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۱/۹ ساعت: ۱۳:۳۸ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین:

بیش‌از ۱۰۷هزار قزوینی در سامانه ملی مسکن ثبت‌نام کردند

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: تاکنون بیش از ۱۰۷هزار و ۴۰۰ نفر در سامانه ملی مسکن ثبت‌نام کردند ثبت نام کرده که از این تعداد حدود ۲۵ هزار و ۳۰۰ نفر حائز شرایط دریافت مسکن شناخته شدند.

بیش‌از ۱۰۷هزار قزوینی در سامانه ملی مسکن ثبت‌نام کردند
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین، نشست خبری مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین ظهر امروز در سالن جلسات این اداره با حضور جمعی از مدیران و اصحاب رسانه استان برگزار شد.

سیدعلی هاشمی در این نشست اظهار کرد: مسجد شهر مهرگان را قالب تملک دارایی دستگاه‌های دولتی، در اوایل فروردین سال جاری تکمیل و به بهره‌بردار تحویل دادیم.

وی با اشاره به ساخت بازارچه به مساحت یکهزار و 537 مترمربع در مهرگان افزود: مراحل ساخت هشت واحد تجاری در محمدیه به اتمام رسیده و پایگاه بهداشتی بلاغی قزوین نیز با 240 مترمربع باز‌آفرینی و تحویل علوم پزشکی‌ شده است.

هاشمی خاطرنشان کرد: تاکنون عملیات بهسازی بیش‌از سه هزارو 400 متر مربع از معابر بوئین‌زهرا، یکهزار و 800 مترمربع از معابر شهر اقبالیه، 800 متر از معابر محله فردوس آبیک و یکهزار و 300 متر از معابر خیابان ولیعصر بوئین‌‌زهرا به اتمام رسیده است.

این مقام مسئول با اعلام اینکه مراحل احداث کلانتری مهرگان به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید، افزود: اجرای 2هزار و 500 متر مربع فنداسیون و دیوارکشی ساختمان فرمانداری آوج از جمله اقدامات مهم اداره کل راه و شهرسازی در سال جاری است.

وی بیان کرد: اجرای بخشی‌از اسکلت مصلای تاکستان با 65درصد پیشرفت فیزیکی، بهسازی معابر هادی‌آباد قزوین با بیش‌از 75 درصد پیشرفت فیزیکی از دیگر پروژه‌های اجرایی در سال 1401 است.


مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین با بیان اینکه برخی پروژه‌ها مطالعاتی و مناقصاتی است، افزود: مناقصه پروژه احداث ساختمان سنجش و مهارت‌های فنی و حرفه‌‌ای استان قزوین با یکهزار و 100 متر مربع در حال برگزاری است.

این مسئول گفت: مراحل احداث سردخانه پلاسمای خون قزوین به مساحت یکهزار و 100 متر مربع در دست بررسی است.

وی افزود: احداث خانه فرهنگ آوج به مساحت 980 متر مربع در دست اقدام و در مرحله انتخاب پیمانکار است.

هاشمی تصریح کرد: برگزاری چندین همایش در سه شهر استان، توزیع 200 تن قیر به شهرهای آبگرم و اسفرورین، واگذاری بنای تاریخی به سازمان گردشگری از جمله اقدامات این اداره کل در حوزه بازآفرینی است.

مدیرکل راه وشهرسازی استان قزوین افزود: دو مرحله آزمون ورودی و 6 همایش در حوزه مهندسی و ارتقاء، بروزرسانی و هم‌افزایی یافته‌های علمی مهندسین و 40 دوره آموزشی ویژه مهندسان شاغل در حوزه ساخت و ساز برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: دبیری دو کمیسیون و کارگروه مهم استان به سازمان راه و شهرسازی واگذار شده از جمله کمیسیون ماده 5 و کارگروه زیربنایی و توسعه روستایی و عشایری استان که ذیل شورای برنامه ریزی است.


مدیرکل راه وشهرسازی استان قزوین با بیان اینکه علاقه‌ای به تشکیل جلسات کمیسیون ماده 5 در محدوده شهرها ندارم، تاکید کرد: شهرها طرح تفصیلی دارند و ما باید عادت کنیم براساس همان ضوابط و معیارها اقدام کرده و به دنبال تغییر شهر نباشیم.

وی ادامه داد: در استان قزوین 24 شهر دارای طرح جامع و تفصیلی بوده؛ عصمت‌آباد، شهرهای قشلاق و ضیاآباد از دوسال گذشته به شهر تبدیل شده‌اند و دارای طرح هادی هستند.

هاشمی گفت: طرح تفصیلی اقبالیه آماده و توسط استاندار ابلاغ شده، همچنین طرح تفصیلی بوئین زهرا و قزوین به تایید رسیده و در مرحله ابلاغ است؛ الحاق محدوده شهرهای بوئین زهرا، آبگرم، ضیاآباد و خرمدشت برای  پروژه اقدام ملی توسط استاندار به شهرداری‌های مربوطه ابلاغ شده است.

این مقام مسئول بیان کرد: از جمله طرح‌های در دست اقدام اداره‌ کل راه و شهرسازی استان؛ تهیه طرح جامع شهرمحمدیه و بازنگری طرح جامع تاکستان، تدوین طرح تفصیلی ویژه اراضی شمال اتوبان شهر و طرح تفصیلی شهر ضیاآباد است.

وی افزود: مطالعات شهر زیست معیشتی به صورت پایلوت کشوری در استان انجام شده و به دنبال مکان‌یابی برای آن هستیم تا بتوانیم شهری را ایجاد کنیم تا ساکنین آن با ایجاد کارگاه‌ها معیشت خود را تامین کنند.

هاشمی در ادامه اظهار کرد: تاکنون بیش‌از 107هزار و 400 نفر در استان جهت دریافت مسکن ملی ثبت نام کردند و طبق بررسی‌ها حدود 25هزار و 300 نفر حائز شرایط دریافت مسکن هستند.

وی در پایان با اشاره به اینکه برای بیش‌از 18هزار شهروند متقاضی مسکن، پروژه تخصیص یافته، گفتت: در حوزه مسکن حدود 2 هزارو 917 نفر افتتاح حساب کرده ولی واریزی برخی تکمیل نیس، از این تعداد وضعیت 2هزار و 78 نفر تعیین و نهایی شده‌ است.

انتهای پیام/2001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان