۲۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۶ یکشنبه

صبح قزوین سرانه تسهیلات اشتغال پایدار روستایی ۳۰۰ میلیون شد
کد خبر: ۳۶۱۳۷۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۱/۷ ساعت: ۱۱:۴۴ ↗ لینک کوتاه

معاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین:

سرانه تسهیلات اشتغال پایدار روستایی ۳۰۰ میلیون شد

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: حداکثر پرداخت تسهیلات به طرح‌هایی که بخش بزرگی از زنجیره تولید را پوشش دهند با تشخیص و تائید کمیته فنی ملی به میزان ۳۰۰میلیارد ریال تعیین شده است

سرانه تسهیلات اشتغال پایدار روستایی ۳۰۰ میلیون شد
محمدمهدی رحیمی معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان قزوین در گفتگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ اظهار کرد: به منظور حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی، اعتباری در استان در نظر گرفته شده که ضمن افزایش سرانه اشتغالزایی، پرداخت تسهیلات در این حوزه نیز ادامه دارد.

وی افزود: پیرو مصوبات جلسه کارگروه ملی ذیل قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار روستایی و عشایری، با توجه به هزینه‌های راه‌اندازی کسب‌وکارها و جذب نیروی کار؛ حداکثر پرداخت تسهیلات به طرح‌هایی که بخش بزرگی از زنجیره تولید را پوشش دهند با تشخیص و تایید کمیته فنی ملی به میزان ۳۰۰میلیارد ریال تعیین شده است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان قزوین بیان کرد: پرداخت تسهیلات برای طرح‌ها تا سقف ۱۵۰ میلیارد ریال در کمیته فنی استان در حال بررسی است و پیرو مصوبات این کمیته، سرانه تسهیلات موردنیاز برای ایجاد یک فرصت شغلی حداکثر  ۳۰۰۰میلیون ریال و برای طرح‌های نهادهای حمایتی حداکثر مبلغ  ۱۰۰۰میلیون ریال تعیین شد.

رحیمی ابراز کرد: متقاضیان و فعالان کسب‌وکارهای روستایی می‌توانند در راستای رسته‌های اولویت‌دار اشتغال پایدار روستایی منطبق با زیست بوم روستاهای خود، طرح‌های توجیهی تهیه کرده و به یکی از دستگاه‌های اجرایی اعم از سازمان صنعت،معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی و گردشگری ارائه کنند تا پس از اهلیت سنجی و بررسی تطبیقی کسب و کار پیشنهادی در کمیته فنی به بانک‌های عامل معرفی شوند.

وی ادامه داد: این تسهیلات با هدف جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها، ایجاد تحول در روستاها، تقویت اقتصاد و اشتغال روستاها و البته کاهش شکاف بین روستاها و شهرها پرداخت می‌شود.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان قزوین در پایان گفت: پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در  بانک‌های کشاورزی، پست بانک، توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید بوده و این تسهیلات با کارمزد 6درصد و تنفس و باز پرداخت 6ساله پرداخت می‌شود.

گفتنی است که، تا پیش از این سرانه تسهیلات اشتغال پایدار روستایی را به ازاء هر نفر اشتغالزایی تا ۲۵۰ میلیون تومان بود که به ۳۰۰میلیون تومان ارتقاء یافته است.

انتهای پیام/1003/د

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان