۲۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۶ یکشنبه

صبح قزوین واکسیناسیون بیش از یک میلیون راس دام در قزوین
کد خبر: ۳۶۱۳۶۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۱/۶ ساعت: ۸:۴۹ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین خبر داد:

واکسیناسیون بیش از یک میلیون راس دام در قزوین

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین از آغاز واکسیناسیون بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار راس دام علیه تب برفکی در استان قزوین خبر داد.

واکسیناسیون بیش از یک میلیون راس دام در قزوین
دکتر مهدی جلوخانی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ اظهار کرد: بیماری تب برفکی یکی از مســری‌ترین بیماری‌ها در دام سـبک وسنگین محسوب می‌شود.

وی افزود: بروز و شیوع بیماری تب برفکی در جمعیت دامی حساس، موجب ابتلا حدود 90 درصـدی در دام‌ها و ایجاد مرگ و میر حدود 20 درصـدی از دام‌های درگیر به ویژه دام‌های جوان خواهد شد.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین تصریح کرد: تب برفکی به عنوان یک بیماری تهدیدکننده امنیت غذایی مطرح است که در همین راستا این اداره کل همگام با سیاسـت‌های سازمان دامپزشـکی کشور دومین مرحله واکسیناسـیون رایگان علیه تب برفکی را با پوشش بیش از 85 درصد جمعیت دام سبک و سنگین در استان آغاز کرده است.

این مسئول افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته توسط این اداره کل در خصوص تامین اعتبارات لازم، مرحله دوم مایه کوبی تب برفکی از اول بهمن ماه سال جاری لغایت پایان سال با اســتفاده از توان همکاران بخش دولتی و خصوصــی، مایه کوبی تب برفکی را به صورت کاملا رایگـان اجرایی خواهد کرد.

جلوخانی تشریح کرد: در طرح پیش رو، بیش از 75 هزار راس گاو و گوساله و یک میلیون و 200 هزار راس گوسـفند و بز در واحدهای روسـتایی و عشایری و مناطق محروم، تحت پوشـش قرار خواهند گرفت، لذا از آنجائی که اجرای مـوفقت‌آمیز طرح واکسیناسـیون سراسـری در اسـتان مرهون همکـاری سـایر دسـتگاه‌هـا و بهره‌برداران گرامی می‌باشـد از فرمانداران، بخشداران، شوراهای اسلامی روستاها و دهیاران محترم تقاضا داریم در راستای پوشش حداکثری جمعیت دامی همکاری لازم را با اکیپ‌های واکسیناسیون به عمل آورند.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان